VOLKSWAGEN: Zmiana warty Caddy 4 przekazuje w Poznaniu pałeczkę swojemu następcy
W Poznaniu z taśmy produkcyjnej zjeżdża ostatni VW Caddy 4. Przez pięć lat wyprodukowano ponad 800 tysięcy tych samochodów. Przygotowania do seryjnej produkcji najnowszego modelu Caddy są na ostatniej prostej.

18 września o godz. 10.00 z taśmy produkcyjnej zakładów Volkswagen Poznań zjechał ostatni egzemplarz Volkswagena Caddy czwartej generacji. To pięciomiejscowa wersja Highline w kolorze Mojave Beige Metallic z silnikiem 2.0 TDI. W ten sposób Caddy 4 ustępuje miejsca nowemu modelowi, którego produkcja w Poznaniu ruszy już wkrótce.
Światowa premiera Volkswagena Caddy 4 odbyła się w 2015 roku na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich. Poznań jako miejsce premiery wybrano wtedy nieprzypadkowo – zakłady Volkswagen Poznań są bowiem jedyną fabryką na świecie, w której odbywa się produkcja tego modelu.
Od 2015 roku, na drogi pięciu kontynentów wyjechało 808.276 sztuk tego kompaktowego, multi funkcjonalnego, miejskiego samochodu dostawczego i rodzinnego vana. – Dzięki wielkiemu sukcesowi jaki odniósł Caddy czwartej generacji wśród naszych klientów, stał się on istotnym motorem zmian i rozwoju dla poznańskiej fabryki – mówi Dietmar Mnich, prezes zarządu Volkswagen Poznań i dyrektor zakładu w Poznaniu. – Przed nami jednak nowy etap w historii Volkswagen Poznań. Już wkrótce, po ponad dwóch latach gruntownych przebudów, m.in. rozbudowaniu hali spawalni i wybudowaniu nowej hali logistycznej, zakład rozpocznie seryjną produkcję Caddy nowej generacji. To moment, który wieńczy ponad dwa lata inwestycji w infrastrukturę i rozwój pracowników o łącznej wartości ponad 2 miliardów złotych.
Ostatni egzemplarz Caddy 4, który zjechał z taśmy produkcyjnej to pięciomiejscowa wersja Highline z sześciobiegową, automatyczną skrzynią biegów DSG i z silnikiem 2.0 TDI o mocy 110 kW (150 KM). Auto wyposażone jest m.in. w reflektory biksenonowe, felgi ze stopów lekkich metali „Canyon”, system nawigacji „Discover Media” z sześcioma głośnikami, asystenta parkowania „Park Assist” z funkcją wprowadzania na miejsce parkingowe przodem i tyłem i z tylną kamerą „Rear view”, automatyczne sterowanie światłami drogowymi „Light Assist” oraz w automatyczny tempomat z ogranicznikiem prędkości utrzymujący odległość od innych pojazdów na drodze. Samochód polakierowany jest w metalicznym kolorze Mojave Beige Metallic z czarnymi elementami w barwie Titanschwarz. Ten egzemplarz pozostanie we flocie firmy.
Volkswagen Caddy 4 produkowany był w dwóch wariantach: dostawczym (Furgon) i osobowym (Kombi) dostępnym w odmianie pięcio- lub siedmioosobowej. Samochód dostępny był również w dwóch rozmiarach– z krótkim oraz dłuższym (Maxi) rozstawem osi. Wśród wersji wyposażenia dostępne były Basis- Furgon, Kombi, jak również wersje osobowe Trendline, Comfortline i Highline. Dostępna były też wersje: Edition 35 z czarnym dachem, wersja Alltrack (4MOTION) oraz wersja kempingowa Caddy Beach.
Najchętniej wybieraną przez klientów wersją silnikową Caddy 4 była wersja z jednostką 2.0 TDI o mocy 75 kW (42%). Najczęściej wybierana skrzynia biegów to pięciobiegowa skrzynia manualna (57%). Największym rynkiem zbytu dla Caddy 4 są Niemcy – trafiało tam 27% produkcji.
Już wkrótce w zakładach Volkswagen Poznań rusza produkcja najnowszego modelu – Caddy 5. Samochodem tym Volkswagen przenosi segment wielofunkcyjnych lekkich samochodów dostawczych oraz rodzinnych vanów na zupełnie nowy poziom. Nowy Caddy jest scyfryzowany, połączony z siecią i jeszcze bardziej wydajny. Auto bazuje na modułowej platformie dla pojazdów z silnikiem montowanym poprzecznie MQB, przez co znacznie zwiększyła się ilość miejsca w jego wnętrzu. Jego wariant Maxi zmieści w środku nawet dwie europalety. Cyfrowe i sieciowe rozwiązania, m.in. „Innovision Cockpit” sprawiają, że Caddy 5 w kwestii obsługi i cyfrowych możliwości porównać można do nowoczesnego smartfona. Samochód jest też bezpieczniejszy, bardziej komfortowy i łatwiejszy w prowadzeniu, za co odpowiada aż 19 zamontowanych w nim systemów wsparcia kierowcy.
Podobnie jak w przypadku Caddy 4, poznańska fabryka jest jedyną na świecie wytwarzającą ten model, a Polska jest jednym z trzech pierwszych rynków – obok Niemiec i Austrii – na których Caddy 5 pojawi się w pierwszej kolejności.
(s)
Fot. Volkswagen Poznań