Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Volkswagen Samochody Użytkowe: Światowa premiera ID. Buzza z długim rozstawem osi

    Volkswagen Samochody Użytkowe: Światowa premiera ID. Buzza z długim rozstawem osi

    9 czerwca, 2023
    Aktualności, Elektromobilność, Elektryczne samochody dostawcze

    Volkswagen Samochody Dostawcze przedstawia nowego członka rodziny: ID. Buzza z długim rozstawem osi. Ta ikona wśród pojazdów elektrycznych, cały czas pozostaje jednak ID. Buzzem – pojazdem wywołującym uśmiech na twarzy. Model noszący emblemat „Made in Germany” został stworzony z myślą o rynkach Europy, Kanady i USA.

    Volkswagen Samochody Użytkowe: Światowa premiera ID. Buzza z długim rozstawem osi

    W ten sposób mikrobus Volkswagena rozpoczyna swój powrót na rynki Ameryki Północnej. Jego światowa premiera odbędzie się właśnie na kontynencie amerykańskim: 24 czerwca, w surferskim hotspocie Huntington Beach, na Pacific Coast Highway niedaleko Los Angeles. Zostanie tam zaprezentowany w ramach największego w USA festiwalu Volkswagenów mikrobusów, jako hołd dla jego fanów i dla tego kraju.

    Jednocześnie Ameryka wita ID. Buzza hojnym gestem. Od Nowego Jorku po San Francisco, 2 czerwca będzie w przyszłości obchodzony jako święto: „Dzień Volkswagena mikrobusa”. Premierowy tour ID. Buzza z długim rozstawem osi będzie kontynuowany w Niemczech. Tam pojawi się zaledwie trzy tygodnie później. Data i lokalizacja niemieckiej premiery są dobrane idealnie: 23-25 czerwca na międzynarodowym festiwalu VW Bus Festival w Hanowerze, największym europejskim spotkaniu Volkswagenów mikrobusów.

    Mikrobus Volkswagena opuścił USA i Kanadę 20 lat temu, wraz z generacją T4. Jednak po dziś dzień, od Nowego Jorku po San Francisco cieszy się kultową popularnością. Generacje T1, T2 i T3 z silnikiem montowanym z tyłu, są nadal powszechnym widokiem na parkingach przy plażach Kalifornii, Florydy, czy Long Island. Dziś Volkswagen ponownie zatacza koło historii i wraz z ID. Buzzem z długim rozstawem osi powraca mikrobusem do Ameryki Północnej – tym razem modelem z elektrycznym napędem na tylne koła.

    Thomas Schäfer, członek zarządu Volkswagen AG, Brand Group Volume, powiedział: – Volkswagen to niezwykle silna, globalna marka ze wspaniałą historią, milionami lojalnych fanów i legendarnymi produktami. Jest to wyraźnie widoczne na największym festiwalu Volkswagenów mikrobusów w USA. Dlatego cieszę się, że zespół Volkswagen Group of America właśnie tu świętuje premierę ID. Buzz z długim rozstawem osi. Dzięki temu modelowi robimy duży krok w kierunku ponownego stania się prawdziwą marką miłości.

    Pablo Di Si, prezes i dyrektor generalny Volkswagen Group of America, podkreśla znaczenie elektrycznego mikrobusa Volkswagena dla rynku amerykańskiego: – ID. Buzz i USA – to idealne połączenie! Mikrobusy Volkswagena mają w USA długą historię i cieszą się statusem prawdziwie kultowych. Naszym dzisiejszym celem jest dalsze wzmacnianie marki Volkswagen w Ameryce. ID. Buzz z długim rozstawem osi jest dokładnie tym modelem, który spełni to zadanie.

    Dzięki długości 4962 mm i maksymalnie siedmiu miejscom siedzącym, duży ID. Buzz jest doskonale przygotowany do premiery w Ameryce Północnej. Daje też większe możliwości europejskim klientom. Dodatkowa długość wynikająca ze zwiększenia rozstawu osi o 250 mm to przestrzeń na trzeci rząd siedzeń, nawet 2469 litrów przestrzeni bagażowej i miejsce na nowy, większy akumulator o pojemności 85 kWh (pojemność netto), zapewniający jeszcze większy zasięg. Nowa pompa ciepła zwiększa wydajność pojazdu zimą.

    Duży ID. Buzz będzie również dostępny z nowym silnikiem elektrycznym o mocy 210 kW (286 KM). Ten elektryczny silnik napędowy zwiększa maksymalną prędkość do elektronicznie ograniczonych 160 km/h (europejski ID. Buzz o mocy 150 kW: 145 km/h). Duży ID. Buzz może osiągnąć prędkość 100 km/h w zaledwie 7,9 sekundy. Ale to nie wszystko: na rok 2024 zapowiedziana została wersja z napędem na wszystkie koła (GTX) o mocy 250 kW (340 KM). ID. Buzz GTX będzie w stanie pokonać sprint od 0 do 100 km/h w 6,4 sekundy, co czyni go idealnym do szybkiego włączania się do ruchu na autostradzie.

    Inne nowe funkcje dużego, elektrycznego Volkswagena mikrobusa to wyświetlacz head-up display, zmodernizowany system infotainment nowej generacji oraz zdalne parkowanie za pomocą smartfona. Nowo zaprojektowany, zaawansowany technologicznie panoramiczny dach z inteligentnym szkłem, przywołuje wspomnienia legendarnego mikrobusa VW Samba z lat pięćdziesiątych XX w. Ma on powierzchnię 1,5 m2 i jest największym szklanym dachem w historii Volkswagena. Inteligentne szkło można zmieniać z przezroczystego na nieprzezroczyste i odwrotnie, za pomocą suwaka dotykowego lub asystenta głosowego. Wersje północnoamerykańskie będą również wyposażone w klimatyzowane fotele i podświetlane logo Volkswagena z przodu.

    Dostawy pierwszych ID. Buzzów w Ameryce rozpoczną się w 2024 roku. Niemal równolegle z wprowadzeniem na rynek w Ameryce Północnej, ID. Buzz z długim rozstawem osi będzie również dostępny w Europie. Podobnie jak Multivan i T6.1, wszystkie ID. Buzzy będą produkowane w głównej fabryce marki Volkswagen Samochody Dostawcze w Hanowerze – jednym z najnowocześniejszych zakładów motoryzacyjnych na świecie i siedzibie rodziny mikrobusów Volkswagen.

    (s), fot. Volkswagen

    FIRESTONE: Nowe opony regionalne do samochodów ciężarowych

    FIRESTONE: Nowe opony regionalne do samochodów ciężarowych

    Firestone ogłasza wprowadzenie na rynek nowej gamy opon regionalnych do samochodów ciężarowych, zaprojektowanych z wykorzystaniem opracowanej […]

    Czytaj więcej… FIRESTONE: Nowe opony regionalne do samochodów ciężarowychContinue

    Tragedia na niemieckiej autostradzie. Policja zidentyfikowała kierowców

    Tragedia na niemieckiej autostradzie. Policja zidentyfikowała kierowców

    Niemiecka policja autostradowa poinformowała o zidentyfikowaniu kierowców, którzy uczestniczyli w tragicznym wypadku na autostradzie A2 między […]

    Czytaj więcej… Tragedia na niemieckiej autostradzie. Policja zidentyfikowała kierowcówContinue

    GOLDHOFER: Iwona Blecharczyk i jej siedmioosiowa naczepa niskopodwoziowa Goldhofer „MPA”

    GOLDHOFER: Iwona Blecharczyk i jej siedmioosiowa naczepa niskopodwoziowa Goldhofer „MPA”

    Goldhofer i jako współwystawca Volvo Trucks przyciągnęli tłumy swoją pierwszą wspólną obecnością na targach NordBau 2023 […]

    Czytaj więcej… GOLDHOFER: Iwona Blecharczyk i jej siedmioosiowa naczepa niskopodwoziowa Goldhofer „MPA”Continue

    Tagi : van elektryczny, Volkswagen Samochody Użytkowe
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – czerwiec 2023

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,61
    ON
    6,35
    LPG
    2,97
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,58
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,67
    GPB/PLN
    5,21
    NOK/PLN
    0,38
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone