Scania: Skonfiguruj, kup, zarabiaj!
Scania Polska po raz kolejny jest światowym pionierem – od nieco ponad roku wprowadza pilotażowy program […]
Aby zapewnić kierowcom bezstresową jazdę, a właścicielom samochodów niezawodnego partnera biznesowego, Stellantis i jego marki wykorzystują pełną gamę zaawansowanych, zelektryfikowanych technologii napędu, bezpieczeństwa, systemów ADAS i łączności.
– Ta druga generacja bezemisyjnych samochodów dostawczych, spełniająca oczekiwania klientów i oferująca zwiększony zasięg samochodów elektrycznych, dodatkową ofertę ogniw paliwowych, 18 systemów ADAS, pełną łączność i innowacje, takie jak „electric Power Take Off”, jeszcze bardziej umocni naszą obecną pozycję lidera w segmencie samochodów dostawczych z napędem elektrycznym oraz we wszystkich pozostałych segmentach samochodów dostawczych – powiedział Xavier Peugeot, starszy wiceprezes Stellantis Commercial Vehicles Business Unit.
Dziś Stellantis jest niekwestionowanym liderem na europejskim rynku pojazdów użytkowych z bezemisyjnym napędem, oferując zarówno opcje napędu elektrycznego, jak i ogniw paliwowych. Odnowiona gama pojazdów użytkowych wnosi ze sobą drugą generację bezemisyjnych technologii, w tym własne systemy akumulatorów, które zapewniają większy zasięg bez uszczerbku w zakresie możliwości.
Druga generacja napędu elektrycznego zapewnia nowym, kompaktowym samochodom dostawczym najlepszy w tej klasie zasięg do 330 kilometrów. W nowych średniej wielkości samochodach dostawczych z napędem elektrycznym akumulatory oferują 50 lub 75 kilowatogodzin (kWh) energii i do 350 km zasięgu. W segmencie dużych samochodów dostawczych z kolei, akumulator o pojemności 110 kWh zapewnia najlepszy w tej klasie zasięg do 420 km. Oprócz tego, szybkie ładowanie prądem o mocy 150 kW sprawi, że akumulator dużego samochodu dostawczego osiągnie poziom od 0 do 80% w czasie krótszym niż godzina.
Udoskonalenia te pozytywnie wpływają również na pozycję Stellantis jako lidera w dziedzinie bezemisyjnych technologii wodorowych ogniw paliwowych. Druga generacja wodorowych ogniw paliwowych w średniej wielkości samochodach dostawczych, która zostanie wprowadzona na rynek w połowie 2024 roku, będzie wykorzystywała wyjątkowy system średniej mocy opracowany przez Stellantis i zapewni rekordowy w tym segmencie zasięg do 400 km. W 2024 roku, napęd wodorowy z ogniwami paliwowymi zostanie rozszerzony na duże samochody dostawcze dzięki wykorzystaniu architektury o średniej mocy, oferując zasięg do 500 km (311 mil) i czas tankowania wodoru wynoszący pięć minut.
Dodatkowe technologie obejmują:
W odnowionej gamie samochodów dostawczych w centrum uwagi zawsze znajduje się kierowca, a wsparciem służą mu następujące technologie:
– Najważniejszym elementem w pełni skoncentrowanego na kliencie odświeżenia całej naszej gamy samochodów dostawczych jest bezkompromisowość – jeśli chodzi o zasięg, możliwości, bezpieczeństwo i łączność – powiedział Luca Marengo, Global Head of Product – Serial Life w jednostce biznesowej pojazdów użytkowych Stellantis.
Wysokonapięciowa przystawka odbioru mocy e-PTO 400 V (e-Power Take Off) umożliwia elektryfikację całej gamy pojazdów użytkowych bez uszczerbku dla ładowności pojazdu. ePTO pobiera energię z zainstalowanego akumulatora trakcyjnego, nie wymagając oddzielnego źródła zasilania.
Gama pojazdów użytkowych marki RAM zostanie rozszerzona na rynku północnoamerykańskim o nowe, zelektryfikowane samochody dostawcze i pickupy, w tym Ram ProMaster EV pod koniec 2023 r. i Ram 1500 REV pod koniec 2024 r. Nowa gama modelowa będzie obejmować technologię wodorowych ogniw paliwowych. Szczegółowe informacje zostaną przedstawione w terminie późniejszym.
(s)
Fot. Stellantis
Scania Polska po raz kolejny jest światowym pionierem – od nieco ponad roku wprowadza pilotażowy program […]
Chociaż dopuszczalna masa całkowita zestawu naczepowego w Belgii może wynosić 44.000 kilogramów, panuje tam tendencja poszukiwania […]
Protest polskich przewoźników na przejściach granicznych z Ukrainą trwa od 6 listopada. To nie tylko katastrofa, […]