Okres przejściowy na wymianę tachografów – czy przewoźnicy mogą odetchnąć z ulgą?
Komisja Europejska niespodziewanie wprowadziła okres przejściowy dla przewoźników, którzy nie zdążyli wymienić tachografów na najnowsze modele […]
We Francji, Włoszech i Hiszpanii, Stellantis to największy producent zarówno na rynku pojazdów zelektryfikowanych, jak i na tzw. rynku All Energy, obejmującym wszystkie rodzaje zasilania. Ponadto marka Fiat Professional jest najlepiej sprzedającą się marką we Włoszech, a marka Peugeot i model e-208 są liderami rynku elektrycznego we Francji.
Peugeot Partner/Rifter to najlepiej sprzedający się model w Hiszpanii na rynku All Energy, z udziałem w rynku na poziomie 9,7% w pierwszym miesiącu roku. Stellantis jest też liderem na rynku pojazdów elektrycznych w Wielkiej Brytanii, z udziałem w rynku wynoszącym ponad 33% i rosnącym udziałem w rynku All Energy, który plasuje Grupę na 2. miejscu (udział w – 2 – rynku na poziomie 27,17%); sukcesy odnosi również marka Vauxhall, a jej udział wzrósł o 1 punkt procentowy w porównaniu do ubiegłego roku, wzrastając do 9,85% – co czyni Vauxhalla trzecim producentem samochodów dostawczych w Wielkiej Brytanii pod względem liczby sprzedanych pojazdów.
W Niemczech Stellantis odnosi sukcesy szczególnie w segmencie lekkich samochodów dostawczych z markami Citroën, Fiat Professional, Peugeot i Opel: dzięki znacznemu wzrostowi sprzedaży (o około 58%) udział w rynku nowej jednostki biznesowej Stellantis Pro One znacznie wzrósł. Przy udziale w rynku na poziomie 22,6%, prawie co czwarty nowy, lekki pojazd użytkowy zarejestrowany w Niemczech w styczniu pochodził od jednej z marek Stellantis.
Z udziałem w rynku All Energy wynoszącym 48,6% Stellantis jest niekwestionowanym liderem w Portugalii. Ponadto Stellantis Pro One nadal wyróżnia się jako lider na rynku pojazdów elektrycznych, odnotowując w styczniu wzrost sprzedaży o 22,4%, co pozwoliło osiągnąć mu udział w rynku na poziomie 46,2%, z marką Peugeot jako nr 1 wśród najlepiej sprzedających się marek.
Oprócz tego doskonałego rozpoczęcia roku, w najbliższych miesiącach Stellantis dostarczy flotę Peugeot e-Expert Hydrogen francuskiej firmie Hysetco, będącej europejskim liderem w dziedzinie mobilności wodorowej. Samochody te będą oferowane profesjonalistom w ramach pakietu Hysetco, który obejmuje wszystkie powiązane usługi (serwis, konserwację i naprawy, ubezpieczenie, samochody zastępcze, formalności administracyjne, szkolenia itp.) i będą specjalnie zaprojektowane pod kątem transportu pasażerów (taksówki przystosowane do przewozu wózków inwalidzkich, transport wahadłowy itp.), logistyki lub innych profesjonalnych zastosowań (jako pojazdy użytkowe).
Dostawa ta będzie zatem stanowić największą flotę lekkich pojazdów użytkowych zasilanych wodorem, przeznaczonych do tego typu zastosowań. – Dzięki tej kolejnej dostawie pojazdów wodorowych i naszym doskonałym wynikom na początku 2024 roku, Stellantis Pro One po raz kolejny udowadnia, że jest w stanie zaoferować szeroką gamę modeli, aby wesprzeć profesjonalnych klientów w przejściu na bezemisyjną mobilność. Jesteśmy pierwszym producentem na świecie, który wprowadza na rynek gamę pojazdów elektrycznych zasilanych wodorem obejmującą dwa segmenty i oferuje naszym klientom rozwiązanie stanowiące uzupełnienie dla pojazdów elektrycznych – powiedział Xavier Peugeot, dyrektor jednostki biznesowej Stellantis Pro One.
Celem Stellantis Pro One jest zdobycie pozycji lidera globalnego rynku pojazdów użytkowych dzięki bogatej gamie produktów, 20.000 punktów kontaktu i konkurencyjnym usługom, zapewniając profesjonalnym klientom wyjątkowe rozwiązania oferowane przez marki Citroën, FIAT Professional, Opel, Peugeot, Ram i Vauxhall. Jako jedna z siedmiu działalności przewidzianych w planie strategicznym Dare Forward 2030, Stellantis Pro One ma na celu podwojenie przychodów, osiągnięcie 40% udziału mixu pojazdów elektrycznych wyposażonych w akumulatory, wodorowe ogniwa paliwowe i technologie napędu zwiększające zasięg, zapewnienie możliwości aktualizacji OTA dla każdego nowego pojazdu od 2026 r., zaoferowanie pakietu usług online dlapoprawy wydajności klientów biznesowych oraz innowacyjnych rozwiązań w zakresie autonomicznej jazdy.
W związku z tym, Stellantis Pro One znacząco przyczyni się do osiągnięcia celów określonych w planie strategicznym Dare Forward 2030, zakładających osiągnięcie 100% udziału samochodów osobowych BEV w sprzedaży samochodów osobowych w Europie oraz 50% udziału w sprzedaży samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych BEV w Stanach Zjednoczonych do 2030 roku. Projekt Stellantis Pro One jest integralną częścią ambitnego planu, aby stać się firmą neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla do 2038 roku, przy jednocyfrowej procentowej kompensacji pozostałych emisji.
(s)
Fot. Stellantis
Komisja Europejska niespodziewanie wprowadziła okres przejściowy dla przewoźników, którzy nie zdążyli wymienić tachografów na najnowsze modele […]
Stolica Wielkopolski po raz kolejny inwestuje w bezemisyjny transport publiczny. MPK Poznań i producent Solaris Bus […]
Amazon złożył największe w historii zamówienie na ponad 200 akumulatorowo-elektrycznych samochodów ciężarowych i wybrał flagowy pojazd […]