Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Volkswagen Samochody Dostawcze: Nowy Amarok – pick-up udoskonalony w każdym calu

    Volkswagen Samochody Dostawcze: Nowy Amarok – pick-up udoskonalony w każdym calu

    12 lipca, 2022
    Aktualności, Pick-up, Producenci

    7 lipca odbyła się światowa premiera nowego Volkswagena Amaroka. Volkswagen Samochody Dostawcze w Europie, Australii, Nowej Zelandii, Afryce, Azji Północnej oraz Ameryce Południowej i Środkowej sprzedał ponad 830.000 sztuk Amaroka pierwszej generacji. Teraz nadchodzi jego druga generacja.

    Cieżarówki i Logisyka - Volkswagen Samochody Dostawcze: Nowy Amarok - pick-up

    Wszystko w tym samochodzie jest nowe, ale design Volkswagena od razu daje nam jasno do zrozumienia: to jest Amarok. Samochód stał się większy, potężniejszy, bardziej atletyczny i charyzmatyczny. – Na potrzeby nowej generacji znacząco zmodyfikowaliśmy archetyp designu Amaroka. Jest teraz bardziej wyrazisty i jeszcze bardziej imponujący – mówi Albert Kirzinger, szef designu marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Najlepszą wizytówką nowych rozwiązań stylistycznych jest wyrazisty przód nowego pick-upa, który dostępny będzie w wariantach wyposażenia „Amarok”, „Life” i „Style” oraz w topowych wersjach „PanAmericana” (stylizowana na wersję off-road) i „Aventura” (wersja ekskluzywna).

    Nowy Amarok dostępny będzie na rynku z czterodrzwiową kabiną podwójną (DoubleCab) i z dwudrzwiową kabiną pojedynczą (SingleCab). W jego sylwetce najbardziej rzucają się w oczy nadkola, które w obu wersjach nadwozia, jak dotychczas są półokrągłe. Wyglądające niczym skrzydła przetłoczone nad aż 21-calowymi kołami ze stopów metali lekkich mają potężny wygląd, a krawędzie nadkoli są wykończone wytrzymałym tworzywem sztucznym.

    Duży rozstaw osi poprawia proporcje i właściwości terenowe pojazdu. Mając 5350 mm długości, nowy Amarok jest o 96 mm dłuższy od swojego poprzednika. Rozstaw osi wynoszący 3270 mm oznacza wzrost o 173 mm. Zapewnia to więcej miejsca, zwłaszcza w drugim rzędzie siedzeń podwójnej kabiny. Rozstaw osi wzrósł więc znacznie bardziej niż długość całkowita. Dzięki temu skróciły się zwisy nadwozia. Efektem są ostrzejsze proporcje i lepsze właściwości terenowe z większym kątem natarcia.

    Zdolności terenowe Amaroka, który na wielu rynkach będzie standardowo wyposażony w napęd na cztery koła, zostały również zwiększone dzięki znacznie większej głębokości brodzenia. Poprzednio było to 500 mm, teraz jest to 800 mm.

    • Cieżarówki i Logisyka – Volkswagen Samochody Dostawcze: Nowy Amarok – pick-up
    • Cieżarówki i Logisyka – Volkswagen Samochody Dostawcze: Nowy Amarok – pick-up
    • Cieżarówki i Logisyka – Volkswagen Samochody Dostawcze: Nowy Amarok – pick-up
    • Cieżarówki i Logisyka – Volkswagen Samochody Dostawcze: Nowy Amarok – pick-up
    • Cieżarówki i Logisyka – Volkswagen Samochody Dostawcze: Nowy Amarok – pick-up
    • Cieżarówki i Logisyka – Volkswagen Samochody Dostawcze: Nowy Amarok – pick-up

    Komfortowa kabina

    Zespół projektantów marki Volkswagen Samochody Dostawcze stworzył funkcjonalne i wysokiej jakości wnętrze z klarownie rozmieszczonymi elementami obsługi i cyfrowymi wyświetlaczami. Gama wyświetlaczy obejmuje cyfrowe instrumenty o przekątnej 8,0 cali (Digital Cockpit w wersjach od Style wzwyż w pełni cyfrowe, o przekątnej 12,0 cali) oraz najnowocześniejszy ekran dotykowy o formacie tabletu (10,0 cali, od wersji Style wzwyż standardowo 12,0 cali), z poziomu którego obsługuje się systemy infotainment.

    Volkswagen Samochody Dostawcze stworzył w Amaroku intuicyjne połączenie funkcji cyfrowych i ergonomicznie zaprojektowanych przycisków lub pokręteł/przycisków. Za pomocą takich fizycznych przycisków steruje się na przykład głośnością systemu infotainment i ustawieniami napędu na wszystkie koła. W zależności od wariantu wyposażenia, elementy te – solidne i wysokiej jakości – wykończone są aluminium.

    W ten zbiór wysokiej jakości detali doskonale wpisują się kolejne elementy, takie jak system nagłośnienia firmy Harman Kardon standardowo montowany w Amaroku PanAmericana i Aventura, a w pozostałych liniach wyposażenia dostępny jako opcja. System ten stosowany jest wyłącznie w Amaroku. W Amaroku PanAmericana i Aventura standardem jest również deska rozdzielcza wykończona skórą z eleganckimi, kontrastowymi szwami. Kierowca i pasażer z przodu nowego Amaroka siedzą na ergonomicznie zaprojektowanych fotelach, które w wyższych wersjach wyposażenia mogą być elektrycznie regulowane w wielu płaszczyznach. Tylna część kabiny DoubleCab oferuje mnóstwo miejsca i komfortu dla trzech dorosłych pasażerów, którzy mogą cieszyć się przyjemną podróżą. Fotele w wersji Style mają standardowo obicia ArtVelours, natomiast w Amaroku PanAmericana i Aventura producent używa wysokiej jakości skóry.

    Mistrz ładowności

    Imponująca jest również przestrzeń za kabiną – w skrzyni ładunkowej. Podobnie jak w poprzednim modelu, w pomiędzy nadkolami jest tam wystarczająco dużo miejsca na ustawioną w poprzek europaletę. W wersji z pojedynczą kabiną można nawet załadować dwie ustawione w ten sposób europalety. Ładunek jest mocowany za pomocą punktów na skrzyni ładunkowej, z których każdy może przyjąć obciążenie do 500 kg. Maksymalna ładowność Amaroka wzrosła z 1 tony do 1,16 tony. Skrzynia ładunkowa może być zabezpieczona elektrycznie sterowaną roletą. Roleta jest otwierana i zamykana z samej skrzyni ładunkowej, z wnętrza pojazdu lub zdalnie, za pomocą kluczyka samochodowego.

    1 2
    Tagi : Volkswagen Samochody Użytkowe
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – kwiecien 202

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,61
    ON
    6,35
    LPG
    2,97
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,58
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,67
    GPB/PLN
    5,21
    NOK/PLN
    0,38
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone