THERMO KING: Hybrydowe agregaty chłodnicze do pojazdów ciężarowych
Wiodący w Wielkiej Brytanii sprzedawca detaliczny gotowych do szybkiego spożycia produktów piekarniczych, firma Greggs, to jedno z pierwszych w Europie przedsiębiorstw, które wyposażyły swoją flotę ciężarówek w nowe chłodnicze systemy hybrydowe firmy Thermo King.
Thermo King, lider w dziedzinie rozwiązań kontroli temperatury w transporcie i marka firmy Trane Technologies, ogłosił, że jego nowe hybrydowe systemy chłodnicze przeznaczone do pojazdów ciężarowych i pojazdów wysokiego załadunku są dostarczane klientom na terenie Europy.
Nowe hybrydowe systemy chłodnicze serii T- i UT Hybrid płynnie przełączają się pomiędzy pracą z użyciem silnika wysokoprężnego i zasilania elektrycznego, umożliwiając przewoźnikom pracę w centrach miast, na osiedlach mieszkaniowych i w strefach niskiej emisji spalin z wyłączonym silnikiem wysokoprężnym agregatu.
Firma Greggs, wiodący na terenie Wielkiej Brytanii detaliczny sprzedawca produktów piekarniczych do szybkiego spożycia, dysponujący siecią ponad 2000 sklepów na terenie tego kraju i obsługujący ponad sześć milionów klientów tygodniowo, to jeden z pierwszych w Europie użytkowników odczuwających korzyści płynące z nowych, hybrydowych systemów chłodniczych.
Trzy nowe ciężarówki wyposażone w systemy Thermo King Hybrid przyczynią się do ograniczenia wpływu na środowisko i obniżą koszty operacyjne transportu ciężarowego firmy w centrum Londynu. – Agregatów firmy Thermo King używamy już od wielu lat. Urządzenia tej firmy zapewniają elastyczność i wydajność w ramach naszej działalności, a ponadto zawsze możemy liczyć na sieć serwisów i dealerów zapewniających pomoc – powiedział Richard Penna, kierownik grupy Greggs do spraw logistyki. – Mamy dużą świadomość znaczenia ekologiczności naszych działań związanych z transportem. Bardzo ważne jest dla nas prowadzenie działalności w centrach miast z zachowaniem możliwie najniższego natężenia hałasu i emisji spalin. Współpraca z firmą Thermo King i wyposażenie naszych ciężarówek w jej nowe systemy, które z łatwością można przełączać z pracy z użyciem silnika wysokoprężnego na tryb elektryczny, ograniczając natężenie dźwięku i eliminując emisję spalin, była dla nas naturalnym wyborem. Oczekujemy ponadto korzyści w postaci ograniczenia dziennego zużycia paliwa.
– Technologię Thermo King Hybrid zaprojektowano tak, aby pomagała przedsiębiorstwom transportowym i dostawczym zabezpieczyć pracę w warunkach chłodniczych oraz inwestycję pod kątem przyszłości. Dzięki temu rozwiązaniu przedsiębiorstwa wyprzedzają wymogi prawne, kontrolują całkowity koszt eksploatacji i osiągają ważne cele w zakresie zrównoważonego rozwoju – dodał Colm O’Grady, menedżer ds. produktu firmy Thermo King. – Thermo King była pierwszą firmą oferującą klientom europejskim hybrydowe systemy chłodnicze do naczep. Obecnie nasi klienci realizujący transport ciężarowy mogą również korzystać z tego czystszego i zelektryfikowanego transportu chłodniczego, dzięki któremu dystrybucja na terenie miast jest bardziej elastyczna i zrównoważona.
Nowe, hybrydowe, jedno- i wielotemperaturowe rozwiązanie dla pojazdów ciężarowych wykorzystuje alternator Frigoblock i technologię napędu przy użyciu falownika. Montowane z przodu pojazdu rozwiązanie chłodnicze serii T Hybrid i podwieszane rozwiązania UT Hybrid automatycznie przełączają się pomiędzy napędem elektrycznym i silnikiem wysokoprężnym w razie potrzeby lub zgodnie z wymaganiami. Umożliwia to firmom transportowym realizację swoich działań w centrach miast, w dzielnicach mieszkalnych i strefach niskiej emisji z wyłączonym silnikiem wysokoprężnym agregatu.
System został również bardzo dobrze przyjęty przez kierowców, głównie ze względu na łatwe i płynne przejście z jednej technologii na drugą. Kierowca musi tylko wyjeżdżając z bazy odpowiednio nastawić urządzenie, aby system bezproblemowo przełączało się między trybem elektrycznym, a silnikiem wysokoprężnym w zależności od potrzeb agregatu.
Rozwiązania serii T i UT Hybrid zbiegają się z dążeniami firmy Trane Technologies w zakresie zrównoważonych rozwiązań na rok 2030, a także ograniczeń emisji dwutlenku węgla wydzielanego przez pojazdy klientów o jedną gigatonę, co stanowi równowartość rocznych emisji Włoch, Francji i Wielkiej Brytanii łącznie.
(s)
Fot. Thermo King
Views: 5