Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
  • e-Sklep
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » Światowa premiera MAN-a! eTGL zostanie pokazany na targach IAA w Hanowerze

    Światowa premiera MAN-a! eTGL zostanie pokazany na targach IAA w Hanowerze

    6 września, 2024
    Aktualności, Galeria, Samochody ciężarowe, VAN

    Portfolio ciężarówek MAN jest teraz w pełni elektryczne, obejmując pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej od 12 do 42 ton. MAN eTGL będzie świętował światową premierę na targach IAA 2024, rozpoczęcie sprzedaży planowane jest na kwiecień 2025 r. Nowa, 12-tonowa ciężarówka MAN eTGL o ładowności do 6,6 tony, ma zasięg 235 kilometrów i czas ładowania wynoszącym zaledwie 30 minut.

    Jeśli chodzi o podzespoły elektryczne, MAN eTGL korzysta z tej samej półki technicznej, co jego „ciężcy” bracia, eTGS i eTGX.
    Jeśli chodzi o podzespoły elektryczne, MAN eTGL korzysta z tej samej półki technicznej, co jego „ciężcy” bracia, eTGS i eTGX.

    MAN Truck & Bus zaprezentuje na targach IAA 2024 nowy pojazd MAN eTGL. Ten 12-tonowy samochód ciężarowy z napędem elektrycznym, uzupełnia ofertę elektrycznych pojazdów ciężarowych MAN przeznaczonych do lekkiego transportu dystrybucyjnego.

    Dzięki zasięgowi do 235 kilometrów, szybkiemu ładowaniu w około 30 minut i ładowności do 6600 kilogramów oferuje, w zależności od nadwozia, idealne rozwiązanie dla cichego, wolnego od CO2 transportu w miejskiej logistyce towarów dla sieci spożywczych, detalistów lub dla branży gastronomicznej.

    Z nowym modelem eTGL, a także eTGS i eTGX, MAN oferuje teraz całą gamę w pełni elektrycznych pojazdów o masie całkowitej od 12 do 42 ton. Stosunkowo niskie wymagania dotyczące zasięgu, możliwość ładowania w zajezdni w lokalizacjach logistycznych oraz rosnące ograniczenia dotyczące hałasu i emisji spalin dla samochodów ciężarowych z napędem spalinowym w centrach miast sprawiają, że miejski transport dystrybucyjny stał się kluczowym segmentem do przejścia na elektromobilność. – Dzięki nowemu modelowi eTGL MAN stał się kompleksowym dostawcą pełnej gamy rozwiązań w dziedzinie elektromobilności. Począwszy od nocnych dostaw do supermarketów, po ciężki transport długodystansowy, MAN oferuje firmom transportowym napędy bezemisyjne z jednego źródła. Około 2000 zamówień i zapytań o nasze modele eTGX i eTGS wyraźnie pokazuje, że nasz modułowy system baterii, dostosowany do indywidualnych potrzeb w zakresie zastosowań, zabudowy oraz zasięgu, idealnie odpowiada na oczekiwania naszych klientów. Dzięki dużej ładowności, krótkiemu czasowi ładowania i optymalnemu zasięgowi dla logistyki miejskiej, eTGL doskonale uzupełnia naszą ofertę ciężarówek elektrycznych – powiedział Alexander Vlaskamp, dyrektor generalny MAN Truck & Bus, podczas prezentacji nowej, lekkiej elektrycznej ciężarówki dystrybucyjnej.

    Spotkanie „rodzinne”: po lewej MAN eTGX o dopuszczalnej masie całkowitej 42 ton, po prawej jego młodszy brat MAN eTGL.
    Spotkanie „rodzinne”: po lewej MAN eTGX o dopuszczalnej masie całkowitej 42 ton, po prawej jego młodszy brat MAN eTGL.

    Nowy MAN eTGL bazuje na sprawdzonym 12-tonowym modelu z silnikiem wysokoprężnym i wykorzystuje te same komponenty techniczne, co jego „ciężsi” bracia – eTGS i eTGX. Są to dwa zestawy akumulatorów opracowane przez MAN specjalnie do pojazdów użytkowych i wyprodukowane w fabryce w Norymberdze, zamontowane po obu stronach ramy, oferujące użyteczną pojemność 160 kWh. Ładowanie odbywa się za pomocą złącza CCS z mocą do 250 kW, co pozwala na naładowanie od 10% do 80% (10% – 80% SoC, 250 kW, 335 A) w około 30 minut, a zatem umożliwia wydajne ładowanie podczas przerw w trasie.

    Jednostka napędowa, składająca się z silnika elektrycznego i dwubiegowej skrzyni biegów, jest umieszczona centralnie w ramie i dostarcza moc 285 KM lub 210 kW na tylną oś za pośrednictwem wału Kardana.

    Rozstaw osi 4500 mm, zaprojektowany z myślą o wyjątkowej zwrotności w mieście, można łączyć z nadwoziami o długości od 6200 do 7300 mm, które są typowe dla lekkich zabudów plandekowych i przyczep do transportu suchych ładunków.

    Przestronna kabina kierowcy oferuje taki sam komfort jazdy, jak jej odpowiednik z silnikiem wysokoprężnym. Wyjątkowo niskie wejście jest ergonomicznie zaprojektowane do częstego wsiadania i wysiadania, a liczne łatwo dostępne schowki wokół kierowcy umożliwiają sprawne korzystanie z dokumentów przewozowych, podkładek do pisania, tabletu lub telefonu komórkowego oraz oferują odpowiednie złącza do ładowania.

    MAN eTGL oferuje idealne połączenie cichego i lokalnie wolnego od CO2 transportu w miejskiej logistyce towarowej dla sieci spożywczych, handlu detalicznego i branży gastronomicznej.
    MAN eTGL oferuje idealne połączenie cichego i lokalnie wolnego od CO2 transportu w miejskiej logistyce towarowej dla sieci spożywczych, handlu detalicznego i branży gastronomicznej.

    Centralny, w pełni cyfrowy wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala, zapewnia kompleksowe informacje o stanie naładowania akumulatora, zasięgu, bieżącym zapotrzebowaniu na energię i rekuperacji, a także standardowe dane dotyczące jazdy.

    Kompleksowe doradztwo i usługi w zakresie e-mobilności

    Podobnie, jak w przypadku MAN eTGX i TGS, dla klientów MAN eTGL dostępne jest również doradztwo MAN eKonsultacje 360°. Doradztwo w zakresie przejścia na elektromobilność obejmuje dostosowane do potrzeb klienta analizy rozmieszczenia pojazdów i wymagań dotyczących infrastruktury ładowania. Stacje ładowania wchodzą również w zakres oferty MAN dzięki partnerstwu z dostawcami infrastruktury ładowania.

    Ponadto dostępne są kontrakty serwisowe i rozwiązania finansowe specjalnie dostosowane do elektromobilności i potrzeb miejskiej logistyki dystrybucji, a także liczne usługi cyfrowe wspierające użytkowanie nowego „elektrycznego lwa”. Należą do nich MAN eReadyCheck, za pomocą którego klienci mogą sprawdzić, w jaki sposób ich trasy dostaw mogą być obsługiwane wyłącznie elektrycznie, inteligentny system planowania tras MAN SmartRoute oraz usługa MAN Charge&Go umożliwiająca korzystanie z publicznych punktów ładowania.

    (s), fot. MAN

    banner cil ekiosk 2yH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw==
    • Turecki przewoźnik uprawiał nielegalny kabotaż. Te pomidory będą słono kosztowały!

      Turecki przewoźnik uprawiał nielegalny kabotaż. Te pomidory będą słono kosztowały!

      Inspektorzy Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego (ITD) w Krakowie, używając sygnałów świetlnych i dźwiękowych zatrzymali na drodze […]

      Czytaj więcej… Turecki przewoźnik uprawiał nielegalny kabotaż. Te pomidory będą słono kosztowały!Kontynuuj

    • Ekspert Girteki ostrzega: Martwe pole w ciężarówce to zupełnie inny wymiar zagrożenia niż w aucie osobowym!

      Ekspert Girteki ostrzega: Martwe pole w ciężarówce to zupełnie inny wymiar zagrożenia niż w aucie osobowym!

      Europa stale czyni postępy w ograniczaniu liczby wypadków drogowych, jednak świadomość zagrożeń, jakie stwarza martwe pole […]

      Czytaj więcej… Ekspert Girteki ostrzega: Martwe pole w ciężarówce to zupełnie inny wymiar zagrożenia niż w aucie osobowym!Kontynuuj

    • Czas to pieniądz! 7 na 10 przewoźników zmaga się z karami umownymi za opóźnienia w transporcie!

      Czas to pieniądz! 7 na 10 przewoźników zmaga się z karami umownymi za opóźnienia w transporcie!

      Terminowość w transporcie buduje satysfakcję klienta i chroni przewoźnika przed wysokimi karami umownymi. Jak pokazuje raport […]

      Czytaj więcej… Czas to pieniądz! 7 na 10 przewoźników zmaga się z karami umownymi za opóźnienia w transporcie!Kontynuuj

    Tagi : IAA, MAN Truck & Bus, targi
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – sierpień-wrzesień 2025

    Partnerzy

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,49
    Pb95
    5,71
    ON
    5,69
    LPG
    2,79
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,26
    USD/PLN
    3,67
    CHF/PLN
    4,53
    GPB/PLN
    4,99
    NOK/PLN
    0,36
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone
    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.