THERMO KING: Nowe agregaty dachowe do autobusów na olej napędowy i CNG
Thermo King, lider w branży systemów kontroli temperatury w transporcie, a zarazem marka Trane Technologies, zaprezentowała nowe agregaty dachowe Athenia MkIII, realizujące funkcje ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji (HVAC), przeznaczone do autobusów z silnikami na olej napędowy i CNG.

Nowa gama urządzeń wyróżnia się zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi i konstrukcyjnymi, zapewniającymi maksymalny komfort pasażerów, a jednocześnie obniżającymi koszty eksploatacji i wpływ na środowisko, gdyż agregaty te zużywają mniej paliwa i są cichsze, a ich ślad węglowy jest mniejszy.
– Firma Thermo King jest znana ze ścisłej współpracy z producentami autobusów i zabudów. Nasze rozwiązania zawsze opracowujemy w oparciu o ich potrzeby, tak by były dostosowane do oferowanych przez nich typów autobusów – powiedział Peter Hansen, kierownik działu produktów Marine, Rail and Bus HVAC w Thermo King. – Dzięki serii Athenia MkIII zapewniamy wysoką wydajność oraz optymalną kontrolę temperatury i przepływu powietrza, co w połączeniu z kontrolą jego świeżości gwarantuje maksymalny komfort pasażerom i personelowi. Jednocześnie obniżamy koszty eksploatacji, gdyż zespoły mają większą trwałość, a agregaty są lżejsze i wyposażone w nowocześniejsze wentylatory i lepsze układy sterujące.
Nowe agregaty Athenia MkIII:
- oferują wyższą prędkość dmuchawy i większą maksymalną wydajność chłodzenia dzięki zoptymalizowanej lokalizacji parownika i dmuchaw;
- są lżejsze od poprzedników, przez co przyczyniają się do zmniejszenia zarówno zużycia paliwa, jak i śladu węglowego;
- pracują cicho, co podnosi komfort pasażerów i minimalizuje oddziaływanie na wrażliwe na hałas obszary miejskie;
- są wyposażone w konfigurowalny do potrzeb użytkownika klienta system sterowania CANAIRE z ergonomicznie zaprojektowanym panelem LCD do sterowania klimatyzatorami dachowymi oraz nagrzewnicą frontbox w przestrzeni kierowcy i podgrzewaczem. Elastyczny system obsługuje do siedmiu stref temperatur w autobusach zwykłych, przegubowych i dwuprzegubowych;
- mają opcję sterowania AdvanTech Fresh Air, która wykorzystuje wbudowane czujniki CO2 do regulacji poboru świeżego powietrza na podstawie wewnętrznych pomiarów jakości powietrza;
- mogą być montowane na autobusach zarówno z dachami płaskimi, jak i o promieniu do 7,5 m, i mają ergonomiczny kształt, zapewniający łatwy dostęp do zespołów, co minimalizuje koszty instalacji, konserwacji i serwisu;
- są dostępne w wersji wyłącznie chłodzącej lub chłodząco-ogrzewającej, a także w szerokim zakresie wydajności chłodzenia, dzięki czemu nadają się do pracy w klimacie chłodnym, łagodnym i gorącym.
(s)
Fot. Thermo King
- Ciężarówki i Logistyka – maj 2023W majowym numerze Ciężarówki i Logistyka pokazujemy testy elektrycznych ciężarówek marki Mercedes-Benz w Alpach i testy „elektryków” Volvo Trucks w warunkach mroźnej północy. Opisujemy pracę specjalistów Scanii nad systemem szybkiego ładowania, tzw. megawatowego. Spośród już […]
- HENDRICKSON: Siła, sprawność i komfortDopasowania techniczne do indywidualnych wymogów zastosowania, atrakcyjne i komfortowe uszlachetnienia i inne specyficzne modyfikacje branżowe – wszystko to fabrycznie: to właśnie jest specjalność MAN Individual. Od niedawna bogata oferta centrum kompetencyjnego firmy MAN w zakresie […]
- LOGISTYKA: DB Schenker inwestuje w przyszłość logistyki gospodarki o obiegu zamkniętymDB Schenker, globalny dostawca usług logistycznych, wprowadza Circular Economy Logistics – nową linię produktów, skupiającą się na operacjach zarządzania zwrotami, naprawach i renowacjach urządzeń elektronicznych. Firma, która jako jedyna w swojej branży uzyskała niedawno status […]
- Continental Opony Polska: Pokazowa ciężarówka Continental na targach Volvo 4PolandEuropejskie roadshow Continental Commercial Vehicle Tires już trwa, a pokazowa ciężarówka Continental przemierza obecnie polskie drogi. Wszyscy, którzy chcieliby przyjrzeć się jej z bliska oraz zapoznać się z prezentowanymi rozwiązaniami, będą mieli taką okazję już […]