Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
  • e-Sklep
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » VOLKSWAGEN SAMOCHODY DOSTAWCZE: Nowy Caddy – większy, bardziej praktyczny i wydajny, bardziej inteligentny… (galeria zdjęć)

    VOLKSWAGEN SAMOCHODY DOSTAWCZE: Nowy Caddy – większy, bardziej praktyczny i wydajny, bardziej inteligentny… (galeria zdjęć)

    3 listopada, 2020
    Aktualności, Galeria, Producenci, Rynek

    2 listopada 2020 r. Volkswagen Samochody Dostawcze wprowadził na rynek nowego Caddy. Piąta generacja tego cieszącego się ogromnym powodzeniem modelu, którego wyprodukowano ponad trzy miliony egzemplarzy, pojawi się na rynku jako rodzinny MPV, jako miejski samochód dostawczy, jako kamper oraz w wersji Kombi.

    VOLKSWAGEN SAMOCHODY DOSTAWCZE: Nowy Caddy - większy, bardziej praktyczny i wydajny, bardziej inteligentny, Truckslog.pl

    Po raz pierwszy wszechstronny Caddy bazuje na modułowej platformie dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie (MQB), stosowanej również w Golfie 8. Wraz z najnowszą wersją MQB, do gamy Caddy wchodzi wiele nowych rozwiązań technicznych. Innowacyjne systemy wspomagania jazdy, takie jak Travel Assist i nowa funkcja hamowania podczas skręcania w przypadku wykrycia pojazdu zbliżającego się z naprzeciwka, sprawiają, że prowadzenie Caddy jest łatwiejsze i bezpieczniejsze.

    Systemy infotainment połączone z siecią internetową i cyfrowe elementy obsługi sprawiają, że nowy Caddy to niemal smartfon na kołach. Nowy system podwójnego wtrysku Twindosing zamienia tlenek azotu – NOx emitowany przez wydajne turbodoładowane silniki wysokoprężne, w wodę i nieszkodliwy azot. Nadwozie ma nowy, charyzmatyczny wygląd, a wnętrze zostało w najdrobniejszych szczegółach zaprojektowane na nowo.

    Przestrzeń oferowana przez ten wielofunkcyjny, kompaktowy samochód jest znacznie większa niż u poprzednika. Już od momentu rynkowej premiery, nowego Caddy w wersji osobowej będzie można skonfigurować w wersji bazowej oraz w specyfikacjach „Kombi”, „Life”, „Style” i „Move” (specyfikacja przygotowana na premierę). Natomiast jako miejskie auto dostawcze dostępny będzie w wersjach „Cargo” i „Cargo Maxi” (zwiększony rozstaw osi).

    Na początek samochód dostępny będzie na trzech rynkach: w Niemczech, Austrii i w Polsce. W dalszej kolejności nowy Caddy 5 pojawi się na innych rynkach europejskich, w Izraelu, w RPA i w Australii. W roku 2021 gamę wersji uzupełni zupełnie nowy kamper – Caddy California, następca Caddy Beach. Nowy model po raz pierwszy zostanie wyposażony opcjonalnie w mini-kuchenkę, panoramiczny dach szklany i dopinany namiot. Począwszy od wiosny 2021 roku, Volkswagen Samochody Dostawcze, obok napędu na przednią oś, będzie oferował piątą generację Caddy
    z opcjonalnym napędem na cztery koła 4MOTION. W napęd taki wyposażyć będzie można również Caddy Californię. W roku 2021 pojawi się następca Caddy Alltrack – Caddy PanAmericana. To wyposażony w napęd 4MOTION crossover, stworzony z myślą o podróżnikach. Rok przyszły to też premiera Caddy Maxi w wersjach Kombi i MPV.

    Nowy wygląd

    Przejście na platformę MQB widoczne jest przede wszystkim w zwiększonym rozstawie osi nowego Caddy 5. Wzrósł on z 2682 mm do 2755 mm, co nadało nowemu Caddy innych proporcji i dynamicznego wyglądu. Projektanci wykorzystali możliwości techniczne, jakie daje platforma, aby stworzyć całkowicie przeprojektowane nadwozie – bardziej charyzmatyczne niż kiedykolwiek. Pod względem technicznym nadwozie siedmiomiejscowego Caddy ma wiele nowych cech. To m.in. wyjątkowo duży, panoramiczny dach szklany o powierzchni 1,4 m2 (dostępny też dla Caddy California) oraz opcjonalne, elektryczne wspomaganie zamykania drzwi przesuwnych i klapy tylnej.

    Nowością są również: 16-, 17- i po raz pierwszy 18-calowe koła ze stopu aluminium oraz – seryjnie montowane w wersji „Style” – nowe reflektory LED i tylne światła LED. Znajdziemy tu również, po raz pierwszy w ofercie Caddy, bezkluczykowy system otwierania, zamykania i uruchamiania pojazdu „Keyless Access”. W najwyższej jego wersji „Keyless Access / Advanced”, użytkownik Caddy musi tylko podejść do pojazdu z kluczykiem w kieszeni, aby w razie potrzeby centralny zamek odblokował się, nawet bez dotykania klamki. Nowo opracowany system jest chroniony przez przełomową technologię, dzięki czemu jest niezwykle bezpieczny.

    • www Caddynew 02
    • www Caddynew 08
    • www Caddynew 03
    • www Caddynew 04
    • www Caddynew 05
    • www Caddynew 07
    • www Caddynew 09
    • www Caddynew 10
    • www Caddynew 06
    • www Caddynew 12

    Przestrzenne wnętrze

     Wewnątrz, Caddy piątej generacji zachwyca nowymi, zaawansowanymi technicznie rozwiązaniami i znacznie większą powierzchnią użytkową. Caddy Cargo zapewnia 3,1 m3 przestrzeni ładunkowej (zgodnie z definicją standardu SAE V6); w Caddy Cargo Maxi pojemność wynosi 3,7 m3. Całkowicie przeprojektowana tylna oś też powiększa przestrzeń ładunkową. Najlepiej widać to na przykładzie Caddy Cargo: europaleta może być teraz w tylnej części pojazdu ładowana bokiem. Dzieje się tak, ponieważ maksymalna szerokość między nadkolami wynosi w nowym modelu 1230 mm. Dzięki zwiększeniu szerokości drzwi przesuwnych do ponad 840 mm (poprzednio 701 mm), do nowego Caddy Cargo Maxi można teraz załadować jeszcze drugą europaletę, co jest ogromną przewagą w stosunku do konkurencji. Maksymalna długość przestrzeni ładunkowej do przegrody wynosi 1797 mm (Cargo) i 2150 mm (Cargo Maxi).

    Wersja osobowa i wersja Kombi są w standardzie pięciomiejscowe. Niezależnie od tego, czy bierzemy pod uwagę wersję krótszą, czy dłuższą, można je zamówić opcjonalnie również z trzecim rzędem siedzeń. Te dwa dodatkowe, pojedyncze fotele z tyłu, szybko zamieniają Caddy w samochód siedmiomiejscowy. Nowością jest możliwość indywidualnego demontażu siedzeń w trzecim rzędzie, co pozwala na jeszcze większą elastyczność. Oczywiście, najnowszy Caddy zachowuje sprawdzone już wcześniej funkcje. Przykład: fotele drugiego i trzeciego rzędu w wersji osobowej i w wersji Kombi nadal mają funkcję składania oparć. Fotele w drugim rzędzie można też łatwo zdemontować. Kombi i rodzinny MPV mają przestrzeń bagażową o pojemności do 2556 litrów (samochód załadowany po dach, aż do pierwszego rzędu foteli, drugi rząd wymontowany).

     Z pięcioma osobami na pokładzie przestrzeń bagażowa, załadowana do wysokości oparć foteli, to imponujące 1213 litrów. Długość przestrzeni bagażowej Kombi i MPV wynosi 1913 mm aż do pierwszego rzędu siedzeń; maksymalna szerokość między nadkolami wynosi 1185 mm.

    Zaawansowany technicznie kokpit

    Wskaźniki i elementy obsługi nowego Caddy zostały zupełnie przeprojektowane: przestrzeń przed kierowcą i przed pasażerem na przednim siedzeniu to standardowo analogowe instrumenty z cyfrowym wyświetlaczem wielofunkcyjnym, albo – opcjonalnie lub standardowo w wersji „Style” – nowy, cyfrowy kokpit „Digital Cockpit” (w pełni cyfrowe instrumenty). Standardowo lub opcjonalnie, w zależności od wersji, zamówić można: systemy radiowe i nawigacyjne z ekranami dotykowymi 6,5 cala (16,51 cm), 8,25 cala (20,96 cm) lub 10,0 cali. Połączenie Digital Cockpit i najwyższej wersji systemu nawigacji Discover Pro z 10-calowym ekranem, tworzy tutaj nowy, cyfrowy krajobraz wskaźników i elementów obsługi – „Innovision Cockpit”. Poprzez jednostkę komunikacyjną online (OCU) ze zintegrowanym systemem eSIM, systemy infotainment nowego Caddy mają również dostęp do mobilnych usług online (MOD). Innowacyjne sterowniki klimatyzacji umieszczone poniżej systemu infotainment, są po raz pierwszy cyfrowe, wyposażone w łatwe w obsłudze suwaki.

    Nowością w Caddy są też cyfrowe przyciski świateł, dźwięku i funkcji menu. Obrotowy przełącznik świateł przechodzi do historii – teraz jego zadanie przejmuje panel przycisków „Light & Sight”. Umieszczony po lewej stronie, jest zintegrowany z kokpitem i systemem infotainment, znajdując się na jednej linii wzroku i sterowania. Ponadto podróż ułatwia nowe, wydajne, oświetlenie wewnętrzne LED oraz gniazdko dla zewnętrznych urządzeń 230V. Kolejną innowacyjną funkcją jest nowa dla Caddy 5 wentylacja dachowa dla lepszego obiegu powietrza w tylnej jego części.

    www Caddynew 11

    Kierowca wspomagany…

    Nowe systemy wspomagania kierowcy sprawiają, że Caddy jest bezpieczniejszy i łatwiejszy w prowadzeniu. Pięć z 19 systemów wspomagania kierowcy Caddy 5 jest całkowicie nowych. Pozostałe zostały gruntownie zaktualizowane i rozbudowane o różne funkcje. Wśród nowości znajdziemy m.in. asystenta podróży Travel Assist, który pozwala na wspomaganą jazdę w pełnym zakresie prędkości. To absolutna nowość w dostawczych samochodach marki Volkswagen.

    W połączeniu z Travel Assist zamówić można przeprojektowaną, wielofunkcyjną kierownicę, wyposażoną w czujniki pojemnościowe. Ze względów prawnych i bezpieczeństwa, kierowca musi stale monitorować system. Czujniki pojemnościowe umieszczone w kierownicy pozwalają na precyzyjne wykrywanie nawet lekko poruszającej się po niej dłoni, dzięki czemu unika się fałszywych alarmów. Innymi słowy, tak długo, jak jedna ręka dotyka kierownicy, system nie daje żadnych wskazówek. Nowością jest również asystent skrętu. Funkcja ta jest standardem w ramach systemu Front Assist. Asystent skrętu pomaga uniknąć zderzenia podczas wykonywania manewru skrętu i przecinania przeciwległego pasa ruchu. Inne novum w Caddy, a tym samym w segmencie A miejskich samochodów dostawczych, to znany z Craftera asystent manewrowania przyczepą, Trailer Assist (ułatwiający cofanie).

    Czysty, jak diesel!

    Podobnie jak systemy wspomagania, innowacyjne są również nowe, czterocylindrowe silniki Caddy. To wyposażone w filtry cząstek stałych przykłady kolejnego etapu rozwoju jednostek napędowych spod znaku VW. W silnikach TDI, po raz pierwszy w samochodzie dostawczym Volkswagena, zastosowano nowy system podwójnego wtrysku. Dotyczy to jednostek TDI o mocy 75 KM, 102 KM i 122 KM z 6-biegową, mmechaniczną skrzynią biegów lub z automatyczną, 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową. Dzięki dwóm katalizatorom SCR i osiągniętemu w ten sposób podwójnemu wtryskowi AdBlue, układ ten, w porównaniu z poprzednim modelem znacznie obniża poziom emisji tlenków azotu (NOx). Dzięki temu, silniki TDI Caddy należą do najczystszych turbodoładowanych silników wysokoprężnych na świecie.

    Wydajny i zrównoważony jest również turbodoładowany silnik benzynowy (TSI) o mocy 114 KM. Kolejne nowości to turbodoładowany silnik na gaz ziemny (oparty na TSI, ale o mocy 130 KM i hybrydowy system napędowy typu plug-in (eHybrid). Nowe technologie układów napędowych mają zauważalnie pozytywny wpływ zarówno na środowisko, jak i na gospodarkę. Na przykład TDI: łączne zużycie paliwa  w cyklu NEDC nowej generacji Caddy 2.0 TDI z 6-biegową, manualną skrzynią biegów i mocą 102 KM wynosi 4,7 l/100 km, czyli 1,4 l/100 km mniej niż porównywalny silnik w wycofywanym obecnie ze sprzedaży Caddy czwartej generacji.

    Jednym z czynników, który przyczynia się do tej znaczącej poprawy sprawności, jest aerodynamika: wartość cw w nowym Caddy została obniżona do 0,30 (poprzedni model: 0,33). To nowy punkt odniesienia w tym segmencie. W porównaniu z konkurencją, nowy Caddy jest średnio o dziesięć procent bardziej oszczędny w zużyciu paliwa, co oznacza, że emituje o dziesięć procent mniej CO2. Wersje Caddy z silnikami benzynowymi będą zatem również „najlepsze w swojej klasie”.

    (s)
    Fot. VW Samochody Dostawcze

    Tagi : Caddy, rynek, samochody dostawcze, Volkswagen Samochody Użytkowe
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – kwiecień 2025

    Partnerzy

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,83
    Pb95
    6,04
    ON
    6,11
    LPG
    3,18
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,27
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,56
    GPB/PLN
    5,15
    NOK/PLN
    0,36
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgoda