Szczęśniak. Norweski lew
Fredrikstad to malowniczo położone miasto w południowej części Norwegii. Zostało założonew 1567 roku przez króla Fryderyka […]
Niespełna rok po podpisaniu umowy z MPK Kraków, firma Solaris zakończyła dostawy łącznie 20 autobusów elektrycznych, w tym trzynaście sztuk modelu Urbino 12 Electric i siedem przegubowych modeli Urbino 18 Electric. W oficjalnym przekazaniu pojazdów udział wzięli Prezydent Miasta Krakowa, Jacek Majchrowski, przedstawiciele Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego S.A. w Krakowie oraz przedstawiciele firmy Solaris.
Nowe elektrobusy zwiększyły flotę Solarisów w Krakowie do łącznej liczby 76 pojazdów bezemisyjnych, z których część już debiutowała na ulicach miasta w 2016 roku. Współpraca między Solarisem a przewoźnikiem trwa już prawie ćwierć wieku, a producent dostarczył do Krakowa ponad 550 autobusów.
– Od niemal 10 lat nieprzerwanie inwestujemy w zakup zeroemisyjnych autobusów. Zakup 20 nowych pojazdów oznacza, że w Krakowie mamy już 99 autobusów elektrycznych, które kursują na 15 regularnych liniach, nie tylko dziennych, ale także nocnych powiedział Jacek Majchrowski, Prezydent Krakowa.
– Jesteśmy niezmiernie dumni z współpracy z MPK Kraków. Nasza długoletnia obecność na ulicach Krakowa świadczy o dużym zaufaniu do marki Solaris, za co jesteśmy bardzo wdzięczni. Dzięki kolejnym dostawom możemy kontynuować misję tworzenia czystszej i bardziej zrównoważonej przyszłości dla transportu publicznego. Nowe elektrobusy zapewnią wygodne i bezemisyjne podróże dla jeszcze większej liczby pasażerów – mówił Andrzej Sienkiewicz, Dyrektor Sprzedaży Solaris Bus & Coach Sp. z o.o.
– Nowe bezemisyjne autobusy będą kierowane na kolejne trasy nie tylko w centrum miasta, ale także m.in. w okresie wakacyjnym będzie to linia nr 300 do lotniska w Balicach i linia nr 304 do Wieliczki – powiedział Rafał Świerczyński, Prezes Zarządu MPK SA w Krakowie.
W nowych autobusach zastosowano baterie Solaris High Energy, o łącznej pojemności około 300 kWh w wersji dwunastometrowej i około 400 kWh w przegubowych modelach Urbino. Każdy autobus został również zaprojektowany z możliwością ładowania zarówno przez tradycyjne złącze plug-in, jak i przez pantograf. Aby zapewnić większą efektywność i mniejsze zużycie energii, oba modele wyposażono w nowatorską technologię SiC, opartą na układach z węglika krzemu.
Zamówione autobusy pomieszczą odpowiednio 81 i 141 pasażerów. Wszystkie systemy i urządzenia w pojazdach będą zasilane wyłącznie energią elektryczną. Dodatkowe wyposażenie obejmuje pełen monitoring, rozbudowany system informacji dla pasażerów, klimatyzację, ładowarki USB oraz elektryczny system ogrzewania. Ponadto krakowskie modele Urbino Electric zostaną wyposażone w innowacyjny system akustycznego ostrzegania pieszych (AVAS), aby informować o tym, że są one ciche jako elektryczne pojazdy.
Wartość zamówienia wynosi około 70 mln zł, a zakup autobusów został częściowo dofinansowany ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
(CYPH), fot. Solaris
Fredrikstad to malowniczo położone miasto w południowej części Norwegii. Zostało założonew 1567 roku przez króla Fryderyka […]
Od 1 października 2024 nowym dyrektorem zarządzającym Mercedes-Benz Vans w Polsce zostaje René Achinger, pełniący tę […]
W obliczu globalnych wyzwań firmy coraz częściej decydują się na przeniesienie produkcji bliżej rynków zbytu. Trend […]
Views: 67