Okres przejściowy na wymianę tachografów – czy przewoźnicy mogą odetchnąć z ulgą?
Komisja Europejska niespodziewanie wprowadziła okres przejściowy dla przewoźników, którzy nie zdążyli wymienić tachografów na najnowsze modele […]
Spedycja Polska – SPEDCONT to spółka zajmująca się kompleksowymi usługami logistycznymi i transportowymi, specjalizująca się głownie w transporcie kontenerowym. Kluczową działalnością firmy jest operowanie terminalem kolejowym w Łodzi, który odgrywa ważną rolę w obsłudze połączeń transportowych w kraju i za granicą.
Firma realizuje przewozy intermodalne, łącząc różne środki transportu, takie jak kolej i samochody ciężarowe co pozwala optymalizować koszty i czas dostawy.
Spedcont kładzie duży nacisk na nowoczesne technologie i niskoemisyjny transport, dążąc do minimalizowania wpływu transportu na środowisko i konsekwentnie realizuje swoją strategię dekarbonizacji, która obejmuje inwestycje w niskoemisyjny transport oraz modernizację floty. Zamówienie jednego z najbardziej zaawansowanych technologicznie pojazdów elektrycznych dostępnych na rynku elektrycznego ciągnika siodłowego Renault Trucks T E-Tech jest ważnym krokiem w kierunku osiągnięcia celu redukcji emisji CO2.
Elektryczny ciągnik Renault Trucks E-Tech 6×2, dzięki zerowej emisji spalin, pomoże firmie w realizacji celów związanych z ochroną środowiska, co jest szczególnie istotne w branży logistycznej i transportowej, gdzie redukcja śladu węglowego staje się coraz bardziej priorytetowa. – Jesteśmy dumni, że możemy współpracować z firmą SPEDCONT i wspierać w dążeniu do niskoemisyjnego transportu. Renault Trucks T E-Tech to nie tylko innowacyjny pojazd, ale również realne rozwiązanie w drodze do redukcji emisji CO2 – powiedział Paweł Dziębor, specjalista d.s. sprzedaży w firmie POLSAD Jacek Korczak, reprezentującej markę Renault Trucks w województwie łódzkim.
– Dostarczony do Spedycja Polska – SPEDCONT ciągnik siodłowy to pierwszy taki Renault Trucks zarejestrowany w Polsce, a przy tym warto wspomnieć, że to pojazd w konfiguracji 6×2 – podkreśla Marcin Majak, dyrektor sprzedaży Renault Trucks w Polsce. – Nieco rzadsza, nawet w pojazdach ICE, konfiguracja będzie służyła do transportu kontenerów, więc będą wożone ciężkie ładunki – stąd taki wybór. Druga ciekawostka to zmniejszenie liczby pakietów baterii do 5, dzięki czemu oszczędzono wydatków na zakup, jak i podniesiono o około 500 kg ładowność zestawu. Dotychczasowe doświadczania Renault Trucks zebrane z prawie 3 tysiącach pojazdów BEV jeżdżących po drogach Europy, wskazują ze znaczna część z nich nie w pełni wykorzystuje maksymalną pojemność zainstalowanych baterii. Zasięg oraz pojemność baterii to dwa podstawowe zagadnienia które należny opanować w drodze do polepszenia TCO pojazdów BEV.
Dostarczony pojazd to Renault Trucks T E-Tech to elektryczny ciągnik siodłowy wyposażony w trzy silniki synchroniczne na prąd przemienny o łącznej mocy 490 kW, zapewniające maksymalny moment obrotowy 2400 Nm. Pojazd ma 5 pakietów akumulatorów litowo-jonowych o łącznej pojemności 450 kWh. W układzie przeniesienia napędu zastosowano skrzynię biegów Optidriver zoptymalizowaną pod kątem elektrycznych układów napędowych.
Komfort prowadzenia elektrycznych pojazdów Renault Trucks jest wyjątkowy za sprawą zupełnie cichego układu napędowego. Wewnątrz kabiny kierowca znajdzie bardzo wygodną pozycję za kierownicą, dzięki naszej wyjątkowej, regulowanej kolumnie kierownicy. W pełni pneumatyczne zawieszenie kabiny oraz pneumatyczne zawieszenie na wszystkich osiach sprawi, że jazda Renault Trucks T E-Tech to czysta przyjemność.
Pojazd wyposażony jest w systemy spełniające wytyczne GSR, które obejmują szereg funkcji zapewniających bezpieczeństwo kierowcy oraz innych użytkowników dróg. Jednym z nich jest system radarów i kamer monitorujących najbliższe otoczenie wokół pojazdu, ostrzegając kierowcę o obecności pieszych, rowerzystów i innych pojazdów. Kolejną istotną funkcją systemu GSR jest system automatycznego hamowania awaryjnego (AEBS), który reaguje na zagrożenia zderzenia poprzez aktywowanie hamulców w celu uniknięcia kolizji lub zmniejszenia jej skutków.
Tempomat adaptacyjny ACC utrzymuje bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu, automatycznie regulując prędkość pojazdu. System wspomagania ruszania pod górę przytrzymuje hamulec przez kilka sekund po zwolnieniu pedału hamulca, co ułatwia ruszanie na pochyłości i chroni przed stoczeniem się pojazdu do tyłu. System (LDWS/DDAW) ostrzega o senności wyzwalając alarm dźwiękowy i wizualny na desce rozdzielczej, gdy ciężarówka zjeżdża z pasa ruchu. Natomiast system (ISA) rozpoznaje znaki drogowe i ostrzega w przypadku, gdy pojazd porusza się wyższą prędkością. Pojazd objęty będzie również kontraktem telematycznym Optifleet oraz kontraktem serwisowym Excellence.
(s), fot. Renault Trucks
Komisja Europejska niespodziewanie wprowadziła okres przejściowy dla przewoźników, którzy nie zdążyli wymienić tachografów na najnowsze modele […]
Stolica Wielkopolski po raz kolejny inwestuje w bezemisyjny transport publiczny. MPK Poznań i producent Solaris Bus […]
Amazon złożył największe w historii zamówienie na ponad 200 akumulatorowo-elektrycznych samochodów ciężarowych i wybrał flagowy pojazd […]