Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
  • e-Sklep
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Volkswagen Samochody Dostawcze: IID. Buzz – naszpikowany technologiami

    Volkswagen Samochody Dostawcze: IID. Buzz – naszpikowany technologiami

    6 maja, 2022
    Aktualności, Elektromobilność, Samochody dostawcze

    Volkswagen ID. Buzz i ID. Buzz Cargo to połączenie nowoczesności z tradycją – z jednej strony to niezwykle zaawansowane i zrównoważone samochody, z drugiej – przypominają jedną z z największych ikon motoryzacji – Volkswagena T1.

    Ciężarówki i Logistyka - Volkswagen Samochody Dostawcze, IID. Buzz – naszpikowany technologiami

    Już po otwarciu drzwi widać, że ID. Buzz ma nie tylko obszerne wnętrze z wygodnymi siedzeniami i mnóstwem miejsca, lecz także że jest ono nowoczesne, a zastosowane w nim tworzywa świetnie do siebie pasują. ID. Buzz jest jednym z najbardziej ekologicznych samochodów na świecie. Np. całkowicie zrezygnowano ze skóry i innych materiałów pochodzenia zwierzęcego. Wieniec kierownicy jest wykonany z tworzywa, które wygląda jak skóra i jest równie jak ona przyjemne w dotyku, a część materiałów tapicerki foteli, wykładziny i podsufitki pochodzi z recyklingu.

    Przykładem takiego rozwiązania jest tkanina wykonana z przędzy, której włókna składają się w 10 procentach z plastiku zebranego w oceanach i 90 procentach z PES, czyli recyklingowanych butelek PET. Także tkanina ECO ArtVelours, która będzie szeroko używana w pojazdach Grupy Volkswagen, a po raz pierwszy zostanie zastosowana w modelu ID. Buzz, składa się w 71% z materiałów pochodzących z recyklingu.

    Cyfrowe wnętrze

    Wszystkie wskaźniki są cyfrowe i umieszczone wygodnie, niemal na wysokości wzroku kierowcy. Cyfrowe zegary za kierownicą mają ekran o przekątnej 5,3 cala, a na środku tablicy rozdzielczej umieszczony jest wyświetlacz systemu multimedialnego Ready 2 Discover. Standardowo ma on przekątną 10 cali, za dopłatą będzie oferowana wersja z nawigacją Discover Pro, o 2 cale większa.

    Zarówno zegary, jak i ekran multimediów są połączone z deską rozdzielczą jedynie dolną krawędzią, co sprawia wrażenie, jakby były „zawieszone” w powietrzu. W osobowym modelu ID. Buzz do standardu będą należeć systemy We Connect, We Connect Plus, App-Connect (z bezprzewodowym CarPlay i Android Auto), a także tuner DAB+ (w ID. Buzz Cargo dwa ostatnie elementy będą dostępne opcjonalnie).

    Wersja osobowa ID. Buzza jest wyposażona w aż osiem portów USB-C: po prawej stronie kierownicy znajdują się dwa porty oraz tacka na smartfona z funkcją ładowania indukcyjnego. Kolejny port znajduje się w drzwiach pasażera, na przednim siedzeniu oraz – w zależności od specyfikacji – w podstawie lusterka wstecznego. Z tyłu osobowy ID. Buzz ma porty USB-C w obu przesuwnych drzwiach oraz po lewej i prawej stronie bagażnika.

    Interaktywny system ID. Light

    Jak w przypadku wszystkich modeli z rodziny ID., także nowy Buzz w wersji osobowej jest również wyposażony w interaktywny system ID. Light. Za jego pomocą kierowca otrzymuje podczas jazdy intuicyjne i zrozumiałe komunikaty świetlne. Rozpoznawanie i ocenę zebranych przez system informacji ułatwia kolor sygnału na wąskim, poziomym podświetlanym pasku, który rozciąga się w polu widzenia kierowcy nad deską rozdzielczą. Dwa przykłady: Sygnał w prawym obszarze pasa informuje, w zależności od koloru, o przeszkodach po prawej stronie pojazdu lub odpowiada instrukcji pochodzącej z systemu nawigacyjnego dotyczącej zmiany pasa. Gdy jednak ID. Light zapali się całkowicie na czerwono, sygnalizuje to kierowcy: Uwaga! Hamuj!

    Sam pojedzie…

    Gama systemów asystujących w ID. Buzz obejmuje innowacyjnie połączone ze sobą technologie, takie jak funkcja pamięci do automatycznego parkowania na wcześniej zapisanej trasie, Car2X (ostrzeżenia i alarmy o zagrożeniach w najbliższej okolicy) oraz najnowszą wersję Travel Assist z użyciem danych z crowdsourcingu. Dzięki nim jest możliwa częściowo autonomiczna jazda w pełnym zakresie prędkości oraz – po raz pierwszy – wspomagana zmiana pasa ruchu na autostradach (przy prędkości 90 km/h i wyższej).

    Jeśli dostępne są dane pochodzące z innych źródeł, funkcja Travel Assist z danymi z crowdsourcingu wymaga tylko jednej czytelnej granicy jezdni, aby utrzymać pojazd na swoim pasie ruchu, np. na pozamiejskich drogach bez pasów pośrodku. W najwyższej wersji wyposażenia ID. Buzz będzie miał na pokładzie ponad 30 systemów asystujących, a oprogramowanie ID. Buzz będzie można aktualizować zdalnie (Over-the-air).

    Ładowanie dwukierunkowe

    Już wkrótce użytkownicy elektrycznych Volkswagenów będą mogli korzystać z ładowania dwukierunkowego. Dzięki temu możliwe będzie wykorzystanie akumulatora w samochodzie do zasilania domu (Vehicle-to-home). Co więcej, w przyszłości możliwe będzie dwukierunkowe ładowanie wszystkich pozostałych modeli z rodziny ID. z akumulatorem o pojemności 77 kWh.

    W pojazdach, które już są użytkowane, technologia będzie systematycznie udostępniana przez zdalną aktualizację. Przesyłanie energii i komunikacja będą się odbywać za pośrednictwem specjalnego, dwukierunkowego wallboxa DC.

    Ładowanie bez użycia karty

    Kolejnym rozwiązaniem, które ułatwi życie użytkownikom ID. Buzz jest technologia Plug&Charge. Dzięki niej ładowanie akumulatorów będzie jeszcze prostsze. Aby rozpocząć ładowanie, wystarczy podpiąć kabel do jednej ze współpracujących z Volkswagenem stacji ładowania. Auto zostanie natychmiast „rozpoznane” przez stację, a opłata zostanie rozliczona np. na podstawie umowy We Charge, co pozwoli na wyeliminowanie potrzeby posiadania karty i znacząco uprości proces ładowania. Ładowanie Plug&Charge będzie dostępne na stacjach szybkiego ładowania Ionity, Aral, BP, Enel, EON, Iberdrola i Eviny. Trwają rozmowy z innymi operatorami.

    (s)
    Fot.Volkswagen

    Tagi : volkswagen samochody dostawcze
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – kwiecień 2025

    Partnerzy

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,83
    Pb95
    6,04
    ON
    6,11
    LPG
    3,18
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,27
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,56
    GPB/PLN
    5,15
    NOK/PLN
    0,36
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgoda