TOYOTA: Auto dla firmy to nie tylko limuzyna dla prezesa… (galeria zdjęć)
Samochód w firmie to często podstawowe narzędzie do zarabiania. W czasie pandemii koronawirusa szczególnie ważne jest dbanie o opinię na rynku i terminową realizację zamówień. Oferta samochodów dostawczych jest bardzo bogata, a wybór coraz trudniejszy. W ostatnim czasie rynek podbija japońska Toyota, która chce konkurować ceną, gwarancją i jakością.

Samochód to niejednokrotnie podstawa dobrze działającego biznesu. Wiele rzeczy można załatwić, wykorzystując zwykłe auto osobowe, ale takie rozwiązanie zwykle wymaga dodatkowych kosztów na różnego rodzaju modyfikacje.
Dostawczak w firmie
Nowe auta dostawcze mają dziś coraz więcej do zaoferowania. Dostawczak przydaje się nie tylko w firmie – może być również dobrym samochodem na rodzinne wyjazdy. Polski rynek aut dostawczych stale się rozwija. Wśród konkurentów coraz mocniej ze swoją ofertą rozpycha się japońska Toyota. Ze statystyk rejestracji nowych samochodów prowadzonych przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że w czołowej dziesiątce zestawienia na koniec sierpnia tylko Toyota nie zanotowała spadku liczby rejestracji w ujęciu rocznym. Od początku roku japoński koncern zarejestrował 2258 aut dostawczych – 25,58 proc. więcej niż w ciągu ośmiu miesięcy 2019 roku. Toyota wyprzedziła tym samym niemieckiego Opla i francuskiego Citroëna.

Proace to obecnie najpopularniejszy dostawczak Toyoty – furgon w zależności od wersji może pomieścić 4,6-5,1 m3 ładunku.
Japończycy podbijają rynek dostawczaków przede wszystkim z pomocą modeli Proace i kompaktowego Proace City. Większy Proace, dzięki licznym wariantom i zabudowom może być wykorzystywany jako dostawczak, furgon, chłodnia, mobilny warsztat, a w wersji osobowej Proace Verso jako samochód dla VIP-ów czy auto rodzinne.
Proace – nowy król?
Toyota Proace to samochód, który każdy przedsiębiorca może skonfigurować według własnych potrzeb dzięki różnym rodzajom nadwozia, wersji wyposażenia i bogatej ofercie systemów zabudowy i akcesoriów. Proace dostępny jest w trzech wersjach długości nadwozia: Compact, Medium i Long. Compact ma długość 4,6 m i rozstaw osi 2,9 m. Choć może pomieścić 4,6-5,1 m3 ładunku lub dziewięć osób w odmianie Verso, średnica zawracania samochodu wynosi zaledwie 11,3 m, co bardzo ułatwia manewrowanie i parkowanie w centrach miast. Wersja Medium ma długość 4,9 m i rozstaw osi 3,2 m. Wersja Long, czyli najdłuższy Proace ma długość 5,3 m. Toyota Proace Furgon Long potrafi zabrać na pokład nawet do 1400 kg.
Osobowy Proace Verso to również ciekawe rozwiązanie, dostępne w trzech wersjach, różniących się długością karoserii oraz w dopasowanych do potrzeb różnych klientów odmianach wyposażenia – Combi i Business do przewozu klientów lub pracowników, rodzinnej Family i luksusowej VIP oraz VIP Selection z dwukolorowym nadwoziem. Wersje Business i Family są dostępne z karoseriami Compact, Medium lub Long, natomiast klasa VIP tylko w długościach Medium i Long.
Proace ma w swojej ofercie zaawansowane systemy bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense i otrzymał 5 gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP. Wszystkie jego warianty mają szerokość 2,2 m i wysokość ok. 1,9 m. Wyposażono je w praktyczne, przesuwne drzwi boczne (po prawej stronie lub po prawej i lewej) oraz otwierane ku górze drzwi tylne (standard dla wersji Family i VIP).
Wersja Business to osobowy van dla osób prowadzących działalność gospodarczą, używających samochodu jako jednocześnie rodzinnego i dostawczego. W tej wersji do wyboru są konfiguracje 8 lub 9-osobowe. Odmiana Family jest skierowana do użytkowników, ceniących aktywny wypoczynek. Położono w niej nacisk na komfort dla całej rodziny. Auto posiada osiem siedzeń, w tym montowane na szynach, przesuwane i wyjmowane siedzenia w drugim i trzecim rzędzie. Fotele mają mocowania Isofix. Wersja VIP to luksusowa salonka o wyposażeniu klasy premium i wielu pomysłowych rozwiązaniach. Wyposażono ją w przyciemniane szyby, zapewniające prywatność, przesuwany stolik na szynach między drugim i trzecim rzędem siedzeń, z którego mogą korzystać także pasażerowie środkowego rzędu po obróceniu foteli, dach wielofunkcyjny z podświetleniem AMBIENT LED ring, wyświetlacz (HUD) na przedniej szybie i podgrzewane przednie fotele. Opcjonalnie można wybrać fotel typu kapitańskiego i panoramiczny szklany dach. Siedzenia w drugim i trzecim rzędzie również są montowane na szynach, co umożliwia ich wyjmowanie i swobodne przesuwanie.
Toyota Proace jest objęta unikalną gwarancją Pro na 3 lata lub aż milion kilometrów. Cena podstawowej wersji zaczyna się od 76 tys. zł.
Hilux do biznesu?
Pick-upy zawsze kojarzyły się z jazdą terenową, albo z amerykańskimi filmami, gdzie samochody bez problemu poruszają się po teksańskich bezdrożach. Okazuje się, że dziś są to w pełni komfortowe auta, których wyposażenie i jakość wykończenia są na tym samym poziomie jak w autach osobowych. Dodatkowo mają do zaoferowania przestronną kabinę i sporą przestrzeń bagażową, a zachowują przy tym wszystkie korzyści wynikające z jazdy pick-upem. Obok klimatyzacji, pakietu elektrycznego czy ESP, na liście wyposażenia można także znaleźć kamerę cofania, nawigację czy systemy bezpieczeństwa czynnego. Auta te są coraz bardziej doceniane przez właścicieli firm.

Oferowany przez japoński koncern pick-up Hilux zawsze był ceniony w swoim segmencie za wytrzymałość, wszechstronność i ponadprzeciętną dzielność terenową.
– Około 100 procent transakcji zakupu pick-upów jest finansowanych umową leasingu. Duże floty wybierają auta wyposażone w pakiety off-roadowe. Małe firmy skupiają się przede wszystkim na modelach z topowym wyposażeniem. Poza tym we współczesnych pick-upach klienci coraz mocniej doceniają pakiety systemów bezpieczeństwa oraz coraz częściej decydują się na zakup zabudowy – mówi Wojciech Wyszyński, dyrektor zarządzający salonu Toyota Radość.
Co takiego ekstra daje Hilux? Oferowany przez japoński koncern pick-up zawsze był ceniony w swoim segmencie. Klienci zwracali uwagę na jego wytrzymałość i wszechstronność. Podstawowa wersja Hiluxa z pojedynczą kabiną to koszt ok. 114 tys. zł. Auto ma 150-konny silnik, a do setki przyspiesza w trochę ponad 13 sekund. Hilux oferowany jest w trzech wersjach – z pojedynczą kabiną, półtorej kabiny i podwójną kabiną. Długość skrzyni ładunkowej w odmianie z pojedynczą kabiną to aż 2350 mm. W wersji z podwójną kabiną wynosi ona 1555 mm.

Na pace Hiluxa możemy przewieźć ładunek o masie nawet ponad tony. A jak skrzynia się pobrudzi wystarczy ją zmyć wodą…
Toyota oferuje gwarancję na 3 lata lub do 100.000 km przebiegu. W ofercie znajdziemy też 3-letnią gwarancję na wady powłoki lakierniczej (oprócz skrzyni ładunkowej, która ma roczną gwarancję), a także 6 lat gwarancji na perforację korozyjną nadwozia (oprócz skrzyni ładunkowej, która ma 3-letnią gwarancję). Ponadto w aucie możemy znaleźć również 7 poduszek powietrznych, system wspomagający pokonywanie podjazdów (HAC) dostępny w każdej wersji wyposażenia oraz systemy bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense.
(s)
Fot. Toyota