VAN ECK TRAILERS: Niezawodny partner firm zajmujących się transportem lotniczym
Od 1912 r. holenderska firma Van Eck jest niezawodnym partnerem branży logistycznej. Pomysłodawca obecnie standardowych naczep Twindeck, ma najdłuższą historię rozwoju naczep LHV i jest jedynym producentem, który produkuje własne systemy rolowane, które wyróżniają ich pojazdy do przewozu ładunków lotniczych.

Firma Van Eck wprowadziła swoje pierwsze naczepy do transportu lotniczego przewożące od pięciu do siedmiu głównych palet w 1983 r., a dziś jest najbardziej niezawodnym partnerem dla firm zajmujących się transportem lotniczym. Aby w pełni sprostać wyjątkowym wyzwaniom transportowym swoich klientów, seria Eckspress jest oferowana z różnymi opcjami zabudowy do transportu palet ładunków lotniczych. Seria Eckspress obejmuje naczepy kurtynowe, skrzynię ze sklejki i izolowaną nadbudowę, a także pojazdy platformowe.
Zbudowana z wysokiej jakości komponentów seria Eckspress wyróżnia się własnym, innowacyjnym systemem Eckpress Rollerbed System i doskonałą konstrukcją podwozia.
Podwozie Van Eck zaprojektowano tak, aby sprostać wymagającym operacjom załadunku i rozładunku palet w transporcie lotniczym, aby zapewnić, że pojazd jest zawsze gotowy na następne wezwanie. Obszar gęsiej szyi, wzmocniony płytą stalową, może przejąć i rozłożyć skoncentrowane obciążenie na podłodze. Co więcej, dzięki tylnemu wejściu o wysokości do 3055 mm, seria Eckpress zapewnia maksymalną pojemność i może pomieścić 3-metrowe palety z ładunkiem lotniczym na głównym pokładzie.
Oferowany z certyfikatami FRC i FNA typu ATP i Pharma, Van Eck zapewnia również opcje bezpieczeństwa dla TAPA TSR (Certyfikacja bezpieczeństwa ciężarówek), aby upewnić się, że przewoźnik jest w 100% odpowiedzialnym dostawcą RFS. Wreszcie, co nie mniej ważne, aby zmaksymalizować współczynnik obciążenia, Van Eck oferuje również płyty osłonowe do wózków rolowanych i pionowe, podwójne półki składające się z 2 pojedynczych i 22 podwójnych pionowych szyn do zawieszania. Opcja podwójnego załadunku umożliwia przewóz towarów paletowych na różnych wysokościach, aby zwiększyć współczynnik obciążenia do 66 europalet.

Innowacyjny system rolek
Van Eck jest jedynym producentem naczep, który projektuje i produkuje własne łoża rolkowe z myślą o ich niezawodności i żywotności. Jest on także w pełni zgodny ze specyfikacjami technicznymi Lufthansy. Co więcej, Eckspress Rollerbed System jest tak mocny, że służy do załadunku i rozładunku bardzo wartościowych silników lotniczych oraz systemów EUV i DUV, jak również powszechnie znanych systemów ASML.
Aluminiowa rama ma szerokość 300 mm, a każdy element został oddzielony aluminiowymi przekładkami. Te aluminiowe separatory zwiększają wytrzymałość na ściskanie, co zwiększa nośność systemów przenośników. Aluminiowe separatory zapobiegają również przedostawaniu się brudu do kanału powietrza.
Oprócz aluminiowej ramy, system łoża rolkowego składa się z czterech rzędów pneumatycznych przenośników rolkowych z podwójnymi poduszkami powietrznymi i podwójnymi rolkami – każda rolka o szerokości 40 mm i średnicy 50 mm w poprzek podłogi, co zapewnia płynny załadunek i rozładunek ciężkich palet z ładunkiem.
Każda rolka ma dwa łożyska zamiast jednego, aby zminimalizować tarcie, zapewniając płynniejsze operacje załadunku i rozładunku. Koła są większe niż standardowe, co ułatwia przesuwanie się palet z ładunkiem lotniczym podczas operacji załadunku i rozładunku. Ponadto rolki oferowane są również w wersji ocynkowanej lub ze stali nierdzewnej. Rolki ze stali nierdzewnej zapewniają optymalną higienę w izolowanych pojazdach do przewozu ładunków powietrznych, ponieważ nie ma tu miejsca na utlenianie i są idealne do dezynfekcji podczas transportu farmaceutycznego.
Rollerbed ze zautomatyzowaną jednostką napędową
Van Eck Trailers jest jedynym producentem naczep, który może zaoferować własne, zautomatyzowane systemy jazdy, aby zmaksymalizować bezpieczeństwo i higienę pracy.
Ponieważ wymagania techniczne Lufthansy wymagają zminimalizowania ręcznej pracy podczas operacji załadunku i rozładunku, zespół inżynierów Van Eck opracował zautomatyzowaną jednostkę napędową, która jest w pełni zintegrowana z systemem przenośników rolkowych Van Eck. Zautomatyzowana jednostka napędowa jest również zaprojektowana do samodzielnej pracy z wewnętrznym akumulatorem i dodatkowym zbiornikiem powietrza.
W zależności od ładunku zespół inżynierów Van Eck określa wymaganą liczbę i położenie zautomatyzowanego układu napędowego, aby zapewnić minimalizację niezbędnej siły roboczej podczas załadunku i rozładunku wysokich i ciężkich palet z ładunkiem lotniczym. Dzisiaj Van Eck może zaoferować do 7 torów w swojej serii Eckspress z 6 torami mechanicznymi i 1 torem z systemem jednostki napędowej.
(s)
Fot. Van Eck
- Ciężarówki i Logistyka – maj 2023W majowym numerze Ciężarówki i Logistyka pokazujemy testy elektrycznych ciężarówek marki Mercedes-Benz w Alpach i testy „elektryków” Volvo Trucks w warunkach mroźnej północy. Opisujemy pracę specjalistów Scanii nad systemem szybkiego ładowania, tzw. megawatowego. Spośród już […]
- HENDRICKSON: Siła, sprawność i komfortDopasowania techniczne do indywidualnych wymogów zastosowania, atrakcyjne i komfortowe uszlachetnienia i inne specyficzne modyfikacje branżowe – wszystko to fabrycznie: to właśnie jest specjalność MAN Individual. Od niedawna bogata oferta centrum kompetencyjnego firmy MAN w zakresie […]
- LOGISTYKA: DB Schenker inwestuje w przyszłość logistyki gospodarki o obiegu zamkniętymDB Schenker, globalny dostawca usług logistycznych, wprowadza Circular Economy Logistics – nową linię produktów, skupiającą się na operacjach zarządzania zwrotami, naprawach i renowacjach urządzeń elektronicznych. Firma, która jako jedyna w swojej branży uzyskała niedawno status […]
- Continental Opony Polska: Pokazowa ciężarówka Continental na targach Volvo 4PolandEuropejskie roadshow Continental Commercial Vehicle Tires już trwa, a pokazowa ciężarówka Continental przemierza obecnie polskie drogi. Wszyscy, którzy chcieliby przyjrzeć się jej z bliska oraz zapoznać się z prezentowanymi rozwiązaniami, będą mieli taką okazję już […]