Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » TOYOTA: Prawie 200 zamówień na elektryczne auta dostawcze Toyoty w 2022 roku

    TOYOTA: Prawie 200 zamówień na elektryczne auta dostawcze Toyoty w 2022 roku

    14 lutego, 2023
    Aktualności, Samochody dostawcze

    Dystrybucja elektrycznych samochodów użytkowych Toyoty nabiera tempa. W 2022 roku polskie salony marki przyjęły zamówienia na niemal 200 egzemplarzy modeli PROACE i PROACE CITY z bateryjnym napędem elektrycznym. Auta należą do gamy samochodów użytkowych Toyota Professional, do której dołączyły odpowiednio w październiku 2021 roku oraz w kwietniu 2022 roku.

    TOYOTA: Prawie 200 zamówień na elektryczne auta dostawcze Toyoty w 2022 roku

    Gama samochodów użytkowych Toyota Professional obejmuje obecnie dwa modele z bezemisyjnym napędem elektrycznym na baterie (BEV). W październiku 2021 roku zadebiutował na polskim rynku średniej wielkości van PROACE Electric, a w kwietniu 2022 roku dołączył kompaktowy PROACE CITY Electric.

    Oba auta spotkały się z dużym zainteresowaniem polskich klientów, którzy w minionym roku złożyli zamówienia na 111 kompaktowych vanów i 86 egzemplarzy większego modelu. Łącznie elektryczne pojazdy z rodziny PROACE zebrały 197 zamówień.

    – Bezemisyjne auta dostawcze to sposób na ograniczenie hałasu i mniej zanieczyszczeń w miastach. Bardzo się cieszymy, że nasi klienci tak chętnie sięgają po użytkowe Toyoty z elektrycznym napędem. Jest to kolejny krok w stronę elektryfikacji transportu, który jak najszybciej powinien stać się bezemisyjny. Samochody z rodziny PROACE są praktyczne, komfortowe i niezawodne, a nasi klienci zawsze otrzymają kompleksowe wsparcie naszych specjalistów w sieci Toyota Professional – powiedział Tomasz Suliga, Regional LCV Manager Toyota Central Europe.

    Nowoczesny kokpit Toyoty PROACE CITY Electric.
    Nowoczesny kokpit Toyoty PROACE CITY Electric.

    Bezemisyjna Toyota PROACE CITY

    PROACE CITY Electric z silnikiem elektrycznym o mocy 136 KM i baterią o pojemności 50 kWh zapewnia średni zasięg 260 km wg WLTP, ładowność do 750 kg i możliwość pociągnięcia przyczepy o masie do 750 kg. Jest oferowany w dwóch wariantach długości nadwozia 4,4 m i 4,75 m oraz w dwóch wersjach wyposażenia Active i Comfort. W ubiegłym roku 52% zamówień dotyczyło standardowej długości nadwozia, mieszczącej 3,3 m3 ładunku, zaś 48% z nich wersji Long o przestrzeni ładunkowej 3,9 m3.

    Gama samochodów użytkowych Toyota Professional obejmuje obecnie dwa modele z bezemisyjnym napędem elektrycznym na baterie (BEV).
    Gama samochodów użytkowych Toyota Professional obejmuje obecnie dwa modele z bezemisyjnym napędem elektrycznym na baterie (BEV).

    Podstawową wersję Active wybrało 76% klientów, zaś 24% wyższą wersję Comfort. Obie odmiany oferują komfort, bezpieczeństwo i funkcjonalność, m.in. za sprawą radia z zestawem głośnomówiącym, klimatyzacji, komfortowego fotela kierowcy z podłokietnikiem i regulacją odcinka lędźwiowego, systemu Smart Cargo, tempomatu i asystenta ruszania ze wzniesienia. Wersja Comfort wnosi ponadto wyposażenie typowe dla modeli osobowych, w tym system multimedialny z kolorowym ekranem dotykowym 8″, obsługą Apple CarPlay i Android Auto, wyświetlacz LCD 10″ na tablicy wskaźników, systemy bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense, przednie i tylne czujniki parkowania, cyfrowe lusterko z kamerami nad tylnymi drzwiami i w lusterku bocznym, inteligentny kluczyk i automatyczną klimatyzację dwustrefową.

    PROACE Electric może przewieźć 1275 kg ładunku, w tym 3 europalety, i pociągnąć przyczepę o masie do 1000 kg.
    PROACE Electric może przewieźć 1275 kg ładunku, w tym 3 europalety, i pociągnąć przyczepę o masie do 1000 kg.

    Elektryczna Toyota PROACE

    PROACE Electric otrzymał ten sam silnik 136 KM i dwa akumulatory do wyboru. Bateria 50 kWh zapewnia mu średni zasięg do 211 km, a w mieście nawet do 304 km, zaś większa bateria 75 kWh pozwoli przejechać na jednym ładowaniu do 303 km w cyklu mieszanym i do 398 km w mieście, według procedury WLTP. Auto może przewieźć 1275 kg ładunku, w tym 3 europalety, i pociągnąć przyczepę o masie do 1000 kg. W standardowej długości nadwozia, której dotyczyło 34% zamówień, mieści się do 5,8 m3 towaru, a 6,6 m3 mierzy przestrzeń ładunkowa w bardziej popularnej odmianie Long (66% zamówień).

    Głównymi odbiorcami PROACE Electric były duże firmy, które zazwyczaj zamawiały wyższą wersję wyposażenia Comfort (81% zamówień). Kierowca ma w niej do dyspozycji dwustrefową klimatyzację automatyczną, system multimedialny z kolorowym ekranem dotykowym 7″, Apple CarPlay, Android Auto i nawigacją, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, tempomat i podgrzewane fotele.

    W standardowej długości nadwozia, której dotyczyło 34% zamówień, mieści się do 5,8 m3 towaru, a 6,6 m3 mierzy przestrzeń ładunkowa w bardziej popularnej odmianie Long (66% zamówień).
    W standardowej długości nadwozia, której dotyczyło 34% zamówień, mieści się do 5,8 m3 towaru, a 6,6 m3 mierzy przestrzeń ładunkowa w bardziej popularnej odmianie Long (66% zamówień).

    Toyota Professional

    Bezemisyjne modele PROACE Electric i PROACE CITY Electric należą do gamy samochodów Toyota Professional. Oba auta w ostatnich kilkunastu miesiącach dołączyły do PROACE i PROACE CITY z konwencjonalnymi napędami oraz terenowego pick-upa Toyota Hilux. Ich sprzedażą zajmuje się sieć dealerska Toyota Professional – autorski program polskiego oddziału Toyoty, który następnie został zaimplementowany w pozostałych krajach Europy. Obecnie tworzy ją siedem wyspecjalizowanych salonów oraz działy sprzedaży i obsługi samochodów użytkowych we wszystkich salonach Toyoty.

    (s), fot. Toyota

    • Kilka kilometrów na konto narzeczonej skończyło się zatrzymaniem prawo jazdy
      Kilka kilometrów na konto narzeczonej skończyło się zatrzymaniem prawa jazdy
      Kierowca ciężarówki wyjął swoją kartę z tachografu, ponieważ przekroczył limit dziennego czasu pracy. Aby uniknąć kary, postanowił zalogować swoje aktywności na karcie narzeczonej. W ten sposób zdołał przejechać zaledwie kilka kilometrów. Na ulicy Igołomskiej w […]
    • MITSUBISHI: Koncepcyjny pickup XRT Concept
      MITSUBISHI: Koncepcyjny pickup XRT Concept
      Mitsubishi Motors Corporation (dalej Mitsubishi Motors) zaprezentuje Mitsubishi XRT Concept – koncepcyjną wersję całkowicie nowego pickupa Triton/L2001. Prezentacja odbędzie się na 44. Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Bangkoku 2023, który potrwa od 21 marca do 2 […]
    • SOLARIS: Nowy Urbino 18 electric na Elekbu 2023
      SOLARIS: Nowy Urbino 18 electric na Elekbu 2023
      Podczas 14. edycji targów Elekbu Solaris prezentuje nowe rozwiązanie w swojej ofercie – przegubowy autobus bateryjny z dwiema elektrycznymi osiami napędowymi. Model Urbino 18 electric jest wystawiony na stoisku firmy nr 53. Największa w Niemczech […]
    • Volkswagen Samochody Dostawcze: Ceny nowego Volkswagena Amaroka już są!
      Volkswagen Samochody Dostawcze: Ceny nowego Volkswagena Amaroka już są!
      Marka Volkswagen Samochody Dostawcze przedstawiła ceny Nowego Amaroka, który w salonach sprzedaży pojawi się już w czerwcu. Cena wersji Style wynosi 229.000 zł netto, wersji PanAmericana 249.000 zł netto, a wersji Aventura 269.000 zł netto. […]

    Tagi : elektryczny samochód dostawczy
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Marzec 202

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone