TOYOTA: PROACE CITY Electric już w polskich salonach
Nowa Toyota PROACE CITY Electric – kompaktowy, dostawczy van z bezemisyjnym napędem elektrycznym, dołącza w ofercie Toyoty w Polsce do średniej wielkości vana PROACE Electric.

Samochód otrzymał ten sam co większy model silnik o mocy 136 KM i momencie obrotowym 260 Nm oraz baterię trakcyjną o pojemności 50 kWh, która zapewnia średni zasięg 260 km wg WLTP. Samochód jest objęty gwarancją E-PRO na 3 lata bez limitu kilometrów.
Nowy bezemisyjny van Toyoty jest dostępny w dwóch odmianach nadwozia i dwóch wersjach wyposażenia. Nadwozie Standard ma 4,4 m długości i zapewnia do 3,3 m3 przestrzeni ładunkowej, zaś wersja Long mierzy 4,75 m długości i mieści do 3,9 m3 ładunku. Bez względu na rodzaj nadwozia PROACE CITY Electric może pociągnąć przyczepę o masie 750 kg, a w jego kabinie mieszczą się trzy osoby.
Do standardowego wyposażenia wersji Active należy manualna klimatyzacja, radio z USB, Bluetooth i zestawem głośnomówiącym, komfortowy fotel kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego oraz kanapa dla dwóch pasażerów z systemem Smart Cargo, zwiększającym długość i pojemność przestrzeni ładunkowej. Bezpieczeństwo i wygodę prowadzenia zwiększa tempomat z ogranicznikiem prędkości, asystent ruszania ze wzniesienia, system monitorowania ciśnienia w oponach, czujnik zmierzchu oraz system powiadamiania ratunkowego eCall, który wzywa służby ratunkowe w razie wypadku. W standardzie są także elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne oraz elektryczne szyby z przodu.

Wersja Comfort wnosi system multimedialny Toyota PRO-Touch z kolorowym ekranem dotykowym 8″, Apple CarPlay i Android Auto i wyświetlacz LCD 10″ na tablicy wskaźników przeznaczony specjalnie dla wersji elektrycznej.
Wersja Comfort wnosi system multimedialny Toyota PRO-Touch z kolorowym ekranem dotykowym 8″, Apple CarPlay i Android Auto, wyświetlacz LCD 10″ na tablicy wskaźników przeznaczony specjalnie dla wersji elektrycznej, a także przednie i tylne czujniki parkowania z kamerą cofania 180°, dwustrefową klimatyzację automatyczną i inteligentny kluczyk. Do standardowego wyposażenia wersji Comfort należy także wizualizacja otoczenia z tyłu i z boku pojazdu na ekranie w miejscu lusterka wstecznego z kamer zamontowanych nad tylnymi drzwiami i w lusterku bocznym. System ten w modelu PROACE CITY z napędem spalinowym jest dostępny tylko w pakiecie.
Wraz z wersją Comfort PROACE CITY Electric zostaje wzbogacony o systemy bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense, w tym układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA), układ rozpoznawania znaków drogowych z funkcją inteligentnego dostosowywania prędkości (RSA) i aktywny tempomat (ACC).
Bezemisyjną Toyotę PROACE CITY Electric można kupić wraz z ładowarką ścienną Wallbox Home w cenie 2920 zł netto oraz wyposażyć ją w inne akcesoria, w tym zabezpieczenia przestrzeni ładunkowej i bagażnik dachowy.
(s)
Fot. Toyota
- Mercedes-Benz Vans: Elektryczna flota przyszłością firm nie tylko kurierskich…Dekarbonizacja floty, zeroemisyjność, zielona transformacja – to tylko kilka określeń, które już wkrótce zdominują branżę motoryzacyjną. Wraz ze zmianami w europejskim prawie, takimi jak Zielony Ład czy pakiet „Fit for 55”, rynek samochodów osobowych i […]
- SCHEUERLE: U-boot U17 przewieziony bezpiecznie do muzeum techniki na modułach Scheuerle InterCombiTo może być najdłuższa kombinacja naczep ze sztywną platformą, jaką kiedykolwiek widziano na drogach publicznych w Niemczech: zespół specjalistów Spedition Kübler przewoził zabytkowy okręt podwodny o długości 50 metrów i wadze prawie 500 ton na […]
- SCHMITZ CARGOBULL: Inżynieria wymagań firmy zyskuje uznanie IREBWydział Inżynierii Systemów E/E firmy Schmitz Cargobull otrzymał srebrny status od Międzynarodowej Rady Inżynierii Wymagań. Inżynieria wymagań firmy Schmitz Cargobull została wyróżniona srebrnym statusem przez Międzynarodową Radę Inżynierii Wymagań (IREB). Status ten potwierdza profesjonalną komunikację, […]
- GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów…W austriackim Linzu stary most kolejowy na Dunaju został rozebrany w 2016 r. i zastąpiony nowym mostem drogowym, który został otwarty w 2021 r. W rezultacie lokomotywy i tabor muszą być transportowane na moście autostrady […]