Z jednej fabryki. Schmitz Cargobull przed IAA
Na targach IAA Transportation 2024, które w połowie września odbędą się w Hanowerze Schmitz Cargobull przedstawi […]
Wysoce innowacyjna technologia Quantron Inside zostanie sprawdzona pod kątem integracji w pojazdach Ford Trucks w celu umożliwienia bezemisyjnych rozwiązań transportowych. Ścisła współpraca techniczna ma na celu przyspieszenie wprowadzenia na rynek ciężarówek z ogniwami paliwowymi H2 opartymi na ciągnikach siodłowych Ford F-Max.
W ramach strategicznej współpracy pomiędzy Quantron AG oraz Ford Trucks zostanie oceniona implementacja technologii Quantron Inside w pojazdach Ford Trucks. Sprawdzony zostanie zasięg technologii, innowacyjna oś elektryczna, specjalny akumulator o dużej mocy, ogniwa paliwowe wraz z integracją zbiornika na wodór, zarządzanie energią i zoptymalizowana aerodynamika dla zmaksymalizowania wydajności pojazdu. Współpraca koncentruje się na ciężkich samochodach ciężarowych napędzanych wodorowymi ogniwami paliwowymi.
Pierwsza faza współpracy ma na celu płynną adaptację zaawansowanych samochodów ciężarowych Ford, które będą produkowane zgodnie z nowymi przepisami bezpieczeństwa już od pierwszego kwartału 2024 roku.
Firmy Ford Trucks i Quantron charakteryzują się ogromnym doświadczeniem w integracji bezemisyjnych układów napędowych w pojazdach użytkowych. Quantron dostarczył na rynek już ponad 200 zeroemisyjnych aut, większość z nich to pojazdy akumulatorowo-elektryczne, Quantron posiada również doświadczenie w pojazdach elektrycznych z ogniwami paliwowymi. – Partnerstwo z renomowanym producentem pojazdów, takim jak Ford Trucks, wzmacnia pozycję Quantron, jako lidera innowacji w dziedzinie zrównoważonych rozwiązań transportowych oraz pozostania partnerem dla uznanych producentów segmentu OEM pojazdów użytkowych –stwierdza Michael Perschke, CEO Quantron AG.
– Naszym partnerom zależy na szybkim rozwoju samochodów ciężarowych zasilanych ogniwami wodorowymi, jednocześnie koncentrując własne zasoby na innych obszarach. Prowadzimy testy porównawcze w segmencie lekkich pojazdów FCEV do 7,5 t DMC oraz w segmencie ciężkich pojazdów FCEV do 44 t DMC, dostarczając naszą bezkompromisową, unikalną technologię i komponenty Quantron Inside. Wierzymy, iż nasza ścisła techniczna współpraca przyczyni się do dalszego przyspieszenia powszechnego wprowadzenia na rynek pojazdów użytkowych z ogniwami paliwowymi – dodaje Rene Wollmann, CTO firmy Quantron AG.
– Jesteśmy podekscytowani wsparciem Quantron, jako doświadczonego partnera w naszych staraniach o zaoferowanie klientom samochodu ciężarowego z napędem elektrycznym na ogniwa paliwowe. Uważam, iż współpraca gwarantuje nam przyniesienie znacznej wartości w nadchodzących czasach. Ford Trucks jest zaangażowany w inwestowanie w innowacyjne technologie, które będą kształtować przyszłość branży ciężkich pojazdów użytkowych, jednocześnie dostosowując się do naszych celów zrównoważonego rozwoju. Naszym głównym celem jest elektryfikacja, a zaraz za nią postęp w technologii wodorowej. Dzięki zróżnicowanej bazie perspektywicznych technologii i możliwości, nasze wysiłki przynoszą szybkie i skuteczne efekty – mówi Emrah Duman, lider Ford Trucks. Ford Trucks jest zaangażowany w osiągnięcie zerowej emisji w produkcji ciężkich pojazdów użytkowych do 2040 r. w celu złagodzenia skutków zmian klimatycznych.
(s), fot. Ford Trucks
Na targach IAA Transportation 2024, które w połowie września odbędą się w Hanowerze Schmitz Cargobull przedstawi […]
Krone wprowadza na rynek pionierską koncepcję „Dimensions in Motion” na targach IAA Transportation 2024 w Hanowerze. […]
Opony do pojazdów ciężarowych i naczep montowane na 22,5-calowych obręczach zapewniają dłuższy okres eksploatacji, wysoki poziom […]