Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » SOLARIS: Kolejnych 6 elektrycznych autobusów dla Szczecina

    SOLARIS: Kolejnych 6 elektrycznych autobusów dla Szczecina

    12 kwietnia, 2021
    Aktualności, Autobusy, Elektromobilność, Rynek

    Przedstawiciele firmy Solaris podpisali w Szczecinie umowę na dostawę sześciu elektrycznych Solarisów. Zgodnie z wymogami przetargu, pojazdy zostaną dostarczone do Szczecina w ciągu 12 miesięcy od podpisania umowy. Łączna wartość zamówienia to ponad 16,5 miliona złotych.

    SOLARIS: Kolejnych 6 elektrycznych autobusów dla Szczecina, Truckslog.pl

    W ubiegłym roku firma Solaris wygrała w Szczecinie przetarg na dostawę 8 sztuk przegubowych autobusów elektrycznych Urbino. Oferta firmy była również najlepsza w przetargu na dostawę 6 autobusów bateryjnych o długości 12 metrów.

    Solarisy Urbino electric dla Szczecina będą wyposażone w baterie Solaris High Power o łącznej pojemności ponad 120 kWh. Są to magazyny energii przystosowane do szybkiego ładowania zarówno przez złącze plug-in, jak i poprzez pantograf.

    Dostawca infrastruktury ładowania autobusów zostanie wyłoniony w odrębnym postępowaniu przetargowym. Zakłada ono budowę ładowarek zajezdniowych, a także stacji pantografowych, których moc wyniesie nawet 560 kW.

    Aby zoptymalizować zużycie energii w autobusach, zostaną one wyposażone w funkcję tzw. prekondycjonowania termicznego. Oznacza to, że podczas ładowania baterii równolegle wnętrze autobusu będzie ogrzewane lub chłodzone – w zależności od pory roku. Dzięki temu autobus wyjeżdżając z zajezdni, będzie już przygotowany termicznie do przewozu pasażerów w komfortowych warunkach.

    Petros Spinaris, wiceprezes Solaris Bus & Coach (po lewej) i Piotr Krzystek, prezydent Szczecina.

    Petros Spinaris, wiceprezes Solaris Bus & Coach (po lewej) i Piotr Krzystek, prezydent Szczecina.

    Z nowinek technicznych zastosowanych w pojazdach można wskazać panele fotowoltaiczne na dachu. Pozwolą one wykorzystać odnawialne źródła energii do optymalizacji układu zasilania niektórych komponentów pokładowych. Ponadto autobusy zostaną wyposażone w system monitoringu wizyjnego, który będzie połączony z systemem monitoringu miejskiego.

    Do dyspozycji kierowców będzie kabina typu zamkniętego. Jednym z elementów podniesienia poziomu bezpieczeństwa pasażerów będzie urządzenie typu alkolok, które każdorazowo przed uruchomieniem pojazdu będzie przeprowadzać test trzeźwości kierowcy.

    – Jesteśmy bardzo dumni z faktu, że możemy przyczyniać do poprawy jakości życia mieszkańców Szczecina przez dostawę bezemisyjnych pojazdów transportu publicznego. Nasze autobusy są doskonale znane użytkownikom transportu publicznego w tym mieście. Teraz przyszedł czas na zapoznanie się z naszą bateryjną technologią, która jest niezwykle cicha i bezemisyjna w miejscu użytkowania. Jestem przekonany, że cechy te zostaną docenione przez szczecinian – powiedział Petros Spinaris, członek zarządu firmy Solaris odpowiedzialny za sprzedaż, marketing i after sales.

    Zgodnie z umową autobusy zostaną dostarczone do Szczecina w ciągu roku od podpisania umowy. Jeszcze wcześniej na ulicach miasta pojawi się 8 przegubowych Solarisów Urbino 18 electric, których dostawy przewidziano na wrzesień tego roku.

    (s)
    Fot. Solaris

    Tagi : autobusy elektryczne, Solaris
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Styczeń-Luty 202

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone