Toyota Central Europe: Lider sprzedaży aut użytkowych marki w Europie
Toyota Central Europe (TCE) z siedzibą w Warszawie dostarczyła w 2022 roku 17.738 egzemplarzy modeli PROACE, PROACE CITY i Hilux. Jest to najlepszy wynik wśród wszystkich regionalnych przedstawicielstw podlegających Toyota Motor Europe (TME) – europejskiej centrali japońskiego producenta.

Aż 11% samochodów z rodziny Toyota LCV sprzedanych w Europie trafiło do klientów w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech. Drugim największym europejskim rynkiem dla użytkowych aut Toyoty jest Wielka Brytania, gdzie salony marki opuściło 12 486 egzemplarzy modeli Hilux, PROACE i PROACE CITY, a trzecim Niemcy z wynikiem 11.848 samochodów. Udział tych krajów w łącznej sprzedaży aut z rodziny LCV przez TME wynosi odpowiednio 8% i 7%.
Wynik powyżej 10 tys. aut uzyskał jeszcze tylko dystrybutor Toyoty w Turcji dzięki sprzedaży 11.659 samochodów użytkowych. Pierwszą piątkę zamyka Toyota France z wynikiem 9507 aut. Łącznie Toyota Motor Europe dostarczyła swoim klientom w ciągu roku 163.466 pojazdów użytkowych.
– Wyniki samochodów użytkowych Toyoty w Europie Środkowej to dla nas powód do dumy i zachęta do dalszych kreatywnych działań. Mimo zawirowań w branży udało nam się zapewnić klientom dobrą dostępność pojazdów w konfiguracjach, których potrzebowali. Toyota Central Europe zrealizowała w 2022 roku bardzo ambitne cele w rozwoju marki Toyota Professional – tak pod względem sprzedaży aut użytkowych, jak i rozbudowy sieci wyspecjalizowanych salonów. Polski oddział Toyoty był pionierem programu Toyota Professional – wspólnie z polskimi dealerami wypracowaliśmy standardy i zestaw dobrych praktyk, na których wzorują się nasi koledzy w całej Europie. Zrobimy wszystko, aby w nowym roku jak najlepiej spełnić oczekiwania naszych klientów – powiedział Tomasz Suliga, Regional LCV Manager Toyota Central Europe.

Użytkowy lider Toyoty
Europa Centralna jest największym europejskim rynkiem dla każdego modelu z rodziny PROACE oraz trzecim największym dla terenowego pick-upa Toyota Hilux.
W 2022 roku na terenie Polski, Czech, Słowacji i Węgier kupiono 4091 egzemplarzy PROACE CITY Verso. To 25% wszystkich aut tego modelu sprzedanych przez TME. W pierwszej piątce rynków, na których kompaktowy van w konfiguracji Verso uzyskał najlepsze wyniki, znalazły się Turcja (3081 egz.), Niemcy (2215 egz.), Hiszpania (1685 egz.) i Belgia (783 egz.). Łącznie TME sprzedała 15.965 egzemplarzy PROACE CITY Verso.
Toyota Central Europe zajęła też pierwsze miejsce w Europie w sprzedaży dostawczego PROACE CITY. 3614 aut to 20% wszystkich 18.438 egzemplarzy dostarczonych klientom w regionie w minionym roku. Brytyjczycy kupili w tym czasie 1985 takich samochodów, Francuzi 1753 auta, Niemcy 1421 aut, a Włosi 1188 pojazdów.
Wiodąca pozycja naszego regionu w sprzedaży PROACE Verso to efekt dostarczenia klientom w 2022 roku 3824 tych samochodów. To aż 28% z łącznej liczby 13.438 średniej wielkości vanów z nadwoziem Verso sprzedanych w tym czasie przez TME. W Niemczech kupiono 3505 aut, w Hiszpanii 960 aut, we Francji 808 aut, zaś we Włoszech 597 aut.
Odmiana dostawcza modelu PROACE znalazła w Polsce i trzech pozostałych krajach Europy Centralnej klientów na 2159 samochodów, czyli 14% z wszystkich 15.633 egzemplarzy sprzedanych przez Toyota Motor Europe. Inne duże rynki dla tego modelu to Niemcy (1906 aut), Francja (1904 auta), Wielka Brytania (1506 aut) oraz Hiszpania (1156 aut).
Toyota Central Europe uzyskała także bardzo dobry, trzeci rezultat pod względem sprzedaży Hiluxa. W ubiegłym roku salony marki w naszej części Europy opuściło 3991 pick-upów. Najlepszy wynik zanotowała Turcja (7705 aut), drugie miejsce zajęła Wielka Brytania (7486 aut), czwarte Francja (3802 auta), a piąte Hiszpania (3341 aut). Łącznie klienci Toyoty w Europie kupili 45.080 Hiluxów.
Polska jest najsilniejszym z czterech rynków Europy Środkowej, więc ma największy udział w całkowitych wynikach Toyota Central Europe, sięgający 51%. W ubiegłym roku klienci polskich salonów marki kupili 1706 Hiluxów oraz 9451 samochodów z rodziny PROACE. Lider segmentu kompaktowych vanów w Polsce, model PROACE CITY, zanotował 6050 sprzedanych egzemplarzy, a średniej wielkości van PROACE znalazł w naszym kraju nabywców na 3401 samochodów.
(s), fot. Toyota