Turecki przewoźnik uprawiał nielegalny kabotaż. Te pomidory będą słono kosztowały!
Inspektorzy Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego (ITD) w Krakowie, używając sygnałów świetlnych i dźwiękowych zatrzymali na drodze […]

Zakończenie oferty jest uzależnione między innymi od wydzielenia działu obronnego IVECO, w związku z czym oferta publiczna obejmuje wszystkie wyemitowane akcje zwykłe Grupy Iveco po wydzieleniu tego działu, po cenie 14,1 EUR (łącznie z dywidendą, z wyłączeniem dywidendy wypłaconej w związku ze sprzedażą działu obronnego) za akcję w gotówce. Oferta stanowi łączną kwotę około 3,8 mld EUR dla Grupy Iveco, z wyłączeniem działu obronnego Iveco i wpływów netto z wydzielenia działu obronnego.
Rada Dyrektorów Grupy Iveco („Rada Iveco”) jednogłośnie i w pełni popiera Ofertę i rekomenduje ją do przyjęcia przez akcjonariuszy Iveco. Exor N.V., największy akcjonariusz Grupy Iveco, nieodwołalnie zobowiązał się do poparcia Oferty i oferowania swoich akcji stanowiących około 27,06% akcji zwykłych Grupy Iveco i 43,11% wszystkich praw głosu. TATA Motors zobowiązał się do zapewnienia finansowania na pokrycie całej ceny oferty, zapewniając pewność środków i wysoką pewność sfinalizowania transakcji. Zobowiązuje się do wspierania i przyspieszenia realizacji obecnej strategii Iveco oraz do zapewnienia długoterminowych interesów wszystkich interesariuszy Iveco, w tym pracowników, dostawców i klientów.
Sprzedaż spółek z branży obronnej ma zostać sfinalizowana w I kw. 2026 r., a ostatecznie nie później niż do 31 marca 2026 r.
Oferta połączyłaby dwie firmy o wysoce uzupełniających się portfelach produktów i możliwościach, a także zasadniczo nie pokrywających się pod względem zasięgu przemysłowego i geograficznego, tworząc silniejszy, bardziej zdywersyfikowany podmiot o znaczącej globalnej obecności i sprzedaży przekraczającej ok. 540 tys. sztuk rocznie. Łącznie Iveco i dział pojazdów użytkowych Tata Motors osiągną łączne przychody w wysokości ok. 22 mld EUR (220.000 Cr+ INR), podzielone na Europę (ok. 50%), Indie (ok. 35%) i Amerykę (ok. 15%), z atrakcyjną pozycją na rynkach wschodzących w Azji i Afryce.
Połączona grupa będzie lepiej przygotowana do inwestowania i dostarczania innowacyjnych, zrównoważonych rozwiązań w zakresie mobilności, wykorzystując obie sieci dostawców do obsługi klientów na całym świecie. Pozwoli to również na stworzenie lepszych możliwości wzrostu i stworzenie znaczącej wartości dla wszystkich interesariuszy na dynamicznym rynku. Oczekuje się, że dzięki zachowaniu przemysłowego zasięgu każdej grupy i społeczności pracowniczych, ta komplementarność będzie sprzyjać płynnemu i skutecznemu procesowi integracji.
Ponadto, w kontekście trwającej, szybkiej transformacji globalnego przemysłu pojazdów użytkowych, strategiczne połączenie działalności Tata Motors w zakresie pojazdów użytkowych i Grupy Iveco przekształci oba podmioty, tworząc solidną platformę z globalną bazą klientów i zróżnicowanym geograficznie zasięgiem. Nowa spółka będzie mogła zwiększyć dźwignię operacyjną poprzez rozłożenie swoich inwestycji kapitałowych na większe wolumeny, generując istotną efektywność i zmniejszając zmienność przepływów pieniężnych nieodłącznie związaną z sektorem pojazdów użytkowych. Umożliwi to również dalsze wzmocnienie potencjału odnoszącego sukcesy działu układów napędowych Grupy Iveco, FPT.
(s)
Fot. IVECO
Inspektorzy Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego (ITD) w Krakowie, używając sygnałów świetlnych i dźwiękowych zatrzymali na drodze […]
Europa stale czyni postępy w ograniczaniu liczby wypadków drogowych, jednak świadomość zagrożeń, jakie stwarza martwe pole […]
Terminowość w transporcie buduje satysfakcję klienta i chroni przewoźnika przed wysokimi karami umownymi. Jak pokazuje raport […]











