Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Volkswagen Poznań: Ruszyła produkcja Maxi – największego wariantu Caddy 5

    Volkswagen Poznań: Ruszyła produkcja Maxi – największego wariantu Caddy 5

    6 lutego, 2021
    Aktualności, Rynek

    Caddy 5 Maxi charakteryzuje się większym rozstawem osi, większą przestrzenią ładunkową i większymi drzwiami bocznymi. Jego ładownia mieści dwie europalety.

    Volkswagen Poznań: Ruszyła produkcja Maxi - największego wariantu Caddy 5, Truckslog.pl

    Seryjna produkcja Volkswagena Caddy piątej generacji ruszyła w zakładach Volkswagen Poznań w październiku roku 2020. Specjalnie na potrzeby tego modelu, poznańska fabryka koncernu została rozbudowana i znacznie zmodernizowana. Moce produkcyjne zakładu cały czas wzrastają i w ślad za wersjami Caddy 5 – osobową, furgon i kempingową Caddy California – uruchomiono właśnie produkcję największej jego wersji – Caddy Maxi ze zwiększonym rozstawem osi, większą przestrzenią ładunkową i większymi drzwiami bocznymi.

    Nowy Volkswagen Caddy 5 Maxi, charakteryzuje się znacznie większymi rozmiarami. Jego rozstaw osi jest o 215 mm większy niż wersji bazowej i wynosi 2970 mm. Długość przestrzeni ładunkowej wzrosła do 2150 mm, a długość całego pojazdu do 4853 mm. Pojemność ładunkowa Caddy Maxi to 4,0 m3. Nowy model charakteryzuje się również większą szerokością bocznych drzwi przesuwnych – teraz to 840 mm. W ten sposób w powiększonej powierzchni ładunkowej można umieścić bokiem aż dwie europalety, co jest oczywistą przewagą nad konkurencją.

    – Rok 2020 przebiegał dla nas pod znakiem intensywnych przygotowań do produkcji Caddy piątej generacji. Ważnym członkiem tej rodziny modelowej jest również Caddy Maxi, którego produkcja właśnie rusza w Volkswagen Poznań. Dzięki automatyzacji produkcji znacznie zwiększyliśmy potencjał wytwarzania aut ze zwiększonym rozstawem osi, co jest o tyle ważne, że zapotrzebowanie na tego typu wersję momentami przewyższa 50% całego wolumenu Caddy – podkreśla Dietmar Mnich, prezes zarządu Volkswagen Poznań.

    W odróżnieniu od Caddy 4, produkcja Caddy 5 Maxi i Caddy 5 odbywa się na wspólnej linii – co jest nowością w Volkswagen Poznań. – Właśnie rozpoczyna się faza uruchomienia produkcji seryjnej Caddy Maxi. Przebiega ona zgodnie z założonym harmonogramem – mówi Marcin Kanturski, dyrektor produkcji w zakładzie w Poznaniu. – W przypadku Caddy 4 linie produkcji ścian bocznych w dziale budowy karoserii były wcześniej oddzielone, co powodowało, że występowało ograniczenie w ilości produkowanych samochodów. Po rozbudowie zakładu w Poznaniu, dzięki połączeniu procesu w jednej zautomatyzowanej linii, ograniczenia zostały zredukowane.

    Nowy Volkswagen Caddy 5 – w tym również jego wersja Maxi – został zbudowany na modułowej platformie MQB. Dzięki temu nie tylko zwiększyły się jego wymiary, ale także zastosowane zostały najbardziej zaawansowane rozwiązania techniczne. Innowacyjne systemy wsparcia kierowcy zwiększają bezpieczeństwo i czynią prowadzenie łatwiejszym. Korzystające z sieci internetowej systemy infotainment i cyfrowe systemy obsługi, zamieniają Caddy w smartfona na kołach, a nowa technika podwójnego wtrysku – Twindosing sprawia, że wysokoprężne silniki TDI są teraz czystsze niż kiedykolwiek wcześniej.

    (s)
    Fot. Volkswagen

    Tagi : Ciężarówki, logistyka, rynek, samochody dostawcze, Volkswagen Samochody Użytkowe
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Grudzień 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone