Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Eksploatacja » Akcesoria » THERMO KING: Frigoblock – rozwiązania chłodnicze dla pierwszych elektrycznych ciężarówek Mercedes eActros

    THERMO KING: Frigoblock – rozwiązania chłodnicze dla pierwszych elektrycznych ciężarówek Mercedes eActros

    10 listopada, 2021
    Akcesoria, Aktualności, Targi

    FRIGOBLOCK, marka firmy Thermo King, ogłosiła, że jej całkowicie elektryczna technologia chłodnicza jest wykorzystywana przez Mercedes-Benz do chłodzenia pierwszych niemal seryjnych, elektrycznych samochodów ciężarowych eActros, które zaczęto stosować w praktycznych działaniach w Niemczech i Holandii.

    THERMO KING, Frigoblock - rozwiązania chłodnicze dla pierwszych elektrycznych ciężarówek Mercedes eActros, Ciężarówki i Logistyka

    Projekt ten jest wynikiem ścisłej współpracy pomiędzy Frigoblock i Daimler Trucks, której celem było zaoferowanie przewoźnikom zrównoważonej technologii chłodniczej, która może bezproblemowo współpracować z nowymi pojazdami Mercedes-Benz eActros. – Dalsze zrównoważone innowacje w chłodnictwie w transporcie elektrycznym są podstawą tego, co oznacza marka Frigoblock – powiedział Ingo Kaltwasser, kierownik ds. produkcji OEM w firmie Frigoblock na terenie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. – Ściśle współpracowaliśmy z zespołami inżynierskimi Mercedes-Benz Trucks, aby dostosować technologię Frigoblock i zaspokoić precyzyjne zapotrzebowanie na energię nowego pojazdu eActros. Ten projekt opiera się na naszej wieloletniej relacji z firmą Daimler i jesteśmy dumni, mogąc zrobić kolejny krok w branży w kierunku neutralnego pod względem emisji CO2 transportu chłodniczego.

     Wykorzystując technologię ze zintegrowanym falownikiem, elektryczne agregaty chłodnicze Frigoblock są zaprojektowane pod kątem pracy bezpośrednio z pojazdami zasilanymi bateriami, ograniczając do minimum liczbę elementów zużywających energię. Pozwala to na optymalne wykorzystanie mocy baterii pojazdu i przyczynia się do maksymalizacji zasięgu ciężarówki.

    Aby spełnić wymagania elektryczne nowego eActrosa, firma Frigoblock zaprojektowała nowy system bramki magistrali CAN realizujący bezpośrednią komunikację między ciężarówką a układem chłodzenia. Inteligentne sterowanie skutecznie zarządza zapotrzebowaniem agregatu na energię, wykorzystując tylko minimalną energię potrzebną do utrzymania zadanej temperatury.

    Zmodyfikowany system bramki CAN zapewnia również dodatkowe bezpieczeństwo elektryczne, umożliwiając niezależne wyłączenie agregatu chłodniczego w przypadku awarii elektrycznej. – W przyszłości, dzięki lepszym możliwościom komunikacyjnym i inteligentnemu planowaniu tras, ten agregat chłodniczy będzie mógł przyczynić się do zwiększenia zasięgu pojazdów elektrycznych i sprawić, że to zrównoważone, neutralne względem CO2 rozwiązanie logistyczne dla łańcucha chłodniczego stanie się jeszcze bardziej wydajne w praktyce – powiedział Ingo Kaltwasser.

    Simon Loos w Holandii i Tevex Logistics w Niemczech to dwie firmy zajmujące się transportem żywności, które dodały do swoich flot pierwsze zasilane bateriami i chłodzone agregatami Frigoblock ciężarówki eActros. Elektryczna ciężarówka we flocie firmy Simon Loos zaopatruje supermarkety w różnych miastach, w tym w Rotterdamie, Hadze i Delft, w towary suche i świeżą żywność o kontrolowanej temperaturze. Ciężarówka będzie jeździła siedem dni w tygodniu, pokonując codziennie do 300 kilometrów w lokalnym, neutralnym pod względem CO2 transporcie. Baterie będą ładowane w nocy, w centrum dystrybucyjnym w Delfgauw.

    Niemiecka Tevex Logistics planuje używać nowej ciężarówki eActros z agregatem chłodniczym Frigoblock w pracy wielozmianowej. Ta logistyczna spółka zależna Grupy Tönnies będzie każdego dnia transportować wysokiej jakości produkty spożywcze do różnych klientów w okolicy. Firma spodziewa się, że ciężarówka będzie pokonywać do 600 kilometrów dziennie i będzie ładowana z użyciem stacji ładowania na terenie firmy.

    – Technologia Frigoblock umożliwiająca klientom logistyki łańcucha chłodniczego obsługę pierwszych w Europie ciężarówek eActros z napędem elektrycznym i jest to dla nas ważne osiągnięcie – dodał Ingo Kaltwasser. – Elektryczna innowacja Frigoblock będzie nadal pomagać naszym klientom w tworzeniu bardziej zrównoważonych flot, ograniczaniu do minimum wpływu działalności transportowej na środowisko i zmniejszaniu poziomu emisji CO2 w centrach miast.

    (s)
    Fot. Thermo King

     

    Tagi : agregaty chłodnicze
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Styczeń-Luty 202

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone