Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » VOLKSWAGEN: Zmiana warty Caddy 4 przekazuje w Poznaniu pałeczkę swojemu następcy

    VOLKSWAGEN: Zmiana warty Caddy 4 przekazuje w Poznaniu pałeczkę swojemu następcy

    21 września, 2020
    Aktualności, VAN

    W Poznaniu z taśmy produkcyjnej zjeżdża ostatni VW Caddy 4. Przez pięć lat wyprodukowano ponad 800 tysięcy tych samochodów. Przygotowania do seryjnej produkcji najnowszego modelu Caddy są na ostatniej prostej.

    VOLKSWAGEN: Zmiana warty Caddy 4 przekazuje w Poznaniu pałeczkę swojemu następcy, Truckslog.pl

    18 września o godz. 10.00 z taśmy produkcyjnej zakładów Volkswagen Poznań zjechał ostatni egzemplarz Volkswagena Caddy czwartej generacji. To pięciomiejscowa wersja Highline w kolorze Mojave Beige Metallic z silnikiem 2.0 TDI. W ten sposób Caddy 4 ustępuje miejsca nowemu modelowi, którego produkcja w Poznaniu ruszy już wkrótce.

    Światowa premiera Volkswagena Caddy 4 odbyła się w 2015 roku na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich. Poznań jako miejsce premiery wybrano wtedy nieprzypadkowo – zakłady Volkswagen Poznań są bowiem jedyną fabryką na świecie, w której odbywa się produkcja tego modelu.

    Od 2015 roku, na drogi pięciu kontynentów wyjechało 808.276 sztuk tego kompaktowego, multi funkcjonalnego, miejskiego samochodu dostawczego i rodzinnego vana. – Dzięki wielkiemu sukcesowi jaki odniósł Caddy czwartej generacji wśród naszych klientów, stał się on istotnym motorem zmian i rozwoju dla poznańskiej fabryki – mówi Dietmar Mnich, prezes zarządu Volkswagen Poznań i dyrektor zakładu w Poznaniu. – Przed nami jednak nowy etap w historii Volkswagen Poznań. Już wkrótce, po ponad dwóch latach gruntownych przebudów, m.in. rozbudowaniu hali spawalni i wybudowaniu nowej hali logistycznej, zakład rozpocznie seryjną produkcję Caddy nowej generacji. To moment, który wieńczy ponad dwa lata inwestycji w infrastrukturę i rozwój pracowników o łącznej wartości ponad 2 miliardów złotych.

    Ostatni egzemplarz Caddy 4, który zjechał z taśmy produkcyjnej to pięciomiejscowa wersja Highline z sześciobiegową, automatyczną skrzynią biegów DSG i z silnikiem 2.0 TDI o mocy 110 kW (150 KM). Auto wyposażone jest m.in. w reflektory biksenonowe, felgi ze stopów lekkich metali „Canyon”, system nawigacji „Discover Media” z sześcioma głośnikami, asystenta parkowania „Park Assist” z funkcją wprowadzania na miejsce parkingowe przodem i tyłem i z tylną kamerą „Rear view”, automatyczne sterowanie światłami drogowymi „Light Assist” oraz w automatyczny tempomat z ogranicznikiem prędkości utrzymujący odległość od innych pojazdów na drodze. Samochód polakierowany jest w metalicznym kolorze Mojave Beige Metallic z czarnymi elementami w barwie Titanschwarz. Ten egzemplarz pozostanie we flocie firmy.

    Volkswagen Caddy 4 produkowany był w dwóch wariantach: dostawczym (Furgon) i osobowym (Kombi) dostępnym w odmianie pięcio- lub siedmioosobowej. Samochód dostępny był również w dwóch rozmiarach– z krótkim oraz dłuższym (Maxi) rozstawem osi. Wśród wersji wyposażenia dostępne były Basis- Furgon, Kombi, jak również wersje osobowe Trendline, Comfortline i Highline. Dostępna były też wersje: Edition 35 z czarnym dachem, wersja Alltrack (4MOTION) oraz wersja kempingowa Caddy Beach.

    Najchętniej wybieraną przez klientów wersją silnikową Caddy 4 była wersja z jednostką 2.0 TDI o mocy 75 kW (42%). Najczęściej wybierana skrzynia biegów to pięciobiegowa skrzynia manualna (57%). Największym rynkiem zbytu dla Caddy 4 są Niemcy – trafiało tam 27% produkcji.

    Już wkrótce w zakładach Volkswagen Poznań rusza produkcja najnowszego modelu – Caddy 5. Samochodem tym Volkswagen przenosi segment wielofunkcyjnych lekkich samochodów dostawczych oraz rodzinnych vanów  na zupełnie nowy poziom. Nowy Caddy jest scyfryzowany, połączony z siecią i jeszcze bardziej wydajny. Auto bazuje na modułowej platformie dla pojazdów z silnikiem montowanym poprzecznie MQB, przez co znacznie zwiększyła się ilość miejsca w jego wnętrzu. Jego wariant Maxi zmieści w środku nawet dwie europalety. Cyfrowe i sieciowe rozwiązania, m.in. „Innovision Cockpit” sprawiają, że Caddy 5 w kwestii obsługi i cyfrowych możliwości porównać można do nowoczesnego smartfona. Samochód jest też bezpieczniejszy, bardziej komfortowy i łatwiejszy w prowadzeniu, za co odpowiada aż 19 zamontowanych w nim systemów wsparcia kierowcy.

    Podobnie jak w przypadku Caddy 4, poznańska fabryka jest jedyną na świecie wytwarzającą ten model, a Polska jest jednym z trzech pierwszych rynków – obok Niemiec i Austrii – na których Caddy 5 pojawi się w pierwszej kolejności.

    (s)
    Fot. Volkswagen Poznań

    Tagi : Caddy
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Styczeń-Luty 202

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone