Thermo King: Premiera serii E – elektrycznych agregatów chłodniczych zaprojektowanych do lekkich pojazdów bateryjnych
Całkowicie nowa konstrukcja serii E stanowi odpowiedź na zapotrzebowanie na chłodnictwo o zerowej emisji dostosowane do lekkich, elektrycznych samochodów dostawczych.

Seria Thermo King E jest zasilana bezpośrednio z baterii lekkiego samochodu dostawczego. Opatentowane rozwiązania sterowania rozdziałem mocy i zarządzania energią optymalizują zasilanie energią i zapotrzebowanie na nią, zapewniając optymalną wydajność kontroli temperatury i minimalizują wpływ na autonomię pojazdu.
Thermo King zaprezentował nowe, w pełni elektryczne agregaty chłodnicze z serii E do elektrycznych lekkich samochodów dostawczych. Nowa seria E została zaprojektowana od podstaw specjalnie z myślą o zasilanych bateriami pojazdach elektrycznych o masie od 3,5 do 7,5 tony.
Premiera serii E odbyła się na targach IAA Transportation 2022 w Hanowerze i odbywa się we współpracy z IVECO. Agregat został zamontowany na nowej bezemisyjnej furgonetce IVECO eDaily.
– Kiedy w przypadku nowej serii E siedliśmy nad deską kreślarską, potrzeby naszych klientów i środowiska były w centrum naszej uwagi — powiedział Graham Wells, kierownik ds. produktów do samochodów ciężarowych w firmie Thermo King na Europę, Bliski Wschód i Afrykę (EMEA). – Czas autonomicznej pracy baterii i ich cykl życia oraz inteligentne zarządzanie energią między agregatem chłodniczym a pojazdem elektrycznym to niektóre z głównych elementów projektu serii E umożliwiające osiągnięcie najwyższej możliwej wydajności. Dzięki temu nowa seria E będzie wywierała najmniejszy wpływ na zasięg pojazdu i zapewni naszym klientom większe korzyści, jednocześnie przyczyniając się do obniżenia całkowitego kosztu posiadania (TCO).

– Jesteśmy dumni, że na targach IAA Transportation wprowadzamy nasz nowy model eDAILY – powiedział Vittorio Bussi, szef działu zarządzania produktem w IVECO – pojazdy komercyjne. – Samochód ten jest szczytem osiągnięć IVECO w dziedzinie techniki napędu elektrycznego, uwzględniającym doświadczenia naszych klientów uzyskane w rzeczywistych warunkach pracy. Zachowuje też legendarną wytrzymałość, niezawodność, efektywność i wszechstronność modelu Daily. Ponadto został zaprojektowany we współpracy z producentami zabudów, dzięki czemu jest przystosowanym do szerokiej gamy przeróbek i zastosowań, możliwych dzięki wyjątkowemu, uniwersalnemu podwoziu. W pełni modułowy zestaw akumulatorów sprawia, że jest to idealny partner we wszelkiego rodzaju zadaniach. Co więcej: nowy eDAILY jest wyposażony w ePTO o mocy do 15 kW, które dostarczają energię również wtedy, gdy silnik elektryczny jest wyłączony; jest to przełomowe rozwiązanie, idealne do zastosowań takich jak transport chłodniczy. Dzięki tej wyjątkowej, nowej gamie pojazdów IVECO i Thermo King spełniają potrzeby klientów we wszystkich zadaniach.
Nowe agregaty serii E są podłączone do baterii pojazdu i zasilane bezpośrednio z nich. W celu zapewnienia optymalnej wydajności kontroli temperatury przy zmniejszonym zużyciu energii nowa seria E została wyposażona w opatentowaną, specjalnie zaprojektowaną technologię falownika oraz wydajną hermetyczną sprężarkę chłodniczą o zmiennej prędkości pracy. Opatentowany układ sterowania i zarządzania energią w inteligentny sposób optymalizuje zasilanie energią i zapotrzebowanie na nią w czasie rzeczywistym, minimalizując wpływ na baterie pojazdu, gdy pojazd jest w trasie lub wykonuje dostawę.
Całkowicie nowy projekt i architektura serii E oferuje operatorom lekkich samochodów dostawczych korzyści płynące z zaawansowanej technologii napędu pojazdów elektrycznych, zapewniając wydajność wcześniej nieosiągalną w agregatach tego typu. Aby spełnić różnorodne potrzeby klientów, seria E będzie dostępna do transportu jedno- i wielotemperaturowego, z trybami chłodzenia i grzania.
Profil agregatów nowej serii E sprawia, że są one wszechstronne i łatwe do zamontowania na furgonetkach, nadwoziach ciężarówek z kabiną i innych pojazdach poddanych modyfikacjom. Kompaktowa konstrukcja agregatu zapewnia niezwykle wysoką wydajność przy masie o połowę mniejszej od równoważnego agregatu starszego typu. Niższa masa oznacza mniejszy wpływ na zasięg pojazdu z napędem elektrycznym i maksymalizuje ładowność pojazdu, zwiększając elastyczność operacyjną i rentowność.
Wprowadzanie rozwiązań elektrycznych do transportu chłodniczego jest częścią ogólnego podejścia Thermo King i Trane Technologies do kwestii ograniczania emisji dwutlenku węgla. Pomaga to w realizacji zobowiązania na rok 2030 dotyczącego zrównoważonego rozwoju, w tym wyzwania Gigaton Challenge, którego celem jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych klientów o 1 miliard ton metrycznych.
(s)
Fot. Thermo King
- VOLVO TRUCKS: Nowy samochód ciężarowy na biogaz na dłuższe trasyVolvo Trucks wprowadza na rynek nowy, mocniejszy samochód ciężarowy, który może być zasilany skroplonym biogazem. Nowy pojazd może wykonywać wymagające zadania transportowe na dużych odległościach, jednocześnie zmniejszając ogólną emisję CO2. Pięć lat temu Volvo Trucks […]
- Elektromobilność: Nowa Koalicja eTransport wspiera proces dekarbonizacji transportu drogowegoBateryjny lub wodorowy – ale na pewno elektryczny! Transport przyszłości już dziś potrzebuje silnego wsparcia, aby polscy przewoźnicy utrzymali pozycję lidera w europejskim sektorze przewozów drogowych. Organizacje pozarządowe i branżowe powołują Koalicję e-Transport. Transformacja motoryzacji […]
- IVECO: GP JOULE zamówi 100 zasilanych ogniwami elektrycznych Nikola Tre FCEV
- ORLEN Oil: Olej PLATINUM GEAR ATF VI – nowa jakość dla automatycznych skrzyń biegówNowy produkt w portfolio firmy ORLEN OIL, PLATINUM GEAR ATF VI, to syntetyczny olej przekładniowy, który spełnia wymagania najnowszych specyfikacji ATF. Nowy syntetyczny olej przekładniowy PLATINUM GEAR ATF VI to produkt, który z pewnością zainteresuje […]