Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » THERMO KING i MERCEDES-BENZ: Elektryczny samochód dostawczy eSprinter przeznaczony do dostaw farmaceutycznych

    THERMO KING i MERCEDES-BENZ: Elektryczny samochód dostawczy eSprinter przeznaczony do dostaw farmaceutycznych

    3 lutego, 2021
    Aktualności, Rynek, Zdrowie

    Prototyp pojazdu Mercedes-Benz eSprinter Pharma o lokalnej, zerowej emisji spalin jest wyposażony w elektryczny agregat chłodniczy E-200 i nowy akumulator litowo-jonowy Thermo King.

    THERMO KING i MERCEDES-BENZ: Elektryczny samochód dostawczy eSprinter przeznaczony do dostaw farmaceutycznych, Truckslog.pl

    Thermo King, lider rozwiązań transportu w kontrolowanej temperaturze i marka firmy Trane Technologies, ogłosiła podjęcie współpracy z Mercedes-Benz AG, której celem jest opracowanie w pełni elektrycznego prototypu pojazdu chłodniczego Mercedes-Benz eSprinter przeznaczonego do dostaw docelowych produktów farmaceutycznych i leków na terenach miejskich z zerową lokalną emisją spalin.

    Prototyp Mercedes-Benz eSprinter Pharma jest wyposażony w elektryczny agregat chłodniczy E-200 i nowy akumulator litowo-jonowy (Li-ion) firmy Thermo King. Agregat E-200 i nowoczesny akumulator litowo-jonowy zapewniają niezależną i stałą wydajność, gwarantując ciągłość łańcucha chłodniczego nawet podczas postoju w czasie dostawy lub przerwy. Jest to szczególnie istotne z punktu widzenia utrzymywania kontrolowanej i stałej temperatury w ładowni – jako kluczowego elementu gwarantującego jakość, integralność i skuteczność przewożonych farmaceutyków i leków.

    – Współpraca Thermo King i Mercedes-Benz AG z myślą o opracowaniu elektrycznego pojazdu dostawczego dla branży farmaceutycznej pozwoli naszym klientom korzystać z idealnej kombinacji technologii dystrybucyjnych i chłodniczych – powiedział Eneko Fernandez, product management leader w Thermo King. – Elektryfikacja branży transportowej to trend stanowiący odpowiedź na zanieczyszczenie miast i terenów miejskich hałasem i spalinami. Thermo King chce przesuwać granice niemożliwego w naszej branży. W ramach pracy z Mercedes-Benz Vans nad pojazdem eSprinter Pharma dbamy o rozwój lokalnego transportu chłodniczego z zerową emisją spalin, przyczyniającego się do poprawy jakości życia w zrównoważony sposób.

     – Zrównoważenie i ochrona środowiska stają się coraz ważniejsze dla naszych klientów, przed którymi stoją coraz to nowe wyzwania dotyczące dostaw do centrów miast – dodał Matthias Brzenczek, Industry Manager Pharma w Mercedes-Benz AG. – Model eSprinter Pharma ma zaoferować zrównoważony, elektryczny pojazd dostawczy skonstruowany z myślą o spełnieniu potrzeb branży farmaceutycznej. Od początku prac chcieliśmy uniknąć rozwiązań wykorzystujących niezależny akumulator pomocniczy lub metody pasywnego chłodzenia. Chcemy, aby nasi klienci mogli polegać na aktywnym i wydajnym systemie chłodzenia i ogrzewania w ładowni.

    Prototyp pojazdu dostawczego poddano pierwszej rundzie zakończonych powodzeniem testów. W ciągu czterech tygodni, pojazd przejechał ponad 2000 kilometrów, utrzymując temperaturę ładowni na poziomie od 15 do 25 stopni Celsjusza, z powodzeniem dostarczając farmaceutyki do aptek w mieście i na przedmieściach. Pod koniec 2020 odbyły się kolejne testy, dalsze są planowane na początku bieżącego roku.

    (s)
    Fot. Thermo King

    Tagi : agregaty chłodnicze, Ciężarówki, elektryczny samochód dostawczy, logistyka
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Grudzień 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone