Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Analizy
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Bezpieczeństwo
    • Drogi
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Opony
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Finanse
    • Logistyka
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Naczepy
    • Ponad normatyw
    • Prawo
    • Przewoźnicy
    • Rynek
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Targi
      • Technika
      • Wydarzenia
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Artykuły
    • Autobusy
    • Bezpieczeństwo
    • Eksploatacja
      • Opony
    • Elektromobilność
    • Finanse
    • Jazda próbna
    • Logistyka
    • Naczepy
    • Oleje i paliwa
    • Ponad normatyw
    • Prawo
    • Producenci
    • Przewoźnicy
    • Rynek
      • Prezentacje
      • Wydarzenia
      • Technika
      • Targi
    • Serwis
    • Wywiad
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Archiwum
  • Prenumerata
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » SOLARIS: Na ulicach Freiburga jeszcze więcej „elektrycznych” z Bolechowa

    SOLARIS: Na ulicach Freiburga jeszcze więcej „elektrycznych” z Bolechowa

    25 września, 2020
    Aktualności, Autobusy, Elektromobilność

    Firma Solaris Bus & Coach podpisała umowę z Freiburger Verkehrs AG na dostarczenie piętnastu autobusów elektrycznych – pięciu Solaris Urbino 12 electric i dziesięciu przegubowych Urbino 18 electric. To kolejny przetarg na bateryjne pojazdy wygrany przez firmę Solaris na rynku niemieckim w ciągu ostatnich miesięcy.

    SOLARIS: Na ulicach Freiburga jeszcze więcej „elektrycznych” z Bolechowa, truckslog.pl

    Położone w południowo-zachodniej części Niemiec miasto Freiburg, liczące ponad 230 tysięcy mieszkańców, zamówiło od firmy Solaris pięć dwunastometrowych Solarisów Urbino 12 electric i  dziesięć osiemnastometrowych, przegubowych Solarisów Urbino 18 electric. – Jestem niezmiernie zaszczycony, że Freiburg ponownie zdecydował się na wybór naszej elektrycznej oferty. Wspaniale jest obserwować dynamiczny rozwój sieci transportu elektrycznego w Niemczech i w Europie i jednocześnie być częścią tej transformacji. Solaris chce aktywnie wspierać zmianę transportu na bardziej przyjazny dla mieszańców i środowiska – powiedział Petros Spinaris, wiceprezes firmy Solaris.

    Zamówione Urbino będą wyposażone w baterie Solaris High Power. W przegubowych pojazdach zostaną zamontowane baterie o łącznej pojemności nominalnej ponad 180 kWh, z kolei w krótszych autobusach energia będzie magazynowana w bateriach o łącznej pojemności nominalnej ponad 150 kWh. W obu modelach Urbino ładowanie będzie mogło odbywać się w szybki sposób, dzięki pantografowi umieszczonemu na dachu każdego pojazdu. Możliwe będzie również naładowanie baterii poprzez klasyczny system plug-in. Płynną jazdę w autobusach zapewni oś elektryczna z dwoma zintegrowanymi silnikami elektrycznymi o mocy 125 kW każdy.

    Za odpowiedni komfort podróżnych i kierowcy, nawet w najbardziej upalne dni, będzie odpowiadaćnowoczesna klimatyzacja z pompą ciepła. Na pokład Urbino 12 electric będzie można zabrać jednorazowo 34 osoby na miejscach siedzących. Z kolei w Urbino 18 electric pasażerowie będą mieli do dyspozycji 46 miejsc.

    Wszystkie zamówione przez Freiburg autobusy zostaną wyposażone w gniazda USB, zamontowanezarówno w kabinie kierowcy, jak i w przestrzeni pasażerskiej. Umożliwią ładowanie mobilnych urządzeń na pokładzie pojazdu. Dla wygody i bezpieczeństwa podróżnych w autobusach zamontowany zostanie monitoring, a także nowoczesny system informacji pasażerskiej.

    Do dyspozycji kierowcy oddany zostanie szereg rozwiązań wspierających jego pracę i poprawiających bezpieczeństwo na drodze. Zamiast tradycyjnych lusterek bocznych zamontowane zostaną kamery i odpowiednio umiejscowione monitory, które zapewnią nie tylko lepszą widoczność w silnym słońcu oraz podczas deszczu, ale także nocą.

    Pierwsze autobusy Solarisa zawitały do Freiburga w 2016 roku. Solaris to europejski lider w sprzedaży i produkcji pojazdów bezemisyjnych. Do niemieckich klientów dostarczył lub zakontraktował już przeszło 230 autobusów elektrycznych. W ostatnich miesiącach na to innowacyjne rozwiązanie decydowali się między innymi przewoźnicy z Wurzburga czy też Offenbach.

    (s)
    Fot. Solaris

    Tagi : autobus elektryczny, Solaris
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Styczeń-Luty 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Prenumerata
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,58
    ON
    8,53
    LPG
    3,83
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,71
    USD/PLN
    4,29
    CHF/PLN
    4,58
    GPB/PLN
    5,60
    NOK/PLN
    0,49
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone