TOYOTA: PROACE CITY Electric już w polskich salonach
Nowa Toyota PROACE CITY Electric – kompaktowy, dostawczy van z bezemisyjnym napędem elektrycznym, dołącza w ofercie Toyoty w Polsce do średniej wielkości vana PROACE Electric.

Samochód otrzymał ten sam co większy model silnik o mocy 136 KM i momencie obrotowym 260 Nm oraz baterię trakcyjną o pojemności 50 kWh, która zapewnia średni zasięg 260 km wg WLTP. Samochód jest objęty gwarancją E-PRO na 3 lata bez limitu kilometrów.
Nowy bezemisyjny van Toyoty jest dostępny w dwóch odmianach nadwozia i dwóch wersjach wyposażenia. Nadwozie Standard ma 4,4 m długości i zapewnia do 3,3 m3 przestrzeni ładunkowej, zaś wersja Long mierzy 4,75 m długości i mieści do 3,9 m3 ładunku. Bez względu na rodzaj nadwozia PROACE CITY Electric może pociągnąć przyczepę o masie 750 kg, a w jego kabinie mieszczą się trzy osoby.
Do standardowego wyposażenia wersji Active należy manualna klimatyzacja, radio z USB, Bluetooth i zestawem głośnomówiącym, komfortowy fotel kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego oraz kanapa dla dwóch pasażerów z systemem Smart Cargo, zwiększającym długość i pojemność przestrzeni ładunkowej. Bezpieczeństwo i wygodę prowadzenia zwiększa tempomat z ogranicznikiem prędkości, asystent ruszania ze wzniesienia, system monitorowania ciśnienia w oponach, czujnik zmierzchu oraz system powiadamiania ratunkowego eCall, który wzywa służby ratunkowe w razie wypadku. W standardzie są także elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne oraz elektryczne szyby z przodu.

Wersja Comfort wnosi system multimedialny Toyota PRO-Touch z kolorowym ekranem dotykowym 8″, Apple CarPlay i Android Auto i wyświetlacz LCD 10″ na tablicy wskaźników przeznaczony specjalnie dla wersji elektrycznej.
Wersja Comfort wnosi system multimedialny Toyota PRO-Touch z kolorowym ekranem dotykowym 8″, Apple CarPlay i Android Auto, wyświetlacz LCD 10″ na tablicy wskaźników przeznaczony specjalnie dla wersji elektrycznej, a także przednie i tylne czujniki parkowania z kamerą cofania 180°, dwustrefową klimatyzację automatyczną i inteligentny kluczyk. Do standardowego wyposażenia wersji Comfort należy także wizualizacja otoczenia z tyłu i z boku pojazdu na ekranie w miejscu lusterka wstecznego z kamer zamontowanych nad tylnymi drzwiami i w lusterku bocznym. System ten w modelu PROACE CITY z napędem spalinowym jest dostępny tylko w pakiecie.
Wraz z wersją Comfort PROACE CITY Electric zostaje wzbogacony o systemy bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense, w tym układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA), układ rozpoznawania znaków drogowych z funkcją inteligentnego dostosowywania prędkości (RSA) i aktywny tempomat (ACC).
Bezemisyjną Toyotę PROACE CITY Electric można kupić wraz z ładowarką ścienną Wallbox Home w cenie 2920 zł netto oraz wyposażyć ją w inne akcesoria, w tym zabezpieczenia przestrzeni ładunkowej i bagażnik dachowy.
(s)
Fot. Toyota
- Mercedes-Benz: Skuteczny system oszczędzania – Actros, Fleetboard i szkoleniaKonsekwentna praca nad doskonaleniem stylu jazdy w połączeniu z Actrosem najnowszej generacji z Predictive Powertrain Control oraz systemem Fleetboard przynosi istotne oszczędności w firmie Daw-Trans z Rogówka. Firma Daw-Trans z Rogówka k. Torunia od lat […]
- Bez prawka, bez tacho, bez zezwolenia i bez badań – mistrz!W Poznaniu inspektorzy ITD zatrzymali kierowcę ciężarówki, który poruszał się po ulicy z zakazem wjazdu dla samochodów ciężarowych. Okazało się, że kierowca miał cofnięte prawo jazdy, nie rejestrował czasu pracy i nie miał ważnych badań […]
- THERMO KING: Frigoblock chłodzi nowe elektryczne ciężarówki w HolandiiPo imponujących wynikach prób holenderska firma Simon Loos powiększa swoją flotę pojazdów elektrycznych (BEV) o siedem nowych ciężarówek Mercedes-Benz eActros wyposażonych w systemy chłodnicze Frigoblock. Frigoblock, jeden z największych europejskich producentów transportowych agregatów chłodniczych, marka […]
- INELO: Aż 97 proc. przewoźników zamierza pomóc Ukrainie w rekonstrukcji kraju po wojnie!Jak może wyglądać odbudowa infrastruktury i gospodarki? Z badania opinii polskich przedsiębiorców „Biznes a Ukraina”, zleconej przez Krajowy Rejestr Długów wynika, że aż 97 proc. polskich firm transportowych chce uczestniczyć w odbudowie kraju po skończeniu […]