Volta Trucks: Chcą wejść na amerykański rynek…
Volta Trucks ujawnia plan swoich produktów, usług i produkcji w celu wejścia na rynek północnoamerykański w ramach strategii Route to Zero Emissions. Volta Trucks zamierza podjąć tam współpracę z doświadczonym w produkcji partnerem z USA pod koniec 2022 roku.
Wprowadzenie w 100% elektrycznych pojazdów użytkowych Volta Trucks do Ameryki Północnej będzie prowadzone w 2023 r. przez ciężarówkę Volta Zero Class 7, która jest odpowiednikiem istniejącej europejskiej 16-tonowej ciężarówki, z suchą lub chłodzoną skrzynią ładunkową. Volta Zero to specjalnie skonstruowana ciężarówka o średniej ładowności w 100% zasilana akumulatorem, zaprojektowana specjalnie dla logistyki miejskiej.
Konstrukcja Volta Zero wykorzystuje innowacyjną kompaktową oś eAxle, składającą się z silnika elektrycznego, przekładni i osi w jednej jednostce, dostarczonej przez firmę Meritor z Michigan oraz akumulatorów wysokiego napięcia umieszczonych w podwoziu – to ich najbezpieczniejsza z możliwych lokalizacja – z kalifornijskiej firmy Proterra.
Volta Trucks początkowo wprowadzi flotę pilotażową składającą się ze 100 ciężarówek klasy 7 w połowie 2023 r., które zostaną ocenione przez klientów z USA, począwszy od Los Angeles w połowie 2023 r., z dodatkowymi miastami, które zostaną wprowadzone, przed wprowadzeniem pojazdów do produkcji w 2024 r. Do chwili obecnej Volta Trucks zbudowała 24 prototypy drogowe, które obecnie przechodzą rygorystyczne i szeroko zakrojone testy w Europie. Przed wprowadzeniem na rynek w Ameryce Północnej firma spodziewa się, że zbuduje już ponad 1500 w pełni elektrycznych ciężarówek klasy 7 dla klientów europejskich.
Jako pojazd specjalnie zaprojektowany do logistyki miejskiej, Klasa 7 Volta Zero będzie oferować modułową konfigurację akumulatorów, która zapewni zasięg od 95 do 125 mil – więcej niż wystarczająco dla tras dystrybucyjnych w centrum miasta. Pojazd jest przystosowany do szybkiego ładowania zarówno AC, jak i DC 250 kW, które zapewnia pełne naładowanie rozładowanych baterii w nieco ponad godzinę. Alternatywnie, godzina standardowego ładowania prądem przemiennym o mocy 19 kW zwiększy zasięg jazdy o około 12 mil.
Chociaż pojazdy użytkowe stanowią niewielką część ruchu miejskiego, w przeszłości brały udział w nieproporcjonalnie dużej liczbie wypadków z niechronionymi użytkownikami dróg. Bez tradycyjnego silnika spalinowego, Volta Trucks, wraz z Astheimer Design, przekonfigurowała kabinę, aby centralnie zamontować fotel kierowcy, i obniżyła go, aby kierowca miał pieszych i rowerzystów na wysokości oczu.
Kabina Volta Zero oferuje 220-stopniowy widok wokół pojazdu, co zapewnia optymalną widoczność i redukcję martwego pola. Dzięki innowacyjnej, centralnej pozycji kierowcy Volta Zero wsiadają i wysiadają z pojazdu po obu stronach, zawsze na chodnik dla własnego bezpieczeństwa i przez przesuwane, a nie wahadłowe drzwi, aby zapewnić bezpieczeństwo przejeżdżającym rowerzystom.
Wkrótce po wprowadzeniu klasy 7 Volta Zero pojawi się pojazd klasy 5 o masie 19.500 funtów oraz ciężarówka klasy 6 o wadze 26.000 funtów, co odpowiada europejskim pojazdom 7,5 i 12 ton, w latach 2024/2025. Modele Volta Zero klasy 5 i 6, zaprezentowane w kwietniu 2022 roku, będą miały bliskie powiązania wizualne z pojazdem klasy 7. Wszystkie Volta Zero korzystają z tych samych światowej klasy standardów bezpieczeństwa, co pojazd klasy 7, a także z bezemisyjnego układu napędowego, eliminującego nie tylko emisje CO2, ale także szkodliwe cząstki, które powodują lokalne problemy z jakością powietrza i zdrowiem.
Obecnie trwają prace nad uruchomieniem produkcji w USA z doświadczonym partnerem, a umowy spodziewane są pod koniec 2022 roku. Pierwsze pojazdy klasy 7 dostarczone do USA zostaną zbudowane w istniejącym zakładzie produkcyjnym firmy w Steyr w Austrii, aby zapewnić jakość pierwszych amerykańskich pojazdów, przy czym wszystkie pojazdy klasy 5 i 6 dla Ameryki Północnej mają być produkowane w USA od 2024/25.
(s)
Fot. Volta Trucks