Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » SOLARIS: Kraków odbiera elektryczne Urbino

    SOLARIS: Kraków odbiera elektryczne Urbino

    19 marca, 2021
    Aktualności, Autobusy, Elektromobilność, Rynek

    Solaris Bus & Coach rozpoczął realizację podpisanej w maju poprzedniego roku umowy na dostawę 50 autobusów Urbino 18 electric dla Krakowa. Producent dostarczył pierwsze sztuki „przegubowych elektryków”, które wyjadą na linię nr 179.

    SOLARIS: Kraków odbiera elektryczne Urbino, Truckslog.pl

    W oficjalnym przekazaniu autobusów udział wzięli prezydent Krakowa, Jacek Majchrowski, przedstawiciele MPK SA w Krakowie oraz reprezentanci firmy Solaris. Nowe elektrobusy zasiliły dotychczasowy tabor 394 Solarisów, w tym 28 autobusów elektrycznych, z których część zadebiutowała na ulicach miasta już w 2016 roku. – Od wielu lat inwestujemy w bezemisyjne autobusy. To przecież właśnie Kraków był pierwszym polskim miastem, w którym w 2014 roku została uruchomiona regularna linia obsługiwana autobusami elektrycznymi. Kraków był także pierwszym dużym miastem, w którym zostały wycofane wszystkie autobusy z silnikami poniżej normy Euro5. Po zakończeniu dostaw 50 autobusów Solarisa mieszkańcy już w połowie tego roku będą mieć do dyspozycji w sumie prawie 80 bezemisyjnych pojazdów – powiedział Jacek Majchrowski.

    Wraz z zamówionymi pojazdami, producent dostarczył miejskiemu przewoźnikowi 50 sztuk urządzeń ładujących za pośrednictwem złącza plug-in. Każdy autobus został także konstrukcyjnie przygotowany do wolnego ładowania poprzez pantografy. Sposób wolnego ładowania za pomocą pantografów jest nowatorskim rozwiązaniem i ma na celu jak najlepsze wykorzystanie terenu zajezdni. Autobusy mogą również realizować proces szybkiego ładowania za pomocą pantografów i tego typu ładowarki już funkcjonują na terenie zajezdni Wola Duchacka i Podgórze oraz w rejonie pętli autobusowych: przy ulicy Pawiej, na pętli Dworzec Główny Wschód, os. Podwawelskim, Białym Prądniku i Nowym Bieżanowie. – Konsekwencja Krakowa w rozwijaniu zeroemisyjnego transportu jest imponująca. Cieszymy się, że Solaris może być częścią tego procesu, który ma tak ogromne znaczenie dla wszystkich mieszkańców, nie tylko samych pasażerów. Wierzymy, że nowoczesna komunikacja powinna być cicha, czysta i bezpieczna. Nowodostarczone elektryczne modele Urbino spełniają wszystkie te kryteria – mówił Mateusz Figaszewski, E-mobility Development & Market Intelligence Director, Solaris Bus & Coach.

    Magazynami energii w nowych autobusach są baterie Solaris High Energy o łącznej pojemności ponad 300 kWh. Zamówiony przez przewoźnika model mieści 141 pasażerów, z czego 43 osoby mogą skorzystać z miejsc siedzących. Dodatkowe wyposażenie obejmuje pełen monitoring, rozbudowany system informacji pasażerskiej, klimatyzację, ładowarki USB i elektryczny system ogrzewania.

    Nowe autobusy od razu po przekazaniu zostały skierowane na linię nr 179 (Osiedle Kurdwanów – Dworzec Główny Zachód), kursującą przez Aleje Trzech Wieszczów, a więc w tym rejonie miasta, gdzie zdarzają się największe przekroczenia dopuszczalnych norm zanieczyszczenia powietrza. Na zakup pojazdów MPK w Krakowie uzyskało ok. 110 mln zł dotacji ze środków Unii Europejskiej z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. – Na pewno będziemy kontynuować zamówienia przyjaznych dla środowiska autobusów. Na początku tego roku złożyliśmy wniosek do programu Zielony Transport Publiczny o dofinansowanie zakupu kolejnych 40 przegubowych autobusów elektrycznych. Jeżeli nasz wniosek zostanie pozytywnie oceniony to już wkrótce bezemisyjne pojazdy będą stanowić ok. 20 procent naszej floty – zaznaczył Rafał Świerczyński, prezes zarządu MPK SA w Krakowie.

    (s)
    Fot. Solaris

    Tagi : autobusy elektryczne, Solaris
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Styczeń-Luty 202

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone