Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
  • e-Sklep
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » U-boot jedzie na 30 osiach za MAN-em w kierunku Muzeum Techniki w Badenii-Wirtembergii

    U-boot jedzie na 30 osiach za MAN-em w kierunku Muzeum Techniki w Badenii-Wirtembergii

    29 lipca, 2024
    Aktualności, Galeria, Samochody ciężarowe, VAN

    350-tonowy U-boot jest w drodze do muzeum w Sinsheim. Jeden z przewoźników ponad normatywnych będący klientem MAN-a – firma Kübler, używa MAN TGX 41.680 8×6 jako ciągnika do takich ciężkich operacji transportowych. Oprócz wsparcie solidnej technologii, jej kierowcy muszą mieć duże doświadczenie zawodowe. Jednak nawet profesjonaliści z Kübler Schwertransporte nie mają takiej pracy transportowej codziennie.

    U-boot jedzie na 30 osiach za MAN-em w kierunku Muzeum Techniki w Badenii-Wirtembergii

    Cały zestaw waży około 500 ton (ok. 350 ton łodzi podwodnej i ok. 150 ton techniki niskopodwoziowej) przez region Kraichgau w północnej Badenii-Wirtembergii. Ładunek to łódź podwodna U 17, wycofana ze służby przez niemiecką marynarkę wojenną w 2010 r., a teraz w drodze do Muzeum Techniki w Sinsheim. Prawie 50-metrowy, stalowy kolos stoi na platformie z 30 osiami, ciągniętej przez MAN-a TGX 41.680 8×6.

    Kübler Schwertransporte jest wieloletnim klientem MAN. – Polegamy na firmie MAN, ponieważ niezawodność pojazdów nas przekonała – mówi Niclas Grimm, kierownik projektu w Spedition Kübler GmbH. – Przebudowaliśmy MAN-a TGX 41.680 na 8×6 do specjalnych transportów, takich jak ten.

    Podobnie jak strumień Mühlbach, okręt podwodny wił się przez piękną dolinę Fünfmühlental, aż  dotarł do centrum Siegelsbach. Zestaw wszędzie wzbudzał ogromne zainteresowanie.
    Podobnie jak strumień Mühlbach, okręt podwodny wił się przez piękną dolinę Fünfmühlental, aż  dotarł do centrum Siegelsbach. Zestaw wszędzie wzbudzał ogromne zainteresowanie.

    30 czerwca transport wyruszył, najpierw z Technikmuseum Speyer w stronę Renu. Tam U17 został załadowany na ponton rzeczny, aby przetransportować go najpierw przez Ren do Mannheim, a następnie przez Neckar do Haßmersheim do 9 lipca. Stamtąd jedzie drogą do miejsca przeznaczenia w Sinsheim, do którego dotrze 28 lipca. Za całą trasę odpowiada Kübler.

    Zespół manewruje 90-metrowym, ciężkim transportem nie tylko pod głębokimi mostami, ale także przez najwęższe ulice.
    Zespół manewruje 90-metrowym, ciężkim transportem nie tylko pod głębokimi mostami, ale także przez najwęższe ulice.

    Oprócz masy U17, wymiary okrętu sprawiają, że ten transport to prawdziwa przygoda. Zarówno na wodzie, jak i podczas podróży drogą, musi być on wielokrotnie obracana aż o 73 stopnie – w przeciwnym razie ciężarówka z dużym ładunkiem nie byłaby w stanie przejechać przez przejazdy kolejowe ani przejechać pod różnymi mostami. Takie działania umożliwia urządzenie obrotowe, które zostało specjalnie wykonane na ostatnią podróż U17.

    Cóż za cudowny moment! Wtoczenie okrętu podwodnego U17 na ponton jest zakończone: U17 zostaje precyzyjnie i bezpiecznie wpuszczony na ponton.
    Cóż za cudowny moment! Wtoczenie okrętu podwodnego U17 na ponton jest zakończone: U17 zostaje precyzyjnie i bezpiecznie wpuszczony na ponton.

    Takie rozwiązania dostosowane do indywidualnych potrzeb nie są dla Küblera niczym nowym: firma z Michelfeld-Erlin działa na całym świecie jako dostawca usług logistycznych w sektorze transportu ciężkiego i dlatego doskonale zna wyzwania wszelkiego rodzaju. Oprócz potężnych naczep niskopodwoziowych i potężnych ciężarówek, jedna rzecz jest szczególnie niezbędna do takich zleceń: kierowcy ciężarówek z dużym doświadczeniem zawodowym i szczególnie dobrą zdolnością koncentracji.

    Szczególnym wyzwaniem jest moment kiedy, U17 schodzi na ląd z pontonu w Haßmersheim Tutaj również ponton musi być stale wyważany, aby zrekompensować zmieniający się ładunek.
    Szczególnym wyzwaniem jest moment kiedy, U17 schodzi na ląd z pontonu w Haßmersheim Tutaj również ponton musi być stale wyważany, aby zrekompensować zmieniający się ładunek.

    Jednym z nich jest Frieder Saam. Siedzi za kierownicą MAN-a TGX 41.680 8×6 i prowadzi U17 w kierunku Sinsheim. – Od wielu lat jeżdżę ciężkimi pojazdami ciężarowymi – mówi. – I to zawsze jest coś wyjątkowego, ponieważ nie ma dwóch takich samych prac. Jestem też dumny, że mogę
    prowadzić tak duże transporty.

    Przygotowania zaczynają się na długo przed pierwszym wyruszeniem ładunku: badane są możliwe trasy, dokonywane są ustalenia z władzami i policją. Każda trasa jest dostosowywana do indywidualnych potrzeb. W przypadku transportu U17 planowanie zaczęło się dobre pięć lat temu! W firmie Kübler brały w tym udział 3 osoby, w tym  od samego początku kierowca Saam.

    Około 500 ton (ok. 350 ton łodzi podwodnej i ok. 150 ton techniki niskopodwoziowej) zmierza w kierunku Sinsheim. Cel ostatniej podróży okrętu podwodnego leży kilkaset kilometrów od morza w Badenii-Wirtembergii na południu Niemiec.
    Około 500 ton (ok. 350 ton łodzi podwodnej i ok. 150 ton techniki niskopodwoziowej) zmierza w kierunku Sinsheim. Cel ostatniej podróży okrętu podwodnego leży kilkaset kilometrów od morza w Badenii-Wirtembergii na południu Niemiec.

    Po ruszeniu transportu wymagana jest maksymalna koncentracja. Cały transport to delikatne przedsięwzięcie. Zespół manewruje 90-metrowym ciężkim transportem nie tylko pod głębokimi mostami, ale także przez najwęższe uliczki malowniczego regionu Kraichgau. Jednym
    z najtrudniejszych momentów jest wielokrotne obracanie łodzi na pontonie. Do tej pory obracanie odbywało się tylko na lądzie. Na wodzie załoga nie tylko musi utrzymać równowagę okrętu, ale także pontonu. Szczególnym wyzwaniem jest moment kiedy, U17 schodzi na ląd z pontonu w Haßmersheim Tutaj również ponton musi być stale wyważany, aby zrekompensować zmieniający się ładunek. – Możemy opanować taki transport tylko jako zespół – mówi Niclas Grimm. – Ponieważ działamy w branży od wielu lat, nasi pracownicy mogli zdobyć doświadczenie we wszelkiego rodzaju wyzwaniach na całym świecie. Oczywiście, teraz korzystamy z tego – i jesteśmy również niezwykle dumni, że Muzeum Techniki w Sinsheim powierzyło nam ten złożony projekt.

    (s), fot. MAN, Auto – Technik – Museum e.V.

    banner cil ekiosk 2yH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw==
    Rozwiązania cyfrowe Schmitz Cargobull dla zwiększenia efektywności transportu

    Rozwiązania cyfrowe Schmitz Cargobull dla zwiększenia efektywności transportu

    Każdy, kto próbuje podnieść poziom digitalizacji swoich procesów, zwiększy wydajność swojego biznesu transportowego, a także rentowność. […]

    Czytaj więcej… Rozwiązania cyfrowe Schmitz Cargobull dla zwiększenia efektywności transportuContinue

    Jak nie wpaść w pułapkę podatków i sprawnie odzyskać zwrot VAT i akcyzy w transporcie?

    Jak nie wpaść w pułapkę podatków i sprawnie odzyskać zwrot VAT i akcyzy w transporcie?

    Choć procedura odzyskiwania zwrotu VAT lub akcyzy w transporcie drogowym jest trudnym i czasochłonnym procesem oraz […]

    Czytaj więcej… Jak nie wpaść w pułapkę podatków i sprawnie odzyskać zwrot VAT i akcyzy w transporcie?Continue

    Wjeżdżali mimo zakazu. Jeden z niesprawną naczepą, drugi z nieważną rejestracją! 

    Wjeżdżali mimo zakazu. Jeden z niesprawną naczepą, drugi z nieważną rejestracją! 

    Naczepę z pękniętą tarczą hamulcową i ciężarówkę niedopuszczoną do ruchu wykluczyli z dalszej jazdy funkcjonariusze mazowieckiej […]

    Czytaj więcej… Wjeżdżali mimo zakazu. Jeden z niesprawną naczepą, drugi z nieważną rejestracją! Continue

    Tagi : MAN Truck & Bus
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – kwiecień 2025

    Partnerzy

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,83
    Pb95
    6,04
    ON
    6,11
    LPG
    3,18
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,27
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,56
    GPB/PLN
    5,15
    NOK/PLN
    0,36
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgoda