VAN ECK: Eckstreme Twindeck – ładunek na dwóch pokładach
Niemiecki dostawca usług logistycznych TSL, który od lat jest częścią niemieckiego giganta detalicznego Rewe, od kilku lat jest przekonany o zaletach naczep Twindeck produkowanych przez holenderską Van Eck Trailers.

TSL to skrót od Transport System Logistics i dokładnie to charakteryzuje to niemieckiego przewoźnika. – Dzięki wyrafinowanemu systemowi udaje nam się dużo zaoszczędzić na zużyciu paliwa i emisji spalin. Korzystanie z naczep z podwójnym pokładem, takich jak Van Eck Eckstreme pozwala zmniejszyć, nie tylko ilość materiałów zużywanych do produkcji pojazdów, ale przede wszystkim liczbę przejazdów. Z naczepą Twindeck oszczędzamy co trzeci przejazd, dzięki czemu możemy zachować wydajność transportu przy mniejszej liczbie materiałów, zużytego paliwa i emisji spalin – wyjaśnia Günther Timmsen, dyrektor zarządzający.
Timmsen wyjaśnia, że naczepy piętrowe kursują między różnymi niemieckimi centrami dystrybucjami Rewe. – Naczepy są zawsze pełne. Dzięki regulowanej górnej kondygnacji, w razie potrzeby można przewozić wyżej załadowane palety. W ten sposób osiągamy wyższy współczynnik obciążenia, efektywniej radzimy sobie z pakowaniem, przyczyniamy się do zmniejszenia zatorów drogowych i unikamy emisji zanieczyszczeń. Podwójny pokład Van Eck jest o 60% bardziej wydajny niż w innych naczepach. Znajduje to pozytywne odzwierciedlenie we wszystkich aspektach naszej pracy – dodaje Timmsen. Rewe w swoich operacjach korzysta zarówno z kontenerów rolkowych, jak i ze standardowych palet.
TSL rozpoczęło swoją działalność jako firma w 1994 roku z załogą liczącą trzy osoby. – Teraz mamy teraz 107 pracowników. W jej flocie pracuje już trzynaście naczep piętrowych, z których większość dostarczyła firma Van Eck. – Znamy te naczepy od prawie dziesięciu lat, a najstarsza piętrowa naczepa Van Eck w naszej flocie służy od sześciu lat. Konstrukcja jest szczególnie solidna, nie mamy z nią żadnych problemów. Dzieje się tak również dlatego, że terminowo je serwisujemy w naszym własnym warsztacie – wyjaśnia Timmsen. – Kierowcy, którzy mają jeździć „dwupokładowcem” przechodzą specjalne szkolenie, aby nauczyć się specyfiki tego typu naczepy.
(s)
Fot. Van Eck
- Ciężarówki i Logistyka – maj 2023W majowym numerze Ciężarówki i Logistyka pokazujemy testy elektrycznych ciężarówek marki Mercedes-Benz w Alpach i testy „elektryków” Volvo Trucks w warunkach mroźnej północy. Opisujemy pracę specjalistów Scanii nad systemem szybkiego ładowania, tzw. megawatowego. Spośród już […]
- HENDRICKSON: Siła, sprawność i komfortDopasowania techniczne do indywidualnych wymogów zastosowania, atrakcyjne i komfortowe uszlachetnienia i inne specyficzne modyfikacje branżowe – wszystko to fabrycznie: to właśnie jest specjalność MAN Individual. Od niedawna bogata oferta centrum kompetencyjnego firmy MAN w zakresie […]
- LOGISTYKA: DB Schenker inwestuje w przyszłość logistyki gospodarki o obiegu zamkniętymDB Schenker, globalny dostawca usług logistycznych, wprowadza Circular Economy Logistics – nową linię produktów, skupiającą się na operacjach zarządzania zwrotami, naprawach i renowacjach urządzeń elektronicznych. Firma, która jako jedyna w swojej branży uzyskała niedawno status […]
- Continental Opony Polska: Pokazowa ciężarówka Continental na targach Volvo 4PolandEuropejskie roadshow Continental Commercial Vehicle Tires już trwa, a pokazowa ciężarówka Continental przemierza obecnie polskie drogi. Wszyscy, którzy chcieliby przyjrzeć się jej z bliska oraz zapoznać się z prezentowanymi rozwiązaniami, będą mieli taką okazję już […]