Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
  • e-Sklep
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Volkswagen Samochody Dostawcze: ID. Buzz Cargo i program „Mój Elektryk”

    Volkswagen Samochody Dostawcze: ID. Buzz Cargo i program „Mój Elektryk”

    22 sierpnia, 2023
    Aktualności, Elektromobilność, Elektryczne samochody dostawcze

    Zakup elektrycznego samochodu dostawczego i promowanie w ten sposób elektromobilności mogą liczyć w naszym kraju na finansowe wsparcie, którego wysokość sięgnąć może 70.000 złotych. Przekonają się o tym np. przedsiębiorcy, którzy złożą wniosek o dofinansowanie z programu „Mój Elektryk” na zakup lub leasing dostawczego, w pełni elektrycznego Volkswagena ID. Buzz Cargo. Ważnym atutem przy składaniu wniosku o dopłatę na ten model jest fakt, że pojazdy z kategorii N1 nie są ograniczone limitami cenowymi.

    Volkswagen Samochody Dostawcze: ID. Buzz Cargo i program „Mój Elektryk”

    „Mój elektryk” to program dofinansowania zakupu samochodów elektrycznych, którego celem jest uniknięcie emisji zanieczyszczeń powietrza poprzez obniżenie zużycia paliw emisyjnych w transporcie. Wniosek o dotację mogą złożyć zarówno osoby fizyczne, jak i przedsiębiorcy oraz inne podmioty. Projekt dotyczy wyłącznie zakupu lub leasingu fabrycznie nowych pojazdów zeroemisyjnych, m.in. takich, które oznaczone są kategorią N1.

    Jakie samochody kryją się pod tą nazwą? Jak określa ustawodawca: „Pojazd z kategorii N1 został zaprojektowany i wykonany do przewozu ładunków, a jego maksymalna masa całkowita nie przekracza 3,5 tony.”

    Właściciele firm chcący zakupić elektryczny samochód dostawczy, również przedsiębiorcy prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, liczyć mogą na wsparcie rzędu 20% kosztów kwalifikowanych (lecz nie więcej niż 50.000 zł) lub dotację do 30% kosztów kwalifikowanych (jednak nie więcej niż 70.000 zł) w przypadku zadeklarowania średniorocznego przebiegu powyżej 20.000 kilometrów – którego osiągnięcie w przypadku samochodu dostawczego nie jest wielkim problemem.

    Volkswagen Samochody Dostawcze: ID. Buzz Cargo i program „Mój Elektryk”

    Co ważne, ustawodawca w przypadku samochodów z segmentu N1 nie określił maksymalnej ceny do jakiej można uzyskać dofinansowanie, co może być dodatkowym bodźcem do zakupu elektrycznego dostawczaka. Dodatkowo warto wziąć pod uwagę leasing takiego elektrycznego samochodu dostawczego, który przynosi dodatkowe korzyści w postaci częściowego lub całkowitego odliczenia podatku VAT.

    Odliczając zatem nawet około 1/4 kosztów zakupu i cały lub część podatku VAT, okazuje się, że zakup elektrycznego samochodu dostawczego nie jest aż tak wielkim wydatkiem. – Doskonałym przykładem samochodu z kategorii N1, na który uzyskać można nawet 70.000 złotych dopłaty, jest oferowany przez markę Volkswagen Samochody Dostawcze w pełni elektryczny model Volkswagen ID. Buzz Cargo. Czym wyróżnia się ten innowacyjny samochód? ID. Buzz Cargo oferuje nowoczesną mobilność potrzebną do prowadzenia działalności gospodarczej przy niezmienionych walorach dostawczych znanych z innych modeli w gamie marki. Samochód ten cieszy się zainteresowaniem drobnych przedsiębiorców, serwisantów, kurierów i dostawców ostatniej mili. Ale wbrew pozorom nie jest autem wyłącznie miejskim – doskonale sprawdza się również w przypadku dłuższych podróży, gdy jakieś towary trzeba przewieźć z miasta do miasta – podkreśla Andrzej Krawiec, dyrektor sprzedaży marki Volkswagen Samochody Dostawcze.

    Volkswagen Samochody Dostawcze: ID. Buzz Cargo i program „Mój Elektryk”

    Napęd elektryczny modelu ID. Buzz Cargo wyznacza nowe standardy marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Silnik elektryczny o mocy maksymalnej 150 kW (204 KM) umieszczony jest z tyłu pojazdu, co pozwala na znaczną oszczędność miejsca. Akumulator o mocy 77 kWh pojemności użytecznej (netto) zapewnia zasięg do 424 km bez konieczności ładowania. Maksymalna ładowność ID. Buzza Cargo wynosi 719 kg, a objętość przestrzeni ładunkowej to 3,9 m3. Bez problemu zmieszczą się w nim dwie europalety. Istnieje również możliwość zabudowy wnętrza systemem półek.

    ID. Buzz Cargo standardowo oferowany jest z trzema miejscami w kabinie: fotelem kierowcy i dwumiejscową kanapą, więc bez problemu zmieści się w nim np. ekipa serwisantów. Za nimi znajduje się zamontowana na stałe przegroda oddzielająca przestrzeń ładunkową, opcjonalnie wyposażona w okno i/lub otwór, przez który można ładować i przewozić dłuższe przedmioty. Już wkrótce na rynku pojawi się również wersja snoeks, z dodatkowymi trzema miejscami siedzącymi w tyle pojazdu.

    Volkswagen ID. Buzz Cargo może być nie tylko towarzyszem codziennych operacji w firmie – samochodem serwisowym, pojazdem do realizacji dostaw ostatniej mili – ale również świetną wizytówką podkreślającą zrównoważony rozwój firmy będącej użytkownikiem tego modelu. W ten sposób promować można ekologiczne podejście do biznesu i elektromobilność.

    Volkswagen Samochody Dostawcze: ID. Buzz Cargo i program „Mój Elektryk”

    Flota w pełni elektrycznych ID. Buzz’ów może być zatem nie tylko stosunkowo łatwym sposobem realizacji strategii ESG, do wdrażania której już wkrótce będą zobowiązane wszystkie przedsiębiorstwa, ale też doskonałym sposobem na reklamę firmy. Boczne drzwi przesuwne ID. Buzza Cargo, burty oraz tylna unoszona klapa, są doskonałymi miejscami w których umieścić można nazwę firmy, firmowy znak, czy reklamę prowadzonych usług. Połączenie nowoczesnego ID. Buzza Cargo z takim reklamowym przekazem z pewnością spowodują, że nasz elektryczny dostawczak będzie się wyróżniać wśród setek innych samochodów na ulicach.

    Znacznie tańsze niż spalinowego samochodu dostawczego jest też użytkowanie ID. Buzza Cargo. Koszt energii jest wyraźnie niższy niż paliwa w aucie z konwencjonalnym napędem – ID. Buzz Cargo zużywa 20,9 kWh energii elektrycznej na 100 km. Bez porównania tańsze są także przeglądy (brak wymiany oleju czy filtrów w silniku, stosunkowo długie przebiegi między przeglądami). A pamiętając jeszcze, że elektryczne samochody nie muszą w miastach płacić za parkowanie w strefach płatnego parkowania i że mogą omijać korki poruszając się buspasami, okazuje się, że w pełni elektryczny ID. Buzz Cargo jest bardzo rozsądnym wyborem dla przedsiębiorcy.

    (s), fot. Volkswagen

    Jak nie wpaść w pułapkę podatków i sprawnie odzyskać zwrot VAT i akcyzy w transporcie?

    Jak nie wpaść w pułapkę podatków i sprawnie odzyskać zwrot VAT i akcyzy w transporcie?

    Choć procedura odzyskiwania zwrotu VAT lub akcyzy w transporcie drogowym jest trudnym i czasochłonnym procesem oraz […]

    Czytaj więcej… Jak nie wpaść w pułapkę podatków i sprawnie odzyskać zwrot VAT i akcyzy w transporcie?Continue

    Wjeżdżali mimo zakazu. Jeden z niesprawną naczepą, drugi z nieważną rejestracją! 

    Wjeżdżali mimo zakazu. Jeden z niesprawną naczepą, drugi z nieważną rejestracją! 

    Naczepę z pękniętą tarczą hamulcową i ciężarówkę niedopuszczoną do ruchu wykluczyli z dalszej jazdy funkcjonariusze mazowieckiej […]

    Czytaj więcej… Wjeżdżali mimo zakazu. Jeden z niesprawną naczepą, drugi z nieważną rejestracją! Continue

    21 mandatów od ITD! Turecka kumulacja naruszeń w węgierskiej ciężarówce!

    21 mandatów od ITD! Turecka kumulacja naruszeń w węgierskiej ciężarówce!

    Turek, wykonując międzynarodowy przewóz na rzecz węgierskiej firmy, nie miał wymaganego świadectwa kierowcy. Mężczyzna prowadził ciężarówkę […]

    Czytaj więcej… 21 mandatów od ITD! Turecka kumulacja naruszeń w węgierskiej ciężarówce!Continue

    Tagi : ID. Buzz Cargo, Volkswagen Samochody Użytkowe
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – kwiecień 2025

    Partnerzy

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,83
    Pb95
    6,04
    ON
    6,11
    LPG
    3,18
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,27
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,56
    GPB/PLN
    5,15
    NOK/PLN
    0,36
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgoda