Tachograf w trybie „OUT”, bez prawa jazdy i karty kierowcy
Kierowca 40-tonowego zestawu, wykonywał krajowy przewóz pszenicy, bez karty włożonej do tachografu. Karty nie posiadał, bo miał zatrzymane prawo jazdy za przekroczenie maksymalnego limitu punktów karnych.

Na ekspresowej „trójce” w pobliżu Zielonej Góry, patrol ITD zatrzymał do rutynowej kontroli ciężarówkę należącą do polskiego przedsiębiorcy. Zestawem przewożono pszenicę w ramach krajowego transportu drogowego.
W chwili zatrzymania kierowca używał tachografu w trybie „OUT” prowadząc pojazd bez karty włożonej do tachografu. Inspektorzy ustalili, że karta którą miał kontrolowany mężczyzna, straciła ważność w listopadzie 2021 r.
Okazało się, że kierowca nie mógł wyrobić nowej karty do tachografu, ponieważ zatrzymano mu prawo jazdy za przekroczenie maksymalnego limitu punktów karnych. Inspektorzy zakazali kierowcy dalszej jazdy. Skierują też wniosek o ukaranie do sądu.
Za prowadzenie pojazdu bez uprawnień grozi mu kara grzywny nie niższa niż 1 tys. 500 zł oraz zakaz prowadzenia pojazdów mechanicznych. Za dopuszczenie do wykonywania przewozu drogowego kierowcy bez wymaganych uprawnień odpowiedzialność finansowa czeka przedsiębiorcę i zarządzającego transportem w firmie. Wobec nich zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie nałożenia kary pieniężnej. Oprócz tego inspektorzy ukarali kierowcę mandatem karnym za nierejestrowanie swoich aktywności.
opr. CYPH
Fot. GITD
- Mercedes-Benz Vans: Elektryczna flota przyszłością firm nie tylko kurierskich…Dekarbonizacja floty, zeroemisyjność, zielona transformacja – to tylko kilka określeń, które już wkrótce zdominują branżę motoryzacyjną. Wraz ze zmianami w europejskim prawie, takimi jak Zielony Ład czy pakiet „Fit for 55”, rynek samochodów osobowych i […]
- SCHEUERLE: U-boot U17 przewieziony bezpiecznie do muzeum techniki na modułach Scheuerle InterCombiTo może być najdłuższa kombinacja naczep ze sztywną platformą, jaką kiedykolwiek widziano na drogach publicznych w Niemczech: zespół specjalistów Spedition Kübler przewoził zabytkowy okręt podwodny o długości 50 metrów i wadze prawie 500 ton na […]
- SCHMITZ CARGOBULL: Inżynieria wymagań firmy zyskuje uznanie IREBWydział Inżynierii Systemów E/E firmy Schmitz Cargobull otrzymał srebrny status od Międzynarodowej Rady Inżynierii Wymagań. Inżynieria wymagań firmy Schmitz Cargobull została wyróżniona srebrnym statusem przez Międzynarodową Radę Inżynierii Wymagań (IREB). Status ten potwierdza profesjonalną komunikację, […]
- GOLDHOFER: Przewiozą pociągi tam gdzie nie ma torów…W austriackim Linzu stary most kolejowy na Dunaju został rozebrany w 2016 r. i zastąpiony nowym mostem drogowym, który został otwarty w 2021 r. W rezultacie lokomotywy i tabor muszą być transportowane na moście autostrady […]