Volkswagen Poznań: Ruszyła produkcja Maxi – największego wariantu Caddy 5
Caddy 5 Maxi charakteryzuje się większym rozstawem osi, większą przestrzenią ładunkową i większymi drzwiami bocznymi. Jego ładownia mieści dwie europalety.

Seryjna produkcja Volkswagena Caddy piątej generacji ruszyła w zakładach Volkswagen Poznań w październiku roku 2020. Specjalnie na potrzeby tego modelu, poznańska fabryka koncernu została rozbudowana i znacznie zmodernizowana. Moce produkcyjne zakładu cały czas wzrastają i w ślad za wersjami Caddy 5 – osobową, furgon i kempingową Caddy California – uruchomiono właśnie produkcję największej jego wersji – Caddy Maxi ze zwiększonym rozstawem osi, większą przestrzenią ładunkową i większymi drzwiami bocznymi.
Nowy Volkswagen Caddy 5 Maxi, charakteryzuje się znacznie większymi rozmiarami. Jego rozstaw osi jest o 215 mm większy niż wersji bazowej i wynosi 2970 mm. Długość przestrzeni ładunkowej wzrosła do 2150 mm, a długość całego pojazdu do 4853 mm. Pojemność ładunkowa Caddy Maxi to 4,0 m3. Nowy model charakteryzuje się również większą szerokością bocznych drzwi przesuwnych – teraz to 840 mm. W ten sposób w powiększonej powierzchni ładunkowej można umieścić bokiem aż dwie europalety, co jest oczywistą przewagą nad konkurencją.
– Rok 2020 przebiegał dla nas pod znakiem intensywnych przygotowań do produkcji Caddy piątej generacji. Ważnym członkiem tej rodziny modelowej jest również Caddy Maxi, którego produkcja właśnie rusza w Volkswagen Poznań. Dzięki automatyzacji produkcji znacznie zwiększyliśmy potencjał wytwarzania aut ze zwiększonym rozstawem osi, co jest o tyle ważne, że zapotrzebowanie na tego typu wersję momentami przewyższa 50% całego wolumenu Caddy – podkreśla Dietmar Mnich, prezes zarządu Volkswagen Poznań.
W odróżnieniu od Caddy 4, produkcja Caddy 5 Maxi i Caddy 5 odbywa się na wspólnej linii – co jest nowością w Volkswagen Poznań. – Właśnie rozpoczyna się faza uruchomienia produkcji seryjnej Caddy Maxi. Przebiega ona zgodnie z założonym harmonogramem – mówi Marcin Kanturski, dyrektor produkcji w zakładzie w Poznaniu. – W przypadku Caddy 4 linie produkcji ścian bocznych w dziale budowy karoserii były wcześniej oddzielone, co powodowało, że występowało ograniczenie w ilości produkowanych samochodów. Po rozbudowie zakładu w Poznaniu, dzięki połączeniu procesu w jednej zautomatyzowanej linii, ograniczenia zostały zredukowane.
Nowy Volkswagen Caddy 5 – w tym również jego wersja Maxi – został zbudowany na modułowej platformie MQB. Dzięki temu nie tylko zwiększyły się jego wymiary, ale także zastosowane zostały najbardziej zaawansowane rozwiązania techniczne. Innowacyjne systemy wsparcia kierowcy zwiększają bezpieczeństwo i czynią prowadzenie łatwiejszym. Korzystające z sieci internetowej systemy infotainment i cyfrowe systemy obsługi, zamieniają Caddy w smartfona na kołach, a nowa technika podwójnego wtrysku – Twindosing sprawia, że wysokoprężne silniki TDI są teraz czystsze niż kiedykolwiek wcześniej.
(s)
Fot. Volkswagen