Szczęśniak. Norweski lew
Fredrikstad to malowniczo położone miasto w południowej części Norwegii. Zostało założonew 1567 roku przez króla Fryderyka […]
W ten sposób mikrobus Volkswagena rozpoczyna swój powrót na rynki Ameryki Północnej. Jego światowa premiera odbędzie się właśnie na kontynencie amerykańskim: 24 czerwca, w surferskim hotspocie Huntington Beach, na Pacific Coast Highway niedaleko Los Angeles. Zostanie tam zaprezentowany w ramach największego w USA festiwalu Volkswagenów mikrobusów, jako hołd dla jego fanów i dla tego kraju.
Jednocześnie Ameryka wita ID. Buzza hojnym gestem. Od Nowego Jorku po San Francisco, 2 czerwca będzie w przyszłości obchodzony jako święto: „Dzień Volkswagena mikrobusa”. Premierowy tour ID. Buzza z długim rozstawem osi będzie kontynuowany w Niemczech. Tam pojawi się zaledwie trzy tygodnie później. Data i lokalizacja niemieckiej premiery są dobrane idealnie: 23-25 czerwca na międzynarodowym festiwalu VW Bus Festival w Hanowerze, największym europejskim spotkaniu Volkswagenów mikrobusów.
Mikrobus Volkswagena opuścił USA i Kanadę 20 lat temu, wraz z generacją T4. Jednak po dziś dzień, od Nowego Jorku po San Francisco cieszy się kultową popularnością. Generacje T1, T2 i T3 z silnikiem montowanym z tyłu, są nadal powszechnym widokiem na parkingach przy plażach Kalifornii, Florydy, czy Long Island. Dziś Volkswagen ponownie zatacza koło historii i wraz z ID. Buzzem z długim rozstawem osi powraca mikrobusem do Ameryki Północnej – tym razem modelem z elektrycznym napędem na tylne koła.
Thomas Schäfer, członek zarządu Volkswagen AG, Brand Group Volume, powiedział: – Volkswagen to niezwykle silna, globalna marka ze wspaniałą historią, milionami lojalnych fanów i legendarnymi produktami. Jest to wyraźnie widoczne na największym festiwalu Volkswagenów mikrobusów w USA. Dlatego cieszę się, że zespół Volkswagen Group of America właśnie tu świętuje premierę ID. Buzz z długim rozstawem osi. Dzięki temu modelowi robimy duży krok w kierunku ponownego stania się prawdziwą marką miłości.
Pablo Di Si, prezes i dyrektor generalny Volkswagen Group of America, podkreśla znaczenie elektrycznego mikrobusa Volkswagena dla rynku amerykańskiego: – ID. Buzz i USA – to idealne połączenie! Mikrobusy Volkswagena mają w USA długą historię i cieszą się statusem prawdziwie kultowych. Naszym dzisiejszym celem jest dalsze wzmacnianie marki Volkswagen w Ameryce. ID. Buzz z długim rozstawem osi jest dokładnie tym modelem, który spełni to zadanie.
Dzięki długości 4962 mm i maksymalnie siedmiu miejscom siedzącym, duży ID. Buzz jest doskonale przygotowany do premiery w Ameryce Północnej. Daje też większe możliwości europejskim klientom. Dodatkowa długość wynikająca ze zwiększenia rozstawu osi o 250 mm to przestrzeń na trzeci rząd siedzeń, nawet 2469 litrów przestrzeni bagażowej i miejsce na nowy, większy akumulator o pojemności 85 kWh (pojemność netto), zapewniający jeszcze większy zasięg. Nowa pompa ciepła zwiększa wydajność pojazdu zimą.
Duży ID. Buzz będzie również dostępny z nowym silnikiem elektrycznym o mocy 210 kW (286 KM). Ten elektryczny silnik napędowy zwiększa maksymalną prędkość do elektronicznie ograniczonych 160 km/h (europejski ID. Buzz o mocy 150 kW: 145 km/h). Duży ID. Buzz może osiągnąć prędkość 100 km/h w zaledwie 7,9 sekundy. Ale to nie wszystko: na rok 2024 zapowiedziana została wersja z napędem na wszystkie koła (GTX) o mocy 250 kW (340 KM). ID. Buzz GTX będzie w stanie pokonać sprint od 0 do 100 km/h w 6,4 sekundy, co czyni go idealnym do szybkiego włączania się do ruchu na autostradzie.
Inne nowe funkcje dużego, elektrycznego Volkswagena mikrobusa to wyświetlacz head-up display, zmodernizowany system infotainment nowej generacji oraz zdalne parkowanie za pomocą smartfona. Nowo zaprojektowany, zaawansowany technologicznie panoramiczny dach z inteligentnym szkłem, przywołuje wspomnienia legendarnego mikrobusa VW Samba z lat pięćdziesiątych XX w. Ma on powierzchnię 1,5 m2 i jest największym szklanym dachem w historii Volkswagena. Inteligentne szkło można zmieniać z przezroczystego na nieprzezroczyste i odwrotnie, za pomocą suwaka dotykowego lub asystenta głosowego. Wersje północnoamerykańskie będą również wyposażone w klimatyzowane fotele i podświetlane logo Volkswagena z przodu.
Dostawy pierwszych ID. Buzzów w Ameryce rozpoczną się w 2024 roku. Niemal równolegle z wprowadzeniem na rynek w Ameryce Północnej, ID. Buzz z długim rozstawem osi będzie również dostępny w Europie. Podobnie jak Multivan i T6.1, wszystkie ID. Buzzy będą produkowane w głównej fabryce marki Volkswagen Samochody Dostawcze w Hanowerze – jednym z najnowocześniejszych zakładów motoryzacyjnych na świecie i siedzibie rodziny mikrobusów Volkswagen.
(s), fot. Volkswagen
Fredrikstad to malowniczo położone miasto w południowej części Norwegii. Zostało założonew 1567 roku przez króla Fryderyka […]
Od 1 października 2024 nowym dyrektorem zarządzającym Mercedes-Benz Vans w Polsce zostaje René Achinger, pełniący tę […]
W obliczu globalnych wyzwań firmy coraz częściej decydują się na przeniesienie produkcji bliżej rynków zbytu. Trend […]
Views: 61