Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » SHELL: Samat rozszerza swoją flotę o ciągniki zasilane LNG do dystrybucji paliw

    SHELL: Samat rozszerza swoją flotę o ciągniki zasilane LNG do dystrybucji paliw

    17 sierpnia, 2022
    Aktualności, Samochody ciężarowe

    Firma transportowa Samat, która współpracuje z Shell w zakresie dostarczania paliw, właśnie powiększyła swoją flotę o dwa ciągniki siodłowe Volvo napędzane LNG.

    SHELL, Samat rozszerza swoją flotę o ciągniki zasilane LNG do dystrybucji paliw

    Dzięki temu rozwiązaniu dystrybucja pomiędzy bazą paliw Shell a stacją w Świecku będzie generować mniejszą emisję CO2 niż w przypadku wykorzystania ciężarówek napędzanych olejem napędowym.

    Shell jest pierwszą firmą paliwową w Polsce, która prowadzi dystrybucję paliw przy pomocy ciągników LNG firmy Volvo, które są znane ze swojej jakości i bezpieczeństwa. Dzięki współpracy z firmą Samat, jednego z liderów branży transportowej i logistycznej przedsięwzięcie uznawane jest za kolejny krok w stronę wykorzystania LNG w transporcie ciężkim. – LNG to dobre rozwiązanie jako paliwo przejściowe, które pozwala na redukcję emisji CO2 w dystrybucji paliw, zanim możliwe będzie upowszechnienie elektromobilności czy wodoru na większą skalę. Skoro sprzedajemy paliwo LNG na naszych stacjach i rozbudowujemy tę infrastrukturę, to naturalne, że chcemy wykorzystywać je również w innych obszarach naszej działalności. Dlatego cieszę się, że jesteśmy otwarci na nowe rozwiązania i współprace z ekspertami z branży, a sam proces zaopatrywania naszych stacji będzie mniej emisyjny – mówi Michał Popławski, menadżer ds. transportu drogowego na region Europy Środkowo-Wschodniej.

    Shell jest firmą, która aktywnie inwestuje w infrastrukturę LNG. Od kilku lat koncern rozszerza swoją mapę stacji oferujących skroplony gaz ziemny, posiadając już 53 stacje w całej Europie. W Polsce istnieje już 5 stacji w Bielanach Wrocławskich, Iłowej, Piotrkowie Trybunalskim, Jędrzychowicach czy wspomnianym wcześniej Świecku.

    Spółka Samat Polska, wchodząca w skład holdingu Groupe Samat z siedzibą we Francji, od lat inwestuje w nowe technologie i rozwiązania dla transportu pozwalające na zmniejszenie emisji CO2 w dystrybucji paliw. – Podobne rozwiązania wprowadzaliśmy już wcześniej w innych krajach europejskich, współpracując ściśle z naszymi kluczowymi klientami. Cieszymy się, że możemy teraz prowadzić dystrybucję w naszym kraju przy pomocy ciągników LNG i że proces zaopatrywania stacji Shell będzie na najwyższym poziomie, jeśli chodzi o bezpieczeństwo, a zarazem mniej emisyjny – dodaje Jacek Kaleta, dyrektor generalny firmy Samat Polska.

    Volvo Trucks oferuje ciągniki FH i FM zasilane gazem LNG od 2018. – Cieszymy się, że zainteresowanie tym rozwiązaniem wciąż rośnie, czego dowodem są dostarczone dwa ciągniki siodłowe do firmy Samat. Pojazdy te będą stanowić uzupełnienie kompleksowego podejścia firm do troski o środowisko. Dzięki silnikom zasilanym gazem LNG pojazdy będę generowały ok 20% mniej dwutlenku węgla gwarantując także oczekiwane zasięgi i osiągi – mówi Piotr Werner, Product Digital and Marketing Manager Volvo Trucks Polska.

    Rozwiązanie wprowadzone przez Shell to szansa dla transportu ciężkiego, który w dobie zmian klimatycznych będzie musiał systematycznie odchodzić od paliw tradycyjnych. LNG to czystsza alternatywa dla oleju napędowego. Jego rozpowszechnienie może pomóc w redukcji emisji gazów cieplarnianych pochodzących z samochodów ciężarowych nawet o 22% w porównaniu z dieslem. Co więcej, w najbliższej przyszłości samochody zasilane LNG mogą również być tankowane zeroemisyjnym, a nawet ujemnym emisyjnie skroplonym biometanem (bioLNG), który jest produkowany z odpadów organicznych.

    Silnik napędzany błękitnym paliwem emituje również o 50 proc. mniej hałasu w porównaniu z silnikami Diesla o dużej mocy, dzięki czemu mogą przyczynić się do poprawy samopoczucia kierowców i umożliwić wykorzystanie floty w strefach o niskim dopuszczalnym poziomie hałasu np. w przypadku zaopatrywania sklepów poza godzinami szczytu na obszarach mieszkalnych.

    (s)
    Fot. Shell

    Tagi : samochód ciężarowy LNG, Shell
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – Styczeń-Luty 202

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    7,08
    Pb95
    6,22
    ON
    7,14
    LPG
    3,07
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    477
    USD/PLN
    4,83
    CHF/PLN
    4,96
    GPB/PLN
    5,47
    NOK/PLN
    0,47
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone