Volkswagen Samochody Dostawcze: Nowy Multivan również z silnikiem TDI!
Oferta jednostek napędowych nowego Multivana została poszerzona o wariant z turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym (TDI) o wysokim momencie obrotowym i o niskiej emisji spalin.

Jesienią ubiegłego roku marka Volkswagen Samochody Dostawcze wprowadziła na rynek wszechstronny, rodzinny samochód: nowego Multivana. Oprócz dużej elastyczności wnętrza, inteligentnych systemów wspomagania kierowcy i kompleksowych usług online, wyróżnia się on komfortem jazdy i innowacyjnymi układami napędowymi.
Teraz oferta jego układów napędowych została poszerzona o nowoczesny silnik wysokoprężny. Czterocylindrowa jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności 1968 cm3 pochodzi z serii EA288evo i rozwija moc 150 KM i maksymalny moment obrotowy 360 Nm (w zakresie od 1600 do 2750 obr./min). Podobnie jak w przypadku wariantów z silnikiem benzynowym, Multivan 2.0 TDI z napędem na przednie koła jest standardowo wyposażony w siedmiobiegową, zautomatyzowaną skrzynię biegów DSG.
W tym nowoczesnym silniku wysokoprężnym zastosowano tzw. podwójny wtrysk. Dzięki zastosowaniu dwóch katalizatorów SCR i podwójnego procesu wtrysku AdBlue, emisja tlenków azotu (NOx) została zmniejszona nawet o 80 procent. Rozwiązanie to obniża również emisję CO2 i sprawia, że silnik lepiej reaguje. Podobnie jak wszystkie wersje tej linii modelowej, nowy Multivan spełnia nową normę emisji spalin Euro 6D-ISC-IDM.
Niski współczynnik oporu powietrza wynoszący 0,30 i znacznie mniejsza masa w porównaniu z poprzednim modelem, poprawiają właściwości jezdne nowego Multivana z silnikiem wysokoprężnym i obniżają zużycie paliwa. Jego prędkość maksymalna wynosi 190 km/h, a zużycie paliwa (łącznie wg. WLTP) 6,5 – 6,8 l/100 km (co odpowiada 169-178 g CO2/km (klasa efektywności A-A+)). W połączeniu z 58-litrowym zbiornikiem paliwa, pozwala to na przejechanie około 900 km bez tankowania.
Nowy Multivan TDI może holować przyczepy o masie do 2000 kg; dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów wynosi 4850 kg, a ładowność do 820 kg. Multivan w swojej czwartej wersji silnikowej jest dostępny zarówno w wersji krótszej, jak i w wersji długiej z pięcioma, sześcioma lub siedmioma miejscami siedzącymi. Nowością jest również możliwość zastosowania kombinacji pięciu indywidualnych foteli w kabinie pasażerskiej, z funkcją siedzenia twarzą w twarz.
(s)
Fot. Volkswagen
- MITSUBISHI: Koncepcyjny pickup XRT ConceptMitsubishi Motors Corporation (dalej Mitsubishi Motors) zaprezentuje Mitsubishi XRT Concept – koncepcyjną wersję całkowicie nowego pickupa Triton/L2001. Prezentacja odbędzie się na 44. Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Bangkoku 2023, który potrwa od 21 marca do 2 […]
- SOLARIS: Nowy Urbino 18 electric na Elekbu 2023Podczas 14. edycji targów Elekbu Solaris prezentuje nowe rozwiązanie w swojej ofercie – przegubowy autobus bateryjny z dwiema elektrycznymi osiami napędowymi. Model Urbino 18 electric jest wystawiony na stoisku firmy nr 53. Największa w Niemczech […]
- Volkswagen Samochody Dostawcze: Ceny nowego Volkswagena Amaroka już są!Marka Volkswagen Samochody Dostawcze przedstawiła ceny Nowego Amaroka, który w salonach sprzedaży pojawi się już w czerwcu. Cena wersji Style wynosi 229.000 zł netto, wersji PanAmericana 249.000 zł netto, a wersji Aventura 269.000 zł netto. […]
- Nielegalna ingerencja w czujnik ruchu tureckiej ciężarówkiCzujnik ruchu, w ciężarówce należącej do tureckiego przewoźnika, nie był odporny na działanie pola magnetycznego, co pozwoliło kierowcy na zapisywanie fikcyjnego odpoczynku w trakcie jazdy. Inspektorzy podlaskiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymali do kontroli ciągnik siodłowy […]