Wypadek busa na A2 w Niemczech. Dwie ofiary śmiertelne to Polacy
Do tragicznego wypadku doszło w piątek, 7 lutego, około godziny 4 nad ranem na autostradzie A2 […]
Przewoźnik transportu zbiorowego w Duisburgu podjął decyzję o zamówieniu 25 autobusów wodorowych marki Solaris. To pierwszy krok Duisburger Verkehrsgesellschaft AG (DVG) w procesie transformacji swojej floty na całkowicie bezemisyjną do 2030 roku. Klient wybrał 11 modeli Urbino 12 hydrogen oraz 14 wersji przegubowej – Urbino 18 hydrogen. Te autobusy staną się pierwszymi pojazdami wodorowymi w mieście. Planuje się dostarczenie Urbino 12 hydrogen w roku 2024, a Urbino 18 hydrogen w pierwszej połowie roku 2025.
Marcus Wittig, dyrektor generalny DVG, wyjaśnia: – Wraz z zamówieniem pierwszych 25 autobusów wodorowych robimy kolejny ważny krok w kierunku uczynienia transportu publicznego w Duisburgu całkowicie bezemisyjnym i zrównoważonym. Dzięki tej transformacji przyczynimy się w decydujący sposób do ochrony klimatu i podniesienia jakości życia w Duisburgu.
Olivier Michard, Członek Zarządu firmy Solaris odpowiedzialny za Sprzedaż, Marketing i After Sales, dodaje: – Jestem dumny, że możemy być częścią bardzo ważnej zmiany zachodzącej w transporcie miejskim w Duisburgu. Bezpieczne, niezawodne i przyjazne środowisku technologie wodorowe pozwolą jeszcze bardziej zredukować emisję spalin w mieście. Jedynym produktem ubocznym eksploatacji Urbino hydrogen jest para wodna. Dziękujemy za zaufanie i już teraz cieszymy się na współpracę z DVG.
Zamówione pojazdy, Urbino 12 hydrogen i Urbino 18 hydrogen, to ciche i bezemisyjne autobusy zasilane energią z ogniw paliwowych o mocy odpowiednio 70 kW i 100 kW. Napęd w wodorowych Solarisach zapewnia elektryczny silnik trakcyjny o mocy 160 kW w pojazdach dwunastometrowych i 240 kW w przegubowych. Dodatkowo, autobusy będą wyposażone w baterie Solaris High Power, które stanowią dodatkowy magazyn energii elektrycznej. Energię elektryczną w autobusach wodorowych generuje się w procesie odwróconej elektrolizy wody i przekazywana jest bezpośrednio do układu napędowego. Dzięki temu pojazdy są przyjazne dla środowiska, nie emitując żadnych szkodliwych substancji do otoczenia.
Autobusy zapewniają także komfort i bezpieczeństwo podróżującym, dzięki wydajnej klimatyzacji z pompą ciepła, systemowi monitoringu oraz nowoczesnemu systemowi informacji pasażerskiej. Kierowców wspierać będą rozbudowane systemy wsparcia (ADAS), w tym system wykrywający pieszych i rowerzystów w tzw. martwym polu, który alarmuje kierowcę za pomocą sygnałów dźwiękowych i wizualnych. W bieżącej eksploatacji pomocny będzie opracowany przez Solaris system monitorowania i zarządzania flotą autobusową – eSConnect.
Solaris jest europejskim liderem wśród producentów i dostawców nowoczesnych, elektrycznych autobusów miejskich. Firma dostarczyła dotychczas ponad 3000 autobusów z napędami elektrycznymi i wodorowymi. Urbino hydrogen zostały zakontraktowane przez klientów z Austrii, Francji, Hiszpanii, Niderlandów, Niemiec, Polski, Słowacji, Szwajcarii, Szwecji i Włoch.
(CYPH), fot. Solaris
Do tragicznego wypadku doszło w piątek, 7 lutego, około godziny 4 nad ranem na autostradzie A2 […]
Eksperci zgodnie przyznali, że ubiegły rok był trudny. Choć jego ostatnie miesiące przyniosły widoczną poprawę na […]
Rumuński dealer DAF TH Trucks otrzymał tytuł „International Dealer of the Year 2025” na międzynarodowym spotkaniu […]