W drugiej połowie grudnia Solaris zakończył realizację trzeciego największego w swojej historii zamówienia na autobusy elektryczne, a zarazem jednego z największych w Europie. W czerwcu 2019 roku miejski przewoźnik z Berlina zamówił 90 dwunastometrowych bateryjnych Urbino 12. Wszystkie są już w codziennej eksploatacji. – Bardzo się cieszę, że Solaris jest częścią szybkiej transformacji berlińskiego transportu miejskiego na bezemisyjny. Stołeczny przewoźnik kolejny już raz zaufał naszej marce, za co jestem ogromnie wdzięczny. Ciche i zeroemisyjne Urbino electric, których w Berlinie jest już 123, codziennie wożą mieszkańców miasta, przyczyniając się do redukcji hałasu i zanieczyszczeń w mieście – mówi Christian Goll, dyrektor zarządzający Solaris Deutschland GmbH.
Autobusy są wyposażone w baterie o całkowitej pojemności nominalnej 300 kWh. Ich ładowanie odbywa się poprzez system plug-in. Każdy z 90 zamówionych przez BVG autobusów pomieści 65 pasażerów. Elektryczne Solarisy wyposażone są m.in. w system klimatyzacji z pompą ciepła, monitoring oraz dostępne dla pasażerów gniazda USB. Ponadto kamera skrętu wspomaga kierowcę podczas skręcania w prawo, co dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo podczas manewrowania w ruchu miejskim.
Solaris jest liderem elektromobilności w transporcie publicznym w Europie. W trzech pierwszych kwartałach 2020 roku odnotował największy udział (blisko 25 proc.) spośród wszystkich producentów w nowo zarejestrowanych autobusach z napędem elektrycznym w Europie Zachodniej. W analizowanym okresie na ulice europejskich miast wyjechały 242 wysoko zaawansowane technicznie autobusy Urbino electric.
Do niemieckich klientów producent dostarczył dotychczas ponad 180 pojazdów – m.in. do Berlina, Drezna, Hamburga, Frankfurtu nad Menem, Hanoweru, Norymbergi, Offenbach czy Würzburga. Kolejne kontrakty są w trakcie realizacji.
(s)
Fot. Solaris