Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » SOLARIS: Elektryczna rewolucja w kolejnych polskich miastach

    SOLARIS: Elektryczna rewolucja w kolejnych polskich miastach

    2 kwietnia, 2021
    Aktualności, Autobusy, Elektromobilność, Rynek

    Solaris dostarczy kolejne bezemisyjne pojazdy do polskich miast. Na sześć innowacyjnych trolejbusów wyposażonych w baterie zdecydowały się Tyskie Linie Trolejbusowe (TLT Tychy). Z kolei Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Czechowicach-Dziedzicach wzbogaci flotę o dwa przegubowe elektrobusy. Będą to pierwsze w Polsce pojazdy wyposażone w kamery zamiast lusterek (MirrorEye).

    SOLARIS: Elektryczna rewolucja w kolejnych polskich miastach, Solaris
    Trolejbusy Solaris Trollino trafią do Tychów.

    W marcu firma Solaris w wyniku wygranych przetargów podpisała kolejne dwie umowy na dostawy bezemisyjnych pojazdów do polskich przewoźników. Transformacja transportu publicznego w Polsce przebiega w dynamicznym tempie, co plasuje kraj na piątym miejscu w Unii Europejskiej pod względem zarejestrowanych autobusów elektrycznych.

    Solaris stara się być aktywnym partnerem dla przewoźników zainteresowanych zieloną zmianą w komunikacji miejskiej i to podejście widać w danych sprzedażowych – w 2020 roku większość sprzedanych przez firmę autobusów w Polsce stanowiły właśnie autobusy elektryczne – 194 z 365 ogółem.

    Tyskie Linie Trolejbusowe (TLT Tychy) kupiły sześć tzw. super trolejbusów, czyli takich, które oprócz tradycyjnych napędów trolejbusowych, są wyposażone w baterie High Power. Dzięki takiemu rozwiązaniu 12-metrowe Trollino będą mogły jeździć również poza trakcją trolejbusową.

    Pojazdy mają podwójną homologację, zarówno jako trolejbusy, jak i elektrobusy. Mogą być ładowane w dwóch trybach – podczas korzystania z sieci trolejbusowej oraz w czasie postoju, poprzez gniazdo plug-in. Wraz z nimi do Tychów zostaną dostarczone dwie mobilne ładowarki zajezdniowe. Dostawy trolejbusów zostaną zrealizowane do maja 2022 roku. TLT Tychy współpracują z firmą Solaris od 2002 roku, a producent dostarczył w tym czasie 24 trolejbusy i 2 elektrobusy.

    PKM Czechowice-Dziedzice kupiły dwa 18-metrowe autobusy elektryczne Urbino 18.

    PKM Czechowice-Dziedzice kupiły dwa 18-metrowe autobusy elektryczne Urbino 18.

    Do autobusowej floty Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej w Czechowicach-Dziedzicach dołączą dwa 18-metrowe autobusy elektryczne. W pojazdach zostanie zastosowana oś elektryczna z dwoma zintegrowanymi silnikami. Nowoczesne e-busy będą zasilane bateriami High Energy, zapewniającymi duży zasięg na pojedynczym ładowaniu. Solaris dostarczy również dwie ładowarki zajezdniowe i jedną pantografową, zbudowaną na pętli autobusowej.

    Autobusy zostaną skierowane do obsługi ruchu pasażerskiego na trasie Czechowice Dziedzice – Bielsko Biała. Solarisy Urbino 18 electric jako pierwsze pojazdy w Polsce zostaną wyposażone w rozwiązanie MirrorEye – kamery zamiast lusterek. Zgodnie z umową zamówienie zostanie zrealizowane do końca sierpnia 2022 roku.

    Współpraca PKM Czechowice-Dziedzice z producentem rozpoczęła się w 1999 roku. Miasto kupiło dotychczas 21 Solarisów, jednak najnowsze zamówienie jest pierwszym na pojazdy z zeroemisyjnym, przyjaznym dla mieszkańców oraz otoczenia napędem elektrycznym.

    Warto przypomnieć, że w 2020 roku Solaris 18. rok z rzędu zajął pozycję lidera polskiego rynku niskopodłogowych autobusów miejskich z udziałem aż 53%, co oznacza wzrost o 11 p.p. w stosunku do roku 2019. Producent do polskich przewoźników dostarczył już ponad 6700 ekologicznych pojazdów, w tym niemal 200 trolejbusów Trollino i 362 elektryczne Urbino electric.

    (s)
    Fot. Solaris

    Tagi : autobusy elektryczne, Solaris
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Grudzień 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone