Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Turek pracował za długo. O wiele za długo…

    Turek pracował za długo. O wiele za długo…

    24 maja, 2023
    Aktualności, Prawo

    O ponad 10 godzin przekroczona jazda dzienna i o ponad 5 godzin skrócony odpoczynek dzienny – to tylko niektóre z naruszeń limitów czasu pracy, jakich dopuścił się kierowca tureckiej ciężarówki. Serię bardzo poważnych nieprawidłowości stwierdzili inspektorzy zachodniopomorskiej Inspekcji Transportu Drogowego.

    Turek pracował za długo. O wiele za długo...

    W poniedziałek (22 maja), na autostradzie A6 w okolicach Kołbaskowa, patrol Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymał do standardowej kontroli ciągnik siodłowy z naczepą. Zestawem należącym do tureckiej firmy przewożono ładunek do Polski.

    W trakcie kontroli zapisów czasu pracy kierowcy, inspektorzy stwierdzili szereg poważnych naruszeń. Kierowca ten wielokrotnie zignorował obowiązek korzystania z odpoczynku dziennego i przekraczał maksymalny dzienny okres prowadzenia pojazdu. W kontrolowanym okresie dopuścił się trzynastokrotnie skrócenia odpoczynku dziennego i dwukrotnie przekroczenia jazdy dziennej. Jedno ze stwierdzonych naruszeń dotyczyło przekroczenia maksymalnego dziennego okresu prowadzenia pojazdu aż o ponad 10 godzin!

    Tak poważne naruszenia limitów czasu pracy kierowcy zawodowego to nie tylko przejaw nieuczciwej konkurencji na rynku transportowym, ale przede wszystkim stwarzanie realnego zagrożenia w ruchu drogowym. Nadmierne zmęczenie jazdą wpływa bowiem na kondycję psychofizyczną kierowcy.

    W tej sytuacji kontrola zakończyła się dla kierowcy nałożeniem mandatów karnych na kwotę 3150 zł. Z kolei wobec tureckiego przewoźnika drogowego będzie wszczęte postępowanie administracyjne z ustawy o transporcie drogowym. Wpłacił on prawie 12.000 zł kaucji na poczet przewidywanej kary. Mandaty opłacił na miejscu kontroli również kierowca.

    (s), fot. GITD

    GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów

    GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów…

    W austriackim Linzu stary most kolejowy na Dunaju został rozebrany w 2016 r. i zastąpiony nowym […]

    Czytaj więcej… GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów…Continue

    Apollo Tyres: Pozyskają 100% naturalnego kauczuku od firm, które przestrzegają nowych wytycznych w zakresie zrównoważonego rozwoju

    Apollo Tyres: Pozyskają 100% naturalnego kauczuku od firm, które przestrzegają nowych wytycznych w zakresie zrównoważonego rozwoju

    Każda firma dostarczająca kauczuk naturalny do dwóch europejskich zakładów produkcyjnych Apollo Tyres, w Holandii i na […]

    Czytaj więcej… Apollo Tyres: Pozyskają 100% naturalnego kauczuku od firm, które przestrzegają nowych wytycznych w zakresie zrównoważonego rozwojuContinue

    CEVA Logistics: Rozwój floty pojazdów elektrycznych do 1450 w 2050 roku

    CEVA Logistics: Rozwój floty pojazdów elektrycznych do 1450 w 2050 roku

    CEVA Logistics planuje powiększenie swojej floty pojazdów elektrycznych (EV) do 1450 sztuk do końca 2025 r. […]

    Czytaj więcej… CEVA Logistics: Rozwój floty pojazdów elektrycznych do 1450 w 2050 rokuContinue

    Tagi : ITD
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – kwiecien 202

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,61
    ON
    6,35
    LPG
    2,97
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,58
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,67
    GPB/PLN
    5,21
    NOK/PLN
    0,38
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone