Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » SOLARIS: MZA w Warszawie kupi 70 autobusów CNG

    SOLARIS: MZA w Warszawie kupi 70 autobusów CNG

    12 sierpnia, 2020
    Aktualności, Autobusy

    Przedstawiciele zarządu Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie oraz firmy Solaris podpisali umowę na dostawę 70 niskopodłogowych autobusów miejskich. Pojazdy będą napędzane paliwem CNG, czyli sprężonym gazem ziemnym.

    SOLARIS: MZA w Warszawie kupi 70 autobusów CNG, Truckslog.pl
    Na zdjęciu (od lewej): Paweł Jankowski (członek zarządu MZA Warszawa), Tomasz Sygut (członek zarządu MZA Warszawa), Petros Spinaris (wiceprezes zarządu Solaris Bus & Coach), Jan Kuźmiński (prezes zarządu MZA Warszawa), Leszek Ruta (członek zarządu MZA Warszawa).

    Wartość kontraktu to ponad 116 mln złotych. MZA Warszawa zamówiły 70 autobusów, z czego 40 to modele Solaris Urbino 12 CNG, 30 zaś to przegubowe Solarisy Urbino 18 CNG. Wszystkie pojazdy zostaną wyposażone w silniki napędzane sprężonym gazem ziemnym. W 12-metrowych gazowcach łączna pojemność butli to ponad 1500 litrów, z kolei w modelach 18-metrowych 1700 litrów CNG.

    Nowo zamówione pojazdy charakteryzują się wysokim standardem wyposażenia. Wśród najważniejszych elementów wpływających na komfort podróżowania pasażerów można wskazać: pełnopojazdową klimatyzację, złącza USB umożliwiające ładowanie urządzeń mobilnych, rozbudowany system informacji pasażerskiej czy monitoring, obejmujący przestrzeń pasażerską, a także miejsce pracy kierowcy i obraz przed pojazdem.

    Dodatkowym elementem, który ma na celu podniesienie bezpieczeństwa pasażerów komunikacji miejskiej, jest tzw. blokada antyalkoholowa dla kierowców. Urządzenie to wymusza test kierowcy na obecność alkoholu w wydychanym powietrzu. W przypadku gdy test da wynik pozytywny, niemożliwe jest uruchomienie silnika pojazdu.

    W Solarisach Urbino dla MZA Warszawa zamontowane zostaną standardowo tzw. zamknięte kabiny kierowców z oddzielnym wejściem. Zabudowana przestrzeń kierowcy doskonale sprawdza się w czasie pandemii i ogranicza kontakt prowadzącego z pasażerami, tym samym minimalizując ryzyko infekcji.

    W przypadku autobusów 12-metrowych, całkowita pojemność pasażerska to 90 osób, na pokładzie pojazdów przegubowych zmieści się aż 135. – Zakup autobusów gazowych marki Solaris jest kontynuacją naszej polityki ekologicznej, polegającej na wprowadzaniu do taboru dużej liczby autobusów zeroemisyjnych i niskoemisyjnych – mówi Jan Kuźmiński, prezes zarządu Miejskich Zakładów Autobusowych. – Już dziś dysponujemy 91 autobusami elektrycznymi i 145 gazowymi. Po zakończeniu wszystkich planowanych dostaw do końca 2022 roku będzie to odpowiednio 160 „elektryków” i 305 „gazowców”. To będzie niemal 50 procent autobusów wyjeżdżających w dzień powszedni na ulice Warszawy.

     Zgodnie z podpisaną umową, pierwsze Solarisy Urbino CGN dotrą do Warszawy w kwietniu przyszłego roku. Zakończenie dostaw wszystkich 70 sztuk planowane jest na połowę 2021. Po realizacji tej dostawy łączna liczba Solarisów we flocie warszawskiego MZA wyniesie ponad 1100 pojazdów. – Autobusy, które w przyszłym roku dostarczymy, będą pierwszymi pojazdami marki Solaris napędzanymi gazem ziemnym we flocie MZA, ale nie jedynymi autobusami CNG, które będą jeździć w Warszawie. Jest to dobrze nam znana i bezpieczna technologia, którą wprowadziliśmy w naszych autobusach już w 2004 roku. Prawie 1400 tego typu pojazdów jeździ w kilkunastu europejskich krajach. Naturalny gaz ziemny to jedna z alternatyw w zakresie niskoemisyjnego transportu publicznego. Jestem przekonany, że zarówno pracownicy MZA, jak i pasażerowie docenią zalety nowych autobusów. Jednocześnie dziękuję za zaufanie, jakim obdarza naszą markę największy przewoźnik transportu publicznego w Polsce – powiedział podczas podpisania umowy Petros Spinaris, wiceprezes firmy Solaris.

    (s)
    Fot. Solaris

    Tagi : autobusy CNG
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Czerwiec 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    8,33
    Pb95
    7,74
    ON
    774
    LPG
    3,45
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,83
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,90
    GPB/PLN
    5,71
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone