THERMO KING: Frigoblock chłodzi nowe elektryczne ciężarówki w Holandii
Po imponujących wynikach prób holenderska firma Simon Loos powiększa swoją flotę pojazdów elektrycznych (BEV) o siedem nowych ciężarówek Mercedes-Benz eActros wyposażonych w systemy chłodnicze Frigoblock.
Frigoblock, jeden z największych europejskich producentów transportowych agregatów chłodniczych, marka Thermo King, ogłosił, że firma Simon Loos, czołowy usługodawca logistyczny w Holandii, powiększyła swoją w pełni elektryczną flotę pojazdów o siedem nowych ciężarówek Mercedes-Benz eActros, wyposażonych w systemy Frigoblock FK25i.
27-tonowe ciężarówki z napędem akumulatorowym będą wykorzystywane w Holandii do realizacji bezemisyjnych dostaw miejskich przez duże sieci supermarketów i sieci dystrybucji żywności z kontrolowaną temperaturą. – Ważnym osiągnięciem dla nas jest to, że technologia Frigoblock umożliwia naszym klientom, takim jak Simon Loos, odgrywanie wiodącej roli w dziedzinie elektryfikacji i minimalizacji wpływu działalności transportowej na środowisko — powiedział Klaas Kliffen, dyrektor ds. klientów i menedżer marki Frigoblock w Thermo King Transportkoeling BV. – Długo i ciężko pracowaliśmy, aby tak się stało i cieszymy się, że nadal będziemy mogli pomagać naszym klientom w tworzeniu bardziej zrównoważonych flot ich pojazdów.
Projekt jest następstwem udanych testów prototypowej ciężarówki wykorzystywanej przez Simon Loos od roku 2021 do zaopatrywania supermarketów w towary suche i świeżą żywność o kontrolowanej temperaturze. – Wierzymy w koncepcję transportu elektrycznego. Doświadczenia z testów prowadzonych w warunkach rzeczywistych przekonały nas, że jest to właściwy kierunek rozwoju, a my chcemy być liderem elektryfikacji usług logistycznych – powiedział Wim Roks, menedżer floty w Simon Loos. – Podczas tych intensywnych prób ciężarówka jeździła przez siedem dni w tygodniu, codziennie od godziny 7 do 23. Agregat chłodniczy Frigoblock bezproblemowo współpracował z pojazdem i z powodzeniem utrzymywał zadane temperatury. Elektryczne baterie ciężarówki umożliwiają pokonanie odległości przekraczającej 250 km w każdych warunkach pogodowych, zasilając jednocześnie system Frigoblock. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego rozwiązania, które sprawia, że ciche, bezemisyjne dostawy stają się rzeczywistością, której oczekują nasi klienci.
Agregaty FK25i mają wysokie parametry pracy i dużą wydajność, dzięki czemu spełniają trudne wymagania związane z dystrybucją żywności w wielu temperaturach. Samochód ciężarowy eActros z agregatem chłodniczym Frigoblock jest wynikiem ścisłej współpracy pomiędzy firmami Frigoblock i Daimler Trucks, której celem było stworzenie zrównoważonego systemu chłodniczego, mogącego bezproblemowo współpracować z nową elektryczną ciężarówką Mercedes-Benz.
Elektryczne agregaty chłodnicze Frigoblock FK25i są wyposażone w zintegrowany falownik i zostały zaprojektowane do bezpośredniej współpracy z pojazdami zasilanymi z akumulatorów, tak by zminimalizować liczbę zespołów pobierających energię. Pozwala to na optymalne wykorzystanie mocy baterii pojazdu i przyczynia się do maksymalizacji zasięgu ciężarówki. Aby spełnić wymagania elektryczne nowego pojazdu eActros, firma Frigoblock zaprojektowała nowy system bramki magistrali CAN realizujący bezpośrednią komunikację między ciężarówką a układem chłodzenia. Inteligentne sterowanie skutecznie zarządza zapotrzebowaniem agregatu na energię, wykorzystując tylko minimalną energię potrzebną do utrzymania zadanej temperatury.
(s)
Fot. Frigoblock
Views: 90