Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » TOYOTA: Prototypowy Hilux zasilany wodorowymi ogniwami paliwowymi

    TOYOTA: Prototypowy Hilux zasilany wodorowymi ogniwami paliwowymi

    20 września, 2023
    Aktualności, Elektromobilność, Pick-up, Zdrowie

    Toyota Hilux, pickup słynący z legendarnej niezawodności i wytrzymałości, otrzymał bezemisyjny napęd elektryczny na ogniwa paliwowe. Prototypowy egzemplarz wykorzystuje sprawdzoną technologię z Toyoty Mirai i może pokonać na jednym tankowaniu wodoru ponad 600 km.

    TOYOTA: Prototypowy Hilux zasilany wodorowymi ogniwami paliwowymi

    Prezentacja przełomowego pickupa odbyła się w zakładach Toyota Manufacturing UK (TMUK) w Derby, gdzie model został opracowany. Wodorowa Toyota Hilux wpisuje się w strategię Toyoty, by w procesie odchodzenia od paliw kopalnych w motoryzacji korzystać z różnych technologii napędów. Koncern, by sprostać oczekiwaniom klientów na całym świecie, już teraz ma w swojej ofercie samochody hybrydowe, hybrydy plug-in, auta elektryczne oraz samochody zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi.

    Podstawą Hiluxa jest oczywiśie solidna rama. Z kolei do stworzenia napędu prototypowego Hiluxa wykorzystano komponenty z Toyoty Mirai drugiej generacji. Wodór przechowywany jest pod wysokim ciśnieniem w trzech zbiornikach.
    Podstawą Hiluxa jest oczywiśie solidna rama. Z kolei do stworzenia napędu prototypowego Hiluxa wykorzystano komponenty z Toyoty Mirai drugiej generacji. Wodór przechowywany jest pod wysokim ciśnieniem w trzech zbiornikach.

    Ponad 600 km zasięgu wodorowego Hiluxa

    Toyota Hilux jest globalną ikoną samochodów użytkowych. To pickup o legendarnej niezawodności, trwałości i wytrzymałości. Kluczowym założeniem projektu było zachowanie tych cech Hiluxa i zaadaptowanie sprawdzonego napędu elektrycznego na ogniwa paliwowe, który od blisko dekady jest komercyjnie wykorzystywany przez Toyotę w modelu Mirai.

    Do stworzenia napędu prototypowego Hiluxa wykorzystano komponenty z Toyoty Mirai drugiej generacji. Wodór przechowywany jest pod wysokim ciśnieniem w trzech zbiornikach. Auto jest w stanie pokonać ponad 600 km na jednym tankowaniu. To zdecydowanie więcej niż byłoby możliwe z wykorzystaniem elektrycznego napędu z akumulatorem trakcyjnym. W wodorowym Hiluxie bateria, która magazynuje energię wytwarzaną przez ogniwa paliwowe, umieszczona jest z tyłu, by nie zmniejszać przestrzeni w kabinie.

    W fabryce TMUK przygotowano wydzieloną strefę, a auto powstaje zgodnie z założeniami koncepcji Toyota Production System.
    W fabryce TMUK przygotowano wydzieloną strefę, a auto powstaje zgodnie z założeniami koncepcji Toyota Production System.

    Ponad rok prac nad wodorowym Hiluxem

    Prace nad stworzeniem Toyoty Hilux z napędem elektrycznym na ogniwa paliwowe rozpoczęły się na początku 2022 roku. W projekcie realizowanym przez TMUK przy eksperckim wsparciu zespołu badawczo-rozwojowego Toyota Motor Europe biorą udział też brytyjskie organizacje Ricardo, European Thermodynamics (ETL), D2H i Thatcham Research, skupiające inżynierów i specjalistów zajmujących się innowacjami w różnych dziedzinach technologii, ochrony środowiska i bezpieczeństwa transportu. Na opracowanie wodorowego Hiluxa TMUK otrzymała grant od Advanced Propulsion Centre (APC), organizacji ufundowanej przez brytyjską branżę motoryzacyjną i budżet państwa zajmującej się finansowaniem projektów badawczo-rozwojowych nad nisko- i bezemisyjnymi technologiami napędowymi.

    Wodorowa Toyota Hilux wpisuje się w strategię Toyoty, by w procesie odchodzenia od paliw kopalnych w motoryzacji korzystać z różnych technologii napędów.
    Wodorowa Toyota Hilux wpisuje się w strategię Toyoty, by w procesie odchodzenia od paliw kopalnych w motoryzacji korzystać z różnych technologii napędów.

    5 czerwca, po niespełna roku prac projektowych, rozpoczęto budowę pierwszego egzemplarza prototypowego pickupa. W fabryce TMUK przygotowano wydzieloną strefę, a auto powstaje zgodnie z założeniami koncepcji Toyota Production System. Pierwsza prototypowa Toyota Hilux była budowana trzy tygodnie, a do końca roku ma zostać wyprodukowanych 10 aut. Samochody przejdą rygorystyczne testy bezpieczeństwa oraz niezawodności wymagane przed wprowadzeniem do produkcji, które może nastąpić w drugiej połowie tej dekady.

    (s), fot. Toyota

    FIRESTONE: Nowe opony regionalne do samochodów ciężarowych

    FIRESTONE: Nowe opony regionalne do samochodów ciężarowych

    Firestone ogłasza wprowadzenie na rynek nowej gamy opon regionalnych do samochodów ciężarowych, zaprojektowanych z wykorzystaniem opracowanej […]

    Czytaj więcej… FIRESTONE: Nowe opony regionalne do samochodów ciężarowychContinue

    Tragedia na niemieckiej autostradzie. Policja zidentyfikowała kierowców

    Tragedia na niemieckiej autostradzie. Policja zidentyfikowała kierowców

    Niemiecka policja autostradowa poinformowała o zidentyfikowaniu kierowców, którzy uczestniczyli w tragicznym wypadku na autostradzie A2 między […]

    Czytaj więcej… Tragedia na niemieckiej autostradzie. Policja zidentyfikowała kierowcówContinue

    GOLDHOFER: Iwona Blecharczyk i jej siedmioosiowa naczepa niskopodwoziowa Goldhofer „MPA”

    GOLDHOFER: Iwona Blecharczyk i jej siedmioosiowa naczepa niskopodwoziowa Goldhofer „MPA”

    Goldhofer i jako współwystawca Volvo Trucks przyciągnęli tłumy swoją pierwszą wspólną obecnością na targach NordBau 2023 […]

    Czytaj więcej… GOLDHOFER: Iwona Blecharczyk i jej siedmioosiowa naczepa niskopodwoziowa Goldhofer „MPA”Continue

    Tagi : pickup, pickup wodorowy, Toyota Hilux
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – czerwiec 2023

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,61
    ON
    6,35
    LPG
    2,97
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,58
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,67
    GPB/PLN
    5,21
    NOK/PLN
    0,38
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone