FIRESTONE: Nowe opony regionalne do samochodów ciężarowych
Firestone ogłasza wprowadzenie na rynek nowej gamy opon regionalnych do samochodów ciężarowych, zaprojektowanych z wykorzystaniem opracowanej […]
Strasburg planuje przeprowadzić rewolucję w transporcie publicznym, a jedną z kluczowych technologii, na które postawiono, są pojazdy zasilane wodorem. CaetanoBus jest pierwszym dostawcą autobusów, który podpisał z miastem umowę ramową na dostawę aż 60 bezemisyjnych pojazdów w ciągu najbliższych pięciu lat. To największe tego typu porozumienie we Francji.
– Cieszymy się, że dzięki nam zwiększa się flota wodorowych autobusów w Europie. Mobilność oparta na wodorze ma kluczowe znaczenie dla dekarbonizacji transportu publicznego, dlatego angażujemy się w dostarczanie tej technologii do Strasburga, a w przyszłości do kolejnych francuskich miast – powiedział Nuno Lago de Carvalho, dyrektor handlowy CaetanoBus.
H2.City Gold to niskopodłogowy autobus z aluminiowym nadwoziem, który od 2024 roku zostanie wyposażony w moduły ogniw paliwowych drugiej generacji Toyoty o mocy 70 kW, produkowane w centrum badawczo-rozwojowym Toyota Motor Europe (TME) w Zaventem, koło Brukseli.
Autobus jest wyposażony w silnik elektryczny o mocy 180 kW oraz baterię litowo-tlenkowo-tytanową o pojemności 44 kWh, co sprawia, że napęd jest bardzo wydajny i ekonomiczny. H2.City Gold może pokonać ponad 500 km na jednym tankowaniu. Wersje autobusu o długości 10,7 m lub 12 m mogą pomieścić od 64 do 87 pasażerów.
Zasilane ogniwami paliwowymi Toyoty H2.City Gold zbiera bardzo dobre opinie we Francji. Od 2022 roku autobus jest testowany w La Roche-sur-Yon, a wkrótce trafi do Les Sables d’Olonne. Kolejne miasta również czekają na swoje egzemplarze demo. Dzięki kontraktowi z miejskim przedsiębiorstwem komunikacyjnym w Strasburgu (CTS), CaetanoBus ma obecnie największą liczbę zamówień na wodorowe autobusy spośród europejskich producentów.
Obecnie w Niemczech, Francji, Hiszpanii, Portugalii i Danii jeździ już łącznie ponad 115 bezemisyjnych pojazdów wyprodukowanych w Portugalii. A produkcja kolejnych autobusów trwa. W marcu Deutsche Bahn zamówiło 60 egzemplarzy, pięć trafi do Bolzano, a od 2024 roku 10 autobusów będzie przewozić pasażerów w Madrycie.
CYPH
Fot. Toyota
Firestone ogłasza wprowadzenie na rynek nowej gamy opon regionalnych do samochodów ciężarowych, zaprojektowanych z wykorzystaniem opracowanej […]
Niemiecka policja autostradowa poinformowała o zidentyfikowaniu kierowców, którzy uczestniczyli w tragicznym wypadku na autostradzie A2 między […]
Goldhofer i jako współwystawca Volvo Trucks przyciągnęli tłumy swoją pierwszą wspólną obecnością na targach NordBau 2023 […]