SOLARIS: Kontrakt na 2000. autobus elektryczny
Firma Solaris zakontraktowała dwutysięczny autobus elektryczny. Modele Urbino electric w różnych długościach i konfiguracjach zostały dotychczas wybrane przez przewoźników w ponad 140 miastach w 21 krajach Europy.

W ostatnich latach dokonała się prawdziwa elektromobilna rewolucja. Jeszcze kilka lat temu na elektryfikację floty autobusów miejskich decydowali się nieliczni. Zdecydowaną większość linii komunikacyjnych obsługiwały autobusy z napędem konwencjonalnym. W 2012 roku na ulice europejskich miast wyjechało jedynie 15 autobusów elektrycznych. W 2021 roku już co czwarty spośród nowo zarejestrowanych autobusach w Europie Zachodniej był autobusem bateryjnym.
W ostatnich tygodniach firma Solaris zakontraktowała 2000. autobus elektryczny, potwierdzając tym samym słuszność obranego przed laty kierunku rozwoju. – W elektromobilność inwestujemy od dawna: projektujemy kolejne modele e-busów, rozwijamy technologie elektrycznych układów napędowych, wspieramy inicjatywy w zakresie przechodzenia na transport bezemisyjny. Od początku podkreślamy, że to właściwy kierunek rozwoju nowoczesnych systemów komunikacji miejskiej. Autobusy elektryczne naszej marki to dziś element codzienności mieszkańców ponad 100 europejskich miast i to dla nas największy powód do dumy. Dziękujemy za każdy z tych 2000 zamówionych pojazdów, a naszym pracownikom za pracę wkładaną w ich konstruowanie, budowanie i serwisowanie – podsumował Javier Calleja, prezes zarządu Solaris Bus & Coach.
Na liczbę 2000 zeroemisyjnych pojazdów Urbino electric złożyły się zamówienia miejskich przewoźników w ponad 140 miastach w 21 krajach Europy. Przeszło 1300 pojazdów spośród tej puli została dostarczona i już dziś usprawnia komunikację publiczną. Kolejnych 700 elektrycznych modeli będzie wyprodukowana w tym roku i w kolejnych latach. Bateryjne Urbino wspierają nowoczesny, ekologiczny transport m.in. w Berlinie, Bolzano, Brukseli, Kluż-Napoce, Krakowie, Landshut, Madrycie, Mediolanie, Oslo, Paryżu, Warszawie i Wenecji – to tylko niewielka część spośród miast, gdzie wożą pasażerów.
Swoje doświadczenie w produkowaniu autobusów bateryjnych Solaris rozpoczął w 2011 roku, kiedy to zaprezentowany został pierwszy Urbino electric o długości 8,9 metrów. Od 2012 roku produkowany jest Urbino 12 electric, rok później premierę miał przegubowy Urbino 18 electric. W 2019 roku powstała platforma pod dwuprzegubowe Urbino 24 electric, w 2020 roku zaś premierę miało Urbino 15 LE electric – pierwszy międzymiastowy model w elektrycznej ofercie. W 2021 roku, w 10 lat po premierze swojego starszego odpowiednika, został zaprezentowany najnowszy spośród autobusów bateryjnych: Urbino 9 LE electric.
Tym, co stanowi o wyjątkowości oferty Solarisa, jest uniwersalność produkowanych e-busów, połączona z indywidualnym podejściem. Posiadając bogate doświadczenie we współpracy z klientami z całej Europy, firma wie, że każdy proces przechodzenie na pojazdy zeroemisyjne jest inny i nie da się tu zastosować jednego uniwersalnego rozwiązania. Dlatego właśnie Solaris wspiera przewoźników już na etapie przygotowywania się do transformacji floty.
Firma dzieli się wiedzą i doświadczeniem, przygotowuje dla klientów raporty wykonalności podpowiadające najlepsze rozwiązania dla danej linii, a jednocześnie proponuje rozwiązania, które będą uzupełniały dotychczas użytkowaną w danym miejscu flotę.
Dziś Solaris produkuje ponad 1500 autobusów rocznie, z czego niemal połowa ma napędy całkowicie lub częściowo elektryczne. Rosnący od kilku lat udział napędów alternatywnych w portfelu zamówień firmy to znak zmian związanych z przechodzeniem na ścieżkę bezemisyjności przez kolejne miasta. Transformacja dotychczas przyjętego modelu w sektorze transportowym stała się faktem, a 2000 zamówionych i sprzedanych autobusów elektrycznych firmy Solaris stanowi tego najlepsze potwierdzenie.
(s)
Fot. Solaris
- „Szeryf” w Skodzie doprowadził do kolizji z ciężarówką43-letni kierowca Skody, wyprzedził ciągnik siodłowy z naczepą i zjechał na jej pas, powodując gwałtowne hamowanie i kolizję. W wyniku tego incydentu stracił on prawo jazdy, a jego sprawa zostanie rozpatrzona przez sąd w Grójcu. […]
- Tragedia na na S7: przebił barierki i wpadł do rowu. Kierowca nie żyjeNa drodze ekspresowej S7 pod Kielcami doszło do wypadku. Kierowca ciężarówki zjechał z jezdni, uszkodził barierki i wpadł do rowu. Pomimo podejmowanych działań ratunkowych, niestety nie udało się uratować jego życia. Do tragicznego w skutkach […]
- FORD TRUCKS: Truck Service – nowy autoryzowanym punkt serwisowyFord Trucks Polska, zgodnie z obraną strategią ekspansji i zapotrzebowaniem rynku, poszerza sieć autoryzowanych serwisów. Kolejnym, już trzynastym, punktem serwisowym został Truck Service Polska, prężnie działający na Śląsku. – Firma Truck Service Polska jest wieloletnim […]
- DAF: Nagrody dla europejskich dealerów. Polacy nagrodzeni!Austriacko-niemiecka grupa dealerska Tschann Nutzfahrzeuge otrzymała nagrodę „DAF International Dealer of the Year 2023” na międzynarodowym spotkaniu dealerów DAF w Sitges (Hiszpania). Wśród nagrodzonych firm znalazło się także dwóch dealerów z Polski. W styczniu każdego […]