Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » SPORT: Wyścigi Goodyear FIA ETRC zagościły na torze Poznań!

    SPORT: Wyścigi Goodyear FIA ETRC zagościły na torze Poznań!

    30 czerwca, 2023
    Aktualności, Galeria, Sport

    Norbert Kiss i Lukas Hahn odnieśli wspólne zwycięstwa w sobotniej części 3. rundy sezonu 2023 Goodyear FIA European Truck Racing Championship, które odbyły się na torze Poznań w Polsce.

    SPORT: Wyścigi Goodyear FIA ETRC zagościły na torze Poznań!

    W wyścigach na Torze Poznań wzięło udział 13 zespołów. Najwięcej z nich korzysta z ciężarówek MAN-a i IVECO, były też dwie ciężarówki Scania. Oczywiście nie są to typowe, fabryczne ciągniki siodłowe, ale mocno zmodyfikowane pojazdy. Ich kabiny i poszycia wykonane są z lekkich kompozytów. Kabiny są dużo niższe od standardowych. To wszystko dla obniżenia masy pojazdów, które i tak ważą 5300 kg. Mimo to mają zainstalowane na ramach mieszczące ponad 200 litrów zbiorniki z wodą używaną do chłodzenia hamulców podczas wyścigów. Ich źródłem napędu są mocno zmodyfikowane silniki osiągające zawrotna moc 1200 KM. Pozwala ona na rozpędzenie tych kolosów do 100 km/h w ok. 7 sekund. Prędkość maksymalna jest ograniczona przepisami FIA do 160 km/h. Bez tych ograniczników samochody bez problemów przekraczają 200 km/h.     

    Prowadzący MAN-a węgierski kierowca Norbert Kiss, obecny lider tabeli, swój weekend w Polsce rozpoczął od mocnego uderzenia, zajmując czwarte pole position w sezonie. W pierwszym wyścigu Węgier odniósł imponujące zwycięstwo, a Jochen Hahn i Sascha Lenz dopełnili podium.

    W drugim wyścigu z częściowo odwróconą siatką startową Lukas Hahn w pełni wykorzystał swoją pierwszą pozycję startową i pomimo ogromnej presji ze strony koleżanki z pierwszego rzędu, Steffi Halm, odniósł swoje drugie zwycięstwo w karierze. Halm zajęła drugie miejsce, a najniższy szczebel podium przypadł Jamiemu Andersonowi.

    Na końcowych okrążeniach odbyła się zaciekła walka zderzak w zderzak pomiędzy czołową piątką, w której Jochen Hahn finiszował tuż za podium, a zwycięzca wyścigu 1, Kiss, był piąty. Węgier robił co mógł, by piąć się w górę, ale startując z ósmego miejsca, zdołał awansować tylko o trzy miejsca.

    • SPORT: Wyścigi Goodyear FIA ETRC zagościły na torze Poznań!
    • SPORT: Wyścigi Goodyear FIA ETRC zagościły na torze Poznań!
    • SPORT: Wyścigi Goodyear FIA ETRC zagościły na torze Poznań!
    • SPORT: Wyścigi Goodyear FIA ETRC zagościły na torze Poznań!
    • SPORT: Wyścigi Goodyear FIA ETRC zagościły na torze Poznań!
    • SPORT: Wyścigi Goodyear FIA ETRC zagościły na torze Poznań!
    • SPORT: Wyścigi Goodyear FIA ETRC zagościły na torze Poznań!
    • SPORT: Wyścigi Goodyear FIA ETRC zagościły na torze Poznań!
    • SPORT: Wyścigi Goodyear FIA ETRC zagościły na torze Poznań!
    • SPORT: Wyścigi Goodyear FIA ETRC zagościły na torze Poznań!
    • SPORT: Wyścigi Goodyear FIA ETRC zagościły na torze Poznań!
    • SPORT: Wyścigi Goodyear FIA ETRC zagościły na torze Poznań!
    • SPORT: Wyścigi Goodyear FIA ETRC zagościły na torze Poznań!
    • SPORT: Wyścigi Goodyear FIA ETRC zagościły na torze Poznań!
    • SPORT: Wyścigi Goodyear FIA ETRC zagościły na torze Poznań!

    Trzeci w klasyfikacji generalnej po rundzie Slovakia Ring Antonio Albacete przeżył trudne, sobotnie popołudnie w Poznaniu, zajmując piąte miejsce w wyścigu 1, a następnie został ukarany za incydent na pierwszym zakręcie wyścigu 2 i został sklasyfikowany na ostatnim miejscu. Po dwóch z czterech wyścigów rundy 3, Kiss powiększył swoją przewagę w klasyfikacji generalnej o cztery punkty (122 pkt.). Drugi Jochen Hahn miał ich 103, podczas gdy Albacete był trzeci, ale mając 35 punktów mniej od lidera.

    W niedzielę drugie pole position wywalczył Kiss. Odniósł też bezproblemowe zwycięstwo w przedostatnim wyścigu weekendu. Było to jego ósme zwycięstwo w tym sezonie. Podium uzupełnili Jochen Hahn i Sascha Lenz, ale kierowcą wyścigu był zdobywca siódmego miejsca Antonio Albacete.

    W czwartym i ostatnim wyścigu weekendu tradycyjnie ośmiu najlepszych zawodników z wyścigu 3 startowało w odwróconej kolejności. To Mark Taylor znalazł się na pole position z Albacete u boku. Hiszpański zawodnik szybko wyszedł na prowadzenie i wygrał wyścig. Podium uzupełnili Lenz i Kiss. Po trzech z ośmiu rund serii Kiss prowadzi (150 pkt.), przed Jochenem Hahnem (120 pkt.), a Lenz ze 103 punktami na koncie, awansował na trzecie miejsce w tabeli kosztem Albacete, który ma teraz dwa punkty mniej od Niemca. Następny w kalendarzu jest zaplanowany na połowę lipca wyścig na słynnym, niemieckim torze Nürburgring.

    Nie jest źle…

    Kilku czołowych kierowców Goodyear FIA ETRC pochwaliło wyzwanie stawiane przez Tor Poznań. Czterokrotny mistrz serii i aktualny lider punktowy Kiss był jednym z pierwszych kierowców, którzy zwrócili uwagę na trudny charakter tego miejsca. – Trochę wyboisty i myślę, że widać to także z zewnątrz – powiedział Węgier. – Jest kilka szybkich zwrotów, rytm jest fajny i podobało mi się.

    Najbardziej utytułowany kierowca wyścigów ciężarówek, sześciokrotny zdobywca tytułu FIA ETRC, Jochen Hahn, również chwalił charakter toru. – Tor jest fantastyczny, poziom przyczepności jest bardzo wysoki – mówił kierowca IVECO Team Hahn Racing. – Prognoza pogody wygląda idealnie. Podoba nam się tutaj i damy z siebie wszystko, żeby zrobić wielkie show.

    Trzykrotny zdobywca tytułu FIA ETRC, Albacete, był kolejnym kierowcą, który wypowiedział się na temat charakterystyki toru o długości 4083 m. – Jest dość techniczny, ma szybkie zakręty, ale ma też średnie i wolne zakręty – powiedział Hiszpan. – Wokół toru kartingowego znajduje się bardzo techniczna część i zakręt nr 13, do którego dojeżdża się bardzo szybko i nie jest łatwo się wybić i skręcić. Miałem tam trochę trudności, ale bardzo lubię ostatni zakręt!

    Poligon doświadczalny

    Jako sponsor tytularny FIA European Truck Racing, Goodyear postrzega wyścigi jako idealne miejsce do sprawdzania innowacji i osiągów opon ciężarowych. Od kiedy 2003 roku, po raz pierwszy wyprodukował opony do ciężarówek wyścigowych, jest bardzo zainteresowany ETRC. Jest to nie tylko emocjonujący i niezwykle popularny sport, ale ma też praktyczne zalety dla biznesu. Pracując nad poprawą osiągów opon wyścigowych, producent jest w stanie ulepszyć gamę swoich opon drogowych.

    Ekstremalne warunki wyścigów na torze to najlepsze stanowisko testowe, które daje wgląd w deformację opon, zarządzanie temperaturą i oporami toczenia. Tworząc opony, które lepiej sprawdzają się na torze – zapewniając lepszą przyczepność, trwałość i oszczędność – firma pomaga również osiągać lepsze wyniki firmom transportowym.

    Goodyear dokłada wszelkich starań, aby wyścigi ciężarówek były jak najbardziej zrównoważone, ściśle współpracując z organizatorem Goodyear FIA European Truck Racing Championship – ETRA w celu zmniejszenia śladu węglowego ETRC, promowania ekologicznych technologii i wspierania celów Porozumienia paryskiego. Mistrzostwa są neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla w 2021 r. Podczas rywalizacji wykorzystywane jest w 100% zrównoważone paliwo.

    Są to pierwsze w historii mistrzostwa regulowane przez FIA, które tego dokonały. Stosowanie bardziej zrównoważonego paliwa jest zarówno inspiracją dla flot komercyjnych, jak i dowodem potwierdzającym wydajność, jednocześnie pomagając środowisku. Od 2022 roku wszystkie opony wyścigowe są również bieżnikowane, aby uzyskać drugie życie na zwykłych drogach po zakończonych zmaganiach wyścigowych.

    Kalendarz wyścigów:

    • 20/21 maja: Misano (ITA)
    • 10/11 czerwca: Slovakia Ring (SVK)
    • 24/25 czerwca: Poznań (POL)
    • 15/16 lipca: Nürburgring (GER)
    • 26/27 sierpnia: Most (CZE)
    • 9/10 września: Zolder (BEL)
    • 23/24 września: Le Mans (FRA)
    • 30 września/1 pażdziernika: Jarama (ESP)

    (opr. s), fot. Goodyear FIA ETRC, Sławomir Rummel

    Girteka: Wyzwania i przyszłość chłodniczego transportu drogowego na przykładzie łososi

    Girteka: Wyzwania i przyszłość chłodniczego transportu drogowego na przykładzie łososi

    Łosoś jest z jedną z najbardziej popularnych ryb spożywanych w Polsce i Europie. Ale jest też […]

    Czytaj więcej… Girteka: Wyzwania i przyszłość chłodniczego transportu drogowego na przykładzie łososiContinue

    BYD Trucks: Dobry w praktyce – testy na Fleet Electric Day

    BYD Trucks: Dobry w praktyce – testy na Fleet Electric Day

    Na Autodromie Słomczyn odbyła się szósta edycja Fleet Electric Day. Na największym teście pojazdów elektrycznych i […]

    Czytaj więcej… BYD Trucks: Dobry w praktyce – testy na Fleet Electric DayContinue

    10 lat fabryki Krone w tureckim Tire

    10 lat fabryki Krone w tureckim Tire

    W tym roku Krone świętuje dziesiątą rocznicę powstania fabryki naczep Krone w Tire (Turcja), około 60 […]

    Czytaj więcej… 10 lat fabryki Krone w tureckim TireContinue

    Tagi : Goodyear, wyścigi ciężarówek
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – czerwiec 2023

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,61
    ON
    6,35
    LPG
    2,97
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,58
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,67
    GPB/PLN
    5,21
    NOK/PLN
    0,38
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone