Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » SOLARIS: Austria testuje wodorowe autobusy Urbino

    SOLARIS: Austria testuje wodorowe autobusy Urbino

    24 maja, 2021
    Aktualności, Autobusy, Elektromobilność

    Od kilku dni ulicami malowniczych miejscowości w austriackim regionie Karyntia jeździ autobus Urbino hydrogen napędzany energią pochodzącą z wodoru. Solaris rozpoczął prezentację pojazdu wodorowego, dzięki której przedstawiciele władz regionalnych i operatorów transportu mogą szczegółowo zapoznać się z zastosowaną w pojeździe technologią.

    SOLARIS: Austria testuje wodorowe autobusy Urbino, Truckslog.pl

    Podczas konferencji zorganizowanej w Villach o planach zakupu autobusów wodorowych opowiadali m.in. reprezentanci Landu Karyntia, a także ÖBB Postbus. Ten ultranowoczesny i całkowicie bezemisyjny model autobusu cieszy się dużym zainteresowaniem lokalnych przewoźników.

    W dniach 20-21 maja w austriackiej miejscowości Villach odbyła się konferencja firmy Solaris, mająca na celu prezentację autobusu wodorowego marki. Spotkanie, współorganizowane z lokalnym przedstawicielstwem spółki – Solaris Austria – było symbolicznym otwarciem cyklu testów tego modelu wśród austriackich przewoźników miejskich. Próbne jazdy wodorowego Urbino będą trwały do końca maja.

    Wydarzenie, w którym uczestniczyli m.in. przedstawiciele Solaris Bus & Coach, Solaris Austria, lokalnego operatora ÖBB Postbus, władz regionu Karyntii i międzynarodowe media, było doskonałą okazją do zapoznania się z nowoczesną technologią zastosowaną w wodorowym pojeździe producenta. Szczegółową prezentację autobusu umożliwiła zarówno seria wystąpień ekspertów, opowiadających o zaletach wodoru jako czystego źródła energii, jak i jazdy testowe pojazdu, pozwalające sprawdzić osiągi autobusu i jego możliwości w rzeczywistej eksploatacji.

    Od lewej: Anna Mejer (dyrektor generalny Solaris Austria), Martin Gruber (członek Rady Kraju Związkowego Kärnten) i Sylwia Kaupa-Götzl (prezes ÖBB Postbus).

    Od lewej: Anna Mejer (dyrektor generalny Solaris Austria), Martin Gruber (członek Rady Kraju Związkowego Kärnten) i Sylwia Kaupa-Götzl (prezes ÖBB Postbus).

    – Autobusy bezemisyjne to przyszłość transportu publicznego – nikt już nie ma co do tego żadnych wątpliwości. Jako jeden z największych producentów pojazdów komunikacji miejskiej w Europie czujemy się odpowiedzialni za kreowanie trendów, których głównym kryterium jest troska o środowisko i komfort mieszkańców miast. Cieszymy się, że kolejne kraje są zainteresowane technologią wodorową, która jest doskonałym ekologicznym rozwiązaniem, uzupełniającym elektromobilną ofertę firmy – mówił obecny podczas konferencji Javier Calleja, prezes Solaris Bus & Coach.

    – Cieszę się, że po raz kolejny możemy zaprezentować w Austrii nasz autobus wodorowy, który pozwoli bezpośrednio przekonać się o zaletach tego napędu. Ta technologia daje świetne możliwości operacyjne – liczę na to, że testy autobusu wodorowego w Karyntii jeszcze bardziej przybliżą naszym klientom modele napędzane energią z wodoru i zachęcą do uzupełnienia ofert przewozowych o pojazdy tego typu – przekonywała Anna Mejer, dyrektor generalny Solaris Austria.

    Obecni na konferencji przedstawiciele lokalnych zakładów komunikacji prezentowali plany związane z rozwojem floty w najbliższych latach. – Na drodze do przyjaznej klimatowi i bezemisyjnej przyszłości potrzebne są zarówno zmiany w zachowaniach komunikacyjnych, jak i nowe technologie napędowe. Niezwykle ważnym elementem działalności Postbus, jako największego przedsiębiorstwa autobusowego w Austrii, jest testowanie alternatywnych technologii napędowych wykorzystujących na przykład wodór czy też energię elektryczną. W naszej flocie mamy już kilka autobusów elektrycznych. Cieszymy się, że Solaris wyraźnie postawił na alternatywne technologie napędowe i mamy nadzieję, że producenci autobusów już niedługo podążą za jego przykładem. Postbus jest gotowy na wiele bezemisyjnych autobusów na austriackich drogach – powiedziała Sylwia Kaupa-Götzl, prezes ÖBB Postbus.

    Planowanym zakupom wodorowym w Austrii poświęcony został cały drugi dzień wydarzenia, podczas którego przedstawiciele władz regionu Karyntia zaprezentowali szczegóły projektu „H2 Carinthia”. Jego celem jest stworzenie modelowego regionu wodorowego przy wykorzystaniu energii pochodzącej z wodoru w transporcie publicznym i przemyśle.

    Program zakłada także budowę stacji tankowania wodorem. List intencyjny w tej sprawie podpisali już mi.in. najwięksi austriaccy przewoźnicy, władze miejskie i dostawcy energii. – Przyszłość mobilności będzie w coraz większym stopniu kształtowana przez miks technologii napędowych. Dla austriackiej Karyntii zielony wodór to ważny element procesu dekarbonizacji branży i transportu oraz obniżenia ich emisyjności. Dlatego też pracujemy nad strategią wodorową, aby Karyntia stała się pionierem w wykorzystywaniu wodoru. Zwłaszcza w obszarze mobilności, w transporcie ciężkim i na dłuższych trasach wodór jako źródło napędu oferuje więcej korzyści w porównaniu do autobusów elektrycznych, na przykład dużo większy zasięg, przede wszystkim zaś jest bardziej energooszczędny niż paliwo kopalne. Napęd wodorowy w Karyntii ma więc wielki potencjał, aby przyczynić się do rozwoju neutralnego dla klimatu transportu autobusowego i osiągnięcia celów klimatycznych. Jestem przekonany, że napęd wodorowy sprawdzi się w codziennej eksploatacji. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, już w 2022 roku zostanie w Karyntii zbudowana stacja tankowania wodorem, a rok później pierwsze autobusy będą mogły zostać włączone do regularnego ruchu – stwierdził Sebastian Schuschnig, członek rządu kraju związkowego odpowiedzialny za gospodarkę i mobilność.

    Solaris jest europejskim liderem rozwiązań bezemisyjnych w pojazdach transportu miejskiego. Autobus wodorowy Urbino 12 hydrogen, którego premiera odbyła się w 2019 roku, uzupełnił elektromobilną ofertę producenta, która obejmuje także autobusy elektryczne i trolejbusy, doskonale znane w Austrii, m.in. mieszkańcom Salzburga.

    (s)
    Fot. Solaris

    Tagi : autobusy wodorowe, Solaris
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Zostaw odpowiedź

    Captcha Kliknij na obraz aby zaktualizować captcha .
    Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Grudzień 2022

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone