FIRESTONE: Nowe opony regionalne do samochodów ciężarowych
Firestone ogłasza wprowadzenie na rynek nowej gamy opon regionalnych do samochodów ciężarowych, zaprojektowanych z wykorzystaniem opracowanej […]
Toyota opracowała model UNO we współpracy z firmą logistyczną Fenix Marine Services. Pojazd ten wyposażony został w mocny silnik elektryczny oraz ogniwa paliwowe pochodzące z Toyoty Mirai, które generują prąd poprzez reakcję wodoru z tlenem. Układ ten nie emituje żadnych spalin ani dwutlenku węgla, a jedynym produktem ubocznym jest woda. Dzięki możliwości tankowania zbiorników wodoru w czasie do 20 minut, Toyota UNO jest gotowa do pracy przez całą dobę.
Ciągniki portowe UTR wykonują jedne z najcięższych prac w portach, przemieszczając kontenery z jednego miejsca na drugie. Przygotowują one ładunki do załadunku na statki, pociągi lub ciężarówki, umożliwiając ich dalszy transport. Jest to praca energochłonna, wymagająca nieustannego ruszania i zatrzymywania się, często z ładunkami o wadze 5,5 ton lub większej. Model Toyota UNO doskonale sprawdził się w tych warunkach podczas prowadzonych od 2019 roku testów w Porcie Los Angeles, potwierdzając swoją wytrzymałość, łatwość w manewrowaniu oraz praktyczność i bezpieczeństwo napędu opartego na ogniwa paliwowe.
Prototyp początkowo trafił do floty samochodów ciężarowych pracujących w terminalu firmy Fenix Marine Services, który obsługuje ponad milion kontenerów rocznie. Po zakończeniu pierwszej fazy testów prototyp trafił do Centrum Dystrybucji Części Toyoty w Los Angeles. Dzięki zdobytemu doświadczeniu firma będzie mogła opracować jeszcze bardziej wydajny model wodorowego ciągnika UTR, nad którym prace rozwojowe już się rozpoczęły. W przyszłości wymiana większej liczby ciężarówek o napędzie spalinowym na wodorowe przyczyni się nie tylko do obniżenia emisji dwutlenku węgla, ale również poprawi jakość powietrza oraz warunki pracy na terenach portów i innych centrów logistycznych
Obecnie niemal wszystkie UTR, podobnie jak inne pojazdy pracujące w portach, korzystają z silników Diesla. W porcie Los Angeles wykorzystywanych jest 12 000 ciężarówek, które generują ogromne ilości spalin. W 2021 roku pojazdy do obsługi towarów w tym porcie wyemitowały 185 000 ton dwutlenku węgla.
Toyota współpracuje z kalifornijskimi portami we wprowadzaniu do użytku pojazdów wodorowych od 2017 roku, kiedy prototypowa ciężarówka Toyota Project Portal rozpoczęła pracę w centrum logistycznym Toyoty w Porcie Long Beach. Rok później firma zbudowała prototyp drugiej generacji, który dołączył do floty ciężarówek w tym samym porcie. W 2019 roku Toyota razem z Kenworth Truck Company zbudowała 10 egzemplarzy ciężarówki T680 FCEV. Pojazdy zostały oparte na modelu Kenworth T680s z silnikiem Diesla, który na jednym tankowaniu może pokonać około 200 mil. Wodorowa wersja z pełnym załadunkiem 37 ton ma zasięg ponad 300 mil (480 km), a jej tankowanie trwa do 20 minut.
Auta trafiły m.in. do Toyota Logistics Services, Total Transportation Services oraz Southern Counties Express, pokonując nawet 500 mil dziennie. Każdy z pojazdów pozwolił uniknąć emisji 74,66 ton CO2 rocznie w porównaniu z ich odpowiednikami z silnikiem Diesla. Po zakończeniu programu wodorowe ciężarówki są nadal wykorzystywane przez Toyotę w rejonie Los Angeles.
(s), fot. Toyota
Firestone ogłasza wprowadzenie na rynek nowej gamy opon regionalnych do samochodów ciężarowych, zaprojektowanych z wykorzystaniem opracowanej […]
Niemiecka policja autostradowa poinformowała o zidentyfikowaniu kierowców, którzy uczestniczyli w tragicznym wypadku na autostradzie A2 między […]
Goldhofer i jako współwystawca Volvo Trucks przyciągnęli tłumy swoją pierwszą wspólną obecnością na targach NordBau 2023 […]