Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » SOLARIS: Lublin ponownie stawia na elektryczne autobusy z Bolechowa

    SOLARIS: Lublin ponownie stawia na elektryczne autobusy z Bolechowa

    19 maja, 2020
    Aktualności, Autobusy, Elektromobilność, Rynek

    Lublin w dalszym ciągu pokazuje, jak istotne jest inwestowanie w rozwój floty bezemisyjnych pojazdów. Miejski przewoźnik zamówił łącznie 12 autobusów Solaris Urbino 12 electric.

    SOLARIS: Lublin ponownie stawia na elektryczne autobusy, Magazyn Ciężarówki

    Ich dostawy zostały rozłożone w czasie. Siedem Urbino 12 electric zostanie dostarczonych przed końcem 2021 roku, kolejnych pięć pojawi się na ulicach miasta w pierwszej połowie 2022 roku. Łączna wartość zawartych umów, obejmująca elektrobusy wraz z siedmioma ładowarkami i obsługą posprzedażową przekracza 32 miliony złotych. Umowa na zakup „elektryków” została podpisana z Zarządem Transportu Miejskiego w Lublinie 8 maja.

    Elektryczna oś napędowa zasilana będzie energią zmagazynowaną w bateriach Solaris High Power, przystosowanych do częstego i szybkiego ładowania, o całkowitej pojemności wynoszącej 116 kWh. Elektrobusy będzie można naładować zarówno przez klasyczny system plug-in, jak i w ciągu kliku minut przez pantograf umieszczony na dachu pojazdu.

    Od lewej: Grzegorz Malec, dyrektor ZTM w Lublinie i Krzysztof Musiał, dyrektor sprzedaży, Solaris Bus & Coach.

    Od lewej: Grzegorz Malec, dyrektor ZTM w Lublinie i Krzysztof Musiał, dyrektor sprzedaży, Solaris Bus & Coach.

    Na dachu znajdą się także moduły fotowoltaiczne, ułatwiające optymalizację zużycia energii w autobusie. Wraz z elektrobusami, Solaris dostarczy siedem urządzeń służących uzupełnianiu energii. Ładowarki dwuzakresowe umożliwią, w zależności od potrzeb przewoźnika, równoczesne ładowanie dwóch autobusów z mocą 40 kW każdy pojazd lub jednego autobusu z mocą 80 kW.

    Zgodnie ze złożoną ofertą, niskopodłogowe pojazdy zabiorą na pokład 70 osób, 27 z nich będzie mogło skorzystać z miejsc siedzących. Autobusy będą obfitować w szereg udogodnień, zarówno dla kierującego pojazdem, jak i dla pasażerów. Za odpowiedni komfort podróżnych i kierowcy, nawet w najbardziej upalne dni, będzie odpowiadać elektryczna klimatyzacja.

    Ponadto wszystkie zamówione przez ZTM autobusy elektryczne zostaną wyposażone w automaty biletowe z możliwością płatności kartą i gotówką. W przestrzeni pasażerskiej nie zabraknie również podwójnych portów USB, umożliwiających ładowanie urządzeń mobilnych, a nowoczesny system informacji pasażerskiej, m.in. system monitoringu wizyjnego oraz bramki liczenia pasażerów zwiększą komfort i bezpieczeństwo jazdy wszystkich podróżnych.

    Współpraca Solarisa z Lublinem sięga 1996 roku, kiedy to do Lublina – jako jednego z pierwszych miast w Polsce – trafiły autobusy firmy z Bolechowa. Nie tak dawno, bo w grudniu 2019 r, ZTM w Lublinie na podstawie przetargu, zamówił w Solarisie 15 przegubowych trolejbusów Solaris Trollino 18 i 20 elektrycznych autobusów Solaris Urbino 12 electric. Przewoźnik inwestuje nie tylko w bezemisyjne pojazdy, ale i w infrastrukturę ładowania, systematycznie rozbudowując sieć ładowarek w mieście.

    (s)
    Fot. Solaris

    Tagi : autobusy, elektromobilność, rynek, Solaris
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Czerwiec 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    8,30
    Pb95
    7,90
    ON
    8,27
    LPG
    3,56
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,66
    USD/PLN
    4,44
    CHF/PLN
    4,46
    GPB/PLN
    5,37
    NOK/PLN
    0,48
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone