Volkswagen Samochody Dostawcze: Innowacyjne pojazdy elektryczne zapewnią pełne wykorzystanie mocy fabryki w Hanowerze do końca dekady
Rada Nadzorcza Volkswagen AG potwierdziła, że produkcja pierwszych pojazdów w ramach projektu Artemis oraz budowa nadwozi dla nowego modelu Bentleya, odbywać się będzie w zakładzie Volkswagen Samochody Dostawcze w Hanowerze. Rada zatwierdziła również nakłady inwestycyjne na w pełni elektrycznego campervana ID. California oraz na inne modele marki.

Podjęcie tych decyzji ekonomicznie zabezpiecza efektywne wykorzystanie zakładu produkcyjnego w Hanowerze do końca dekady, a tym samym tamtejsze miejsca pracy. – Decyzje Rady Nadzorczej potwierdzają przyszły kurs marki Volkswagen Samochody Dostawcze: rozwijamy fabrykę w Hanowerze w kierunku wielomarkowej i zaawansowanej technologicznie lokalizacji, a jednocześnie wzmacniamy naszą własną ofertę modelową. Inwestujemy również w dalszy rozwój bardzo udanej serii modelowej California – wyjaśnia dr Carsten Intra, prezes zarządu spółki Volkswagen Samochody Dostawcze. – Dzięki porozumieniu osiągniętemu z naszą radą zakładową w ramach istniejącego porozumienia zakładowego, zapewniliśmy sobie efektywne wykorzystanie tego zakładu produkcyjnego. A najważniejsze w tym wszystkim jest to, że zabezpieczyliśmy również miejsca pracy zatrudnionych tu pracowników.

Dr Carsten Intra, prezes zarządu spółki Volkswagen Samochody Dostawcze: – ID. California, bazująca na ID. Buzz wyjedzie z fabryki marki Volkswagen Samochody Dostawcze!
Zgodnie z harmonogramem, już tego lata w Hanowerze rozpoczęły się prace przy budowie nowej linii montażowej, na której produkcja ma ruszyć w 2025 roku. Pierwotnie zakładano, że będą tu produkowane zarówno elektryczne modele premium dla Audi i Porsche, jak i konstrukcje karoserii dla nowego modelu Bentleya. Ponieważ jednak Porsche zamierza w swoich planach modelowych wykorzystywać inną platformę, produkcja w Stöcken nie przynosiłaby żadnych istotnych synergii. Uruchomienie dwóch nowych linii produkcyjnych wykorzystujących różne platformy niepotrzebnie zwiększyłoby złożoność procesów. W Hanowerze wytwarzany będzie zatem zaprezentowany w tym roku nowy Multivan, Transporter T 6.1, od przyszłego roku ID. Buzz w wersjach People Mover i Cargo, a w przyszłości także ID. California oraz potwierdzone wielkości produkcyjne projektu Artemis i nowego modelu Bentleya.
Gama modeli kamperów serii California od wielu lat cieszy się dużą popularnością i popytem w wielu krajach świata. Ostatnio tę gamę uzupełnił nowy Caddy California. Mimo trudnej sytuacji rynkowej, liczba zamówień na modele serii California w ciągu ostatnich miesięcy stale i wyraźnie wzrasta. Dzięki decyzji Rady Nadzorczej koncernu, Volkswagen Samochody Dostawcze rozpocznie teraz prace nad kolejnym członkiem rodziny. – ID. California, bazująca na ID. Buzz, połączy trwały trend do mobilnego spędzania wolnego czasu, z mobilnością neutralną pod względem emisji CO2. Samochód ten wyjedzie z fabryki marki Volkswagen Samochody Dostawcze! – mówi Carsten Intra.
Porozumienie zakładowe zabezpiecza miejsca pracy.– Uzupełnienie naszego obowiązującego od roku 2018 porozumienia z radą zakładową, nie byłoby możliwe bez decyzji podjętych przez Radę Nadzorczą – wyjaśnia dr Astrid Fontaine, członek zarządu VWSD odpowiedzialna za zasoby ludzkie i transformację. – Dzięki temu porozumieniu, możemy do końca 2029 roku wykluczyć wszelkie zwolnienia zbiorowe w zakładzie w Hanowerze i zagwarantować ponad 10.000 miejsc pracy. Aby pomyślnie zorganizować fundamentalną transformację VWSD, w najbliższych latach konieczne są ważne zmiany w zakresie siły roboczej. Cyfryzacja i elektryfikacja naszych produktów doprowadzi do tego, że miejsca pracy będą się nadal zasadniczo zmieniać – niektóre stanowiska nie będą już potrzebne, a pojawią się nowe. Aby przeszkolić nasz zespół do nowych zadań i przygotować wszystkich do pracy w przyszłości, zainwestujemy od przyszłego roku do końca dekady kolejnych 21 milionów euro.
(s)
Fot. Volkswagen