Solaris zrealizował kontrakt na dostawę sześciu autobusów elektrycznych w wersji niskopodłogowej o długości 12 metrów dla Malborka. Inwestycja miasta w pojazdy elektryczne stawia je wśród najbardziej nowoczesnych przewoźników Europy. W oficjalnym przekazaniu autobusów udział wzięli, między innymi, burmistrz Malborka, Marek Charzewski, przedstawiciele MZK Malbork i reprezentanci firmy Solaris.
Nowe elektrobusy zasiliły dotychczasowy tabor Solarisów, z których część zadebiutowała na ulicach miasta już w 2012 roku. -„Niezwykle się cieszę, że bierzemy udział w procesie włączania bezemisyjnych pojazdów do sieci lokalnego transportu miejskiego w Malborku. Ten proces ma ogromne znaczenie dla wszystkich mieszkańców, nie tylko samych pasażerów. Nowoczesna komunikacja powinna być cicha, czysta i bezpieczna. Wierzę, że elektryczne modele Urbino w dużej mierze się do tego przyczynią – powiedział Petros Spinaris, członek zarządu Solaris Bus & Coach odpowiedzialny za obszar sprzedaży, marketingu i Customer Service.
Dostarczone pojazdy są wyposażone w baterie Solaris High Energy o łącznej pojemności 240 kWh. Autobusy zostały konstrukcyjnie przygotowane do zarówno wolnego, jak i szybkiego uzupełniania energii. W ciągu dnia autobusy będą ładowane w krótkim czasie za pomocą tzw. pantografów odwróconych – zbudowanych na pętlach w Piaskach oraz przy malborskim cmentarzu komunalnym. Po zakończonej pracy Urbino electric będą podłączane do ładowarek plug-in na zajezdni.
Każdy z autobusów może pomieścić 26 pasażerów na miejscach siedzących. Bezpieczną podróż zapewni zamontowany w przestrzeni pasażerskiej monitoring oraz nowoczesny system informacji pasażerskiej. O komfort podróżnych zadba nowoczesna klimatyzacja, a płynną jazdę bez gwałtownych wibracji zapewni kierowcom i pasażerom oś elektryczna z dwoma zintegrowanymi silnikami elektrycznymi o mocy 125 kW każdy.
Solaris jest liderem elektromobilności w transporcie publicznym zarówno w Polsce, jak i w całej Europie. Coraz więcej europejskich przewoźników decyduje się na elektryfikację swojej floty, a Polska zajmuje 5 miejsce w Unii Europejskiej pod względem liczby autobusów bateryjnych w miastach.
(s)
Fot. Solaris