Thermo King: Premiera serii E – elektrycznych agregatów chłodniczych zaprojektowanych do lekkich pojazdów bateryjnych
Całkowicie nowa konstrukcja serii E stanowi odpowiedź na zapotrzebowanie na chłodnictwo o zerowej emisji dostosowane do lekkich, elektrycznych samochodów dostawczych.

Seria Thermo King E jest zasilana bezpośrednio z baterii lekkiego samochodu dostawczego. Opatentowane rozwiązania sterowania rozdziałem mocy i zarządzania energią optymalizują zasilanie energią i zapotrzebowanie na nią, zapewniając optymalną wydajność kontroli temperatury i minimalizują wpływ na autonomię pojazdu.
Thermo King zaprezentował nowe, w pełni elektryczne agregaty chłodnicze z serii E do elektrycznych lekkich samochodów dostawczych. Nowa seria E została zaprojektowana od podstaw specjalnie z myślą o zasilanych bateriami pojazdach elektrycznych o masie od 3,5 do 7,5 tony.
Premiera serii E odbyła się na targach IAA Transportation 2022 w Hanowerze i odbywa się we współpracy z IVECO. Agregat został zamontowany na nowej bezemisyjnej furgonetce IVECO eDaily.
– Kiedy w przypadku nowej serii E siedliśmy nad deską kreślarską, potrzeby naszych klientów i środowiska były w centrum naszej uwagi — powiedział Graham Wells, kierownik ds. produktów do samochodów ciężarowych w firmie Thermo King na Europę, Bliski Wschód i Afrykę (EMEA). – Czas autonomicznej pracy baterii i ich cykl życia oraz inteligentne zarządzanie energią między agregatem chłodniczym a pojazdem elektrycznym to niektóre z głównych elementów projektu serii E umożliwiające osiągnięcie najwyższej możliwej wydajności. Dzięki temu nowa seria E będzie wywierała najmniejszy wpływ na zasięg pojazdu i zapewni naszym klientom większe korzyści, jednocześnie przyczyniając się do obniżenia całkowitego kosztu posiadania (TCO).

– Jesteśmy dumni, że na targach IAA Transportation wprowadzamy nasz nowy model eDAILY – powiedział Vittorio Bussi, szef działu zarządzania produktem w IVECO – pojazdy komercyjne. – Samochód ten jest szczytem osiągnięć IVECO w dziedzinie techniki napędu elektrycznego, uwzględniającym doświadczenia naszych klientów uzyskane w rzeczywistych warunkach pracy. Zachowuje też legendarną wytrzymałość, niezawodność, efektywność i wszechstronność modelu Daily. Ponadto został zaprojektowany we współpracy z producentami zabudów, dzięki czemu jest przystosowanym do szerokiej gamy przeróbek i zastosowań, możliwych dzięki wyjątkowemu, uniwersalnemu podwoziu. W pełni modułowy zestaw akumulatorów sprawia, że jest to idealny partner we wszelkiego rodzaju zadaniach. Co więcej: nowy eDAILY jest wyposażony w ePTO o mocy do 15 kW, które dostarczają energię również wtedy, gdy silnik elektryczny jest wyłączony; jest to przełomowe rozwiązanie, idealne do zastosowań takich jak transport chłodniczy. Dzięki tej wyjątkowej, nowej gamie pojazdów IVECO i Thermo King spełniają potrzeby klientów we wszystkich zadaniach.
Nowe agregaty serii E są podłączone do baterii pojazdu i zasilane bezpośrednio z nich. W celu zapewnienia optymalnej wydajności kontroli temperatury przy zmniejszonym zużyciu energii nowa seria E została wyposażona w opatentowaną, specjalnie zaprojektowaną technologię falownika oraz wydajną hermetyczną sprężarkę chłodniczą o zmiennej prędkości pracy. Opatentowany układ sterowania i zarządzania energią w inteligentny sposób optymalizuje zasilanie energią i zapotrzebowanie na nią w czasie rzeczywistym, minimalizując wpływ na baterie pojazdu, gdy pojazd jest w trasie lub wykonuje dostawę.
Całkowicie nowy projekt i architektura serii E oferuje operatorom lekkich samochodów dostawczych korzyści płynące z zaawansowanej technologii napędu pojazdów elektrycznych, zapewniając wydajność wcześniej nieosiągalną w agregatach tego typu. Aby spełnić różnorodne potrzeby klientów, seria E będzie dostępna do transportu jedno- i wielotemperaturowego, z trybami chłodzenia i grzania.
Profil agregatów nowej serii E sprawia, że są one wszechstronne i łatwe do zamontowania na furgonetkach, nadwoziach ciężarówek z kabiną i innych pojazdach poddanych modyfikacjom. Kompaktowa konstrukcja agregatu zapewnia niezwykle wysoką wydajność przy masie o połowę mniejszej od równoważnego agregatu starszego typu. Niższa masa oznacza mniejszy wpływ na zasięg pojazdu z napędem elektrycznym i maksymalizuje ładowność pojazdu, zwiększając elastyczność operacyjną i rentowność.
Wprowadzanie rozwiązań elektrycznych do transportu chłodniczego jest częścią ogólnego podejścia Thermo King i Trane Technologies do kwestii ograniczania emisji dwutlenku węgla. Pomaga to w realizacji zobowiązania na rok 2030 dotyczącego zrównoważonego rozwoju, w tym wyzwania Gigaton Challenge, którego celem jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych klientów o 1 miliard ton metrycznych.
(s)
Fot. Thermo King











