TOYOTA: Wodorowe autobusy będą produkowane we Włoszech
Toyota i CaetanoBus nawiązały współpracę z wiodącym włoskim producentem autobusów, firmą Industria Italiana Autobus. W 2024 roku rozpocznie się produkcja nowego modelu miejskiego autobusu z elektrycznym napędem zasilanym wodorowymi ogniwami paliwowymi Toyoty.

Toyota rozpocznie produkcję w Europie nowego modelu autobusu miejskiego z elektrycznym napędem zasilanym wodorem. Firma CaetanoBus produkująca we współpracy z Toyotą wodorowy autobus miejski H2.City Gold, podpisała umowę z Industria Italiana Autobus (IIA) na uruchomienie we Włoszech produkcji i sprzedaży autobusów miejskich z tego rodzaju napędem.
Już w 2024 roku Industria Italiana Autobus we współpracy z CaetanoBus rozpocznie produkcję modelu autobusu z elektrycznym napędem H2.City Power opartym na ogniwach paliwowych Toyoty. Pojazd będzie przeznaczony na włoski i międzynarodowy rynek. Partnerzy ustalili również, że pod koniec 2022 roku firma IIA wprowadzi do sprzedaży na włoskim rynku model Toyota CaetanoBus H2.City Gold produkowany w Portugalii.
Autobus H2.City Gold to pierwszy produkowany w Europie pojazd, który otrzymał technologię wodorową Toyoty. Pojazd o długości 12 metrów mieści 87 pasażerów i porusza się bez emisji spalin, a jedynym produktem ubocznym ogniw paliwowych jest woda. Ogniwa o mocy 60 kW pobierają wodór z 5 312-litrowych zbiorników kompozytowych o łącznej pojemności 37,5 kg wodoru pod ciśnieniem 350 barów.
W reakcji wodoru z tlenem powstaje prąd, który zasila jednostkę elektryczną o mocy 245 KM. Pojazd zużywa około 6 kg na 100 km, jego średni zasięg wynosi 400 km, a tankowanie trwa 9 minut. Autobus jest wykorzystywany m.in. na trasach międzymiastowych w Hiszpanii, a także w transporcie miejskim w Barcelonie i podmiejskim na przedmieściach Madrytu. Pojazdem zainteresowane są także władze Parku Narodowego Peak District w Wielkiej Brytanii, który włączył go w pilotażowy program bezemisyjnego transportu zbiorowego w regionie.
Współpraca Toyoty z europejskimi producentami autobusów Toyota i CaetanoBus traktują partnerstwo z Industria Italiana Autobus jako ważny krok w rozwoju bezemisyjnego transportu publicznego w Europie i szansę na wejście na kolejny duży rynek w tym regionie.
CYPH
Fot. Toyota
- Ciężarówki i Logistyka – maj 2023W majowym numerze Ciężarówki i Logistyka pokazujemy testy elektrycznych ciężarówek marki Mercedes-Benz w Alpach i testy „elektryków” Volvo Trucks w warunkach mroźnej północy. Opisujemy pracę specjalistów Scanii nad systemem szybkiego ładowania, tzw. megawatowego. Spośród już […]
- HENDRICKSON: Siła, sprawność i komfortDopasowania techniczne do indywidualnych wymogów zastosowania, atrakcyjne i komfortowe uszlachetnienia i inne specyficzne modyfikacje branżowe – wszystko to fabrycznie: to właśnie jest specjalność MAN Individual. Od niedawna bogata oferta centrum kompetencyjnego firmy MAN w zakresie […]
- LOGISTYKA: DB Schenker inwestuje w przyszłość logistyki gospodarki o obiegu zamkniętymDB Schenker, globalny dostawca usług logistycznych, wprowadza Circular Economy Logistics – nową linię produktów, skupiającą się na operacjach zarządzania zwrotami, naprawach i renowacjach urządzeń elektronicznych. Firma, która jako jedyna w swojej branży uzyskała niedawno status […]
- Continental Opony Polska: Pokazowa ciężarówka Continental na targach Volvo 4PolandEuropejskie roadshow Continental Commercial Vehicle Tires już trwa, a pokazowa ciężarówka Continental przemierza obecnie polskie drogi. Wszyscy, którzy chcieliby przyjrzeć się jej z bliska oraz zapoznać się z prezentowanymi rozwiązaniami, będą mieli taką okazję już […]