Ciężarówki i Logistyka Ciężarówki i Logistyka
  • E-wydanie
  • Newsletter
  • Strona Główna
  • Aktualności
    • Samochody ciężarowe
      • Jazda próbna
      • Prezentacje
      • Producenci
      • Technika
    • Samochody dostawcze
      • VAN
      • Minivan
    • Naczepy
      • Ponad normatyw
    • Autobusy
      • Autobusy elektryczne
      • Autobusy wodorowe
    • Elektromobilność
      • Elektryczne ciężarówki
      • Elektryczne samochody dostawcze
    • Eksploatacja
      • Akcesoria
      • Filtry
      • Opony
    • Oleje i paliwa
      • Karty paliwowe
      • Paliwa alternatywne
    • Drogi
    • Przewoźnicy
    • Prawo
    • Bezpieczeństwo
    • Rynek
      • Analizy
      • Targi
      • Wydarzenia
    • Finanse
    • Serwis
    • Zdrowie
    • 4×4
  • Logistyka
  • Archiwum
  • Kontakt
  • Napisz do nas
Idź do...
    Szukaj
    Home»Aktualności » SHELL: Nowoczesne oleje silnikowe do pojazdów ciężarowych obniżają emisję i zużycie paliwa

    SHELL: Nowoczesne oleje silnikowe do pojazdów ciężarowych obniżają emisję i zużycie paliwa

    15 grudnia, 2022
    Aktualności, Oleje i paliwa

    Unia Europejska wymaga ograniczenie emisji CO2 w nowych pojazdach ciężarowych. Do 2025 r. musi zostać ono zmniejszone o 15%, a do 2030 r. – o 30%. Oczekuje się jednocześnie, że osiągi takich pojazdów zostaną utrzymane, a nawet poprawione. Istotną rolę w osiągnięciu tych celów będą odgrywały nowoczesne środki smarne, głównie oleje silnikowe.

    SHELL: Nowoczesne oleje silnikowe do pojazdów ciężarowych obniżają emisję i zużycie paliwa

    Rozwój produkcji środków smarnych jest napędzany wymogami branży samochodowej i kwestiami związanymi z ochroną środowiska. Aktualnie priorytetem jest wydłużenie czasu pracy silnika i oleju silnikowego oraz ograniczenie emisji spalin. Jeśli cała flota pojazdów w Europie obniży zużycie paliwa o 1,0%, może to przyczynić się do zmniejszenia emisji CO2 o 2,2 mln ton rocznie. Jednocześnie przełoży się to na oszczędności operatorów flot, które przy takich ograniczeniach szacowane są na miliard euro rocznie.

    – Dążąc do ograniczenia emisji spalin i zmniejszenia zużycia paliwa, producenci OEM opracowali jednostki napędowe, które ograniczają zużycie paliwa na jednostkę mocy silnika oraz zmniejszają negatywny wpływ na środowisko naturalne. Wiązało się to z istotnymi zmianami w konstrukcji wysokoobciążonych silników. Mają one zapewnić najbardziej efektywne wykorzystanie paliwa bez utraty trwałości jednostki napędowej – mówi Cezary Wyszecki, Doradca Techniczny w dziale sprzedaży pośredniej środków smarnych w Shell Polska.

    Do ochrony najważniejszych podzespołów nowoczesnego silnika należy stosować bardziej zaawansowane środki smarne o niskiej lepkości i niskiej wartości wskaźnika HTHS. Tylko taki olej może zapewnić zmniejszenie zużycia paliwa i stabilność parametrów oleju.

    Nowa gama olejów Shell Rimula R7

    Nowa gama olejów Shell Rimula R7

    Aby sprostać rygorystycznym przepisom dotyczącym ograniczania emisji – i tym samym – pomóc producentom oraz operatorom pojazdów ciężarowych, firma Shell opracowała i wprowadziła do oferty gamę olejów silnikowych nowej generacji Shell Rimula R7. Ta innowacyjna rodzina produktów o niskiej lepkości i niskiej wartości HTHS została przygotowana specjalnie z myślą o samochodach ciężarowych najnowszej generacji i jest owocem wieloletniego doświadczenia w zakresie formulacji olejów oraz współpracy z producentami OEM.

    Oleje Shell Rimula R7 zmniejszają zużycie paliwa i emisję szkodliwych substancji bez uszczerbku dla trwałości, a jednocześnie chronią silnik nawet w najtrudniejszych warunkach. Wyjątkowa wydajność, stabilność i oszczędność paliwa w przypadku produktów z tej serii zostały sprawdzone w rygorystycznych testach oraz próbach przeprowadzanych w warunkach rzeczywistych, na dystansie wielu milionów kilometrów.

    Najnowszymi produktami w rodzinie Shell Rimula R7 są Shell Rimula R7 Plus AI 0W-20 oraz Shell Rimula R7 Plus AD 0W-20. Po ich wprowadzeniu, gama Rimula R7 obejmuje cztery oleje silnikowe dające możliwość jeszcze bardziej ograniczyć zużycie paliwa:

    • Shell Rimula R7 AD 5W-30 o wartości HTHS 2,9 mPa s, posiadający aprobatę Mercedes-Benz 228.61
    • Shell Rimula R7 Plus AM 5W-20 o wartości HTHS 2,6 mPa s, posiadający aprobatę MAN dla M 3977 i Scania dla LDF-5
    • Shell Rimula R7 Plus AI 0W-20 o wartości HTHS 2,6 mPa s, posiadający aprobatę Iveco dla 18-1804 TLV LS
    • Shell Rimula R7 Plus AD 0W-20 o wartości HTHS 2,6 mPa s, posiadający aprobatę Mercedes-Benz 228.71

    Nowa gama olejów Shell Rimula R7

    – Oleje z rodziny Shell Rimula R7 o obniżonej wartości HTHS zapewniają bezpośrednie obniżenie zużycia paliwa o około 1% w porównaniu z konwencjonalnym olejem SAE 5W-30 (HTHS na poziomie 3,5)[4], bez negatywnego wpływu na ochronę silnika i podzespołów. Wykorzystywane w transporcie pojazdy pokonują rocznie setki tysięcy kilometrów. Ten 1% daje wymierny efekt finansowy, przynosząc znaczne obniżenie kosztów paliwa i konserwacji. Niższe zużycie paliwa dzięki stosowaniu oleju o niskiej wartości HTHS oznacza też mniejszy ślad węglowy, czystszy filtr cząstek stałych i tym samym lepszą wentylację silnika oraz niższe spalanie. Każdy litr spalonego oleju napędowego emituje średnio 2,6 kg CO2. Oleje z rodziny Shell Rimula R7 mogą bezpośrednio i trwale zmniejszać emisję gazów przez flotę dzięki obniżeniu zużycia paliwa – podkreśla Cezary Wyszecki, Doradca Techniczny w dziale sprzedaży pośredniej środków smarnych w Shell Polska.

    Wszystkie oleje z rodziny Shell Rimula R7 zostały opracowane z wykorzystaniem technologii Dynamic Protection Plus, która łączy stosowanie bazowego oleju syntetycznego powstającego w technologii GTL oraz technologii Adaptive Additive, zapewniając doskonałą ochronę silnika. Zaawansowana technologia niskopopiołowa (LowSAPS) zapobiega blokowaniu lub zanieczyszczaniu urządzeń oczyszczających spaliny, takich jak katalizatory i filtry układu wydechowego. Dzięki temu nowoczesne pojazdy spełniają wymogi prawne i pracują z wysoką sprawnością.

    Oleje Shell Rimula R7 wykazują doskonałe parametry w wymagających testach stanowiskowych i polowych silników z układami EGR, DPF, SCR, obejmujących korozję, zużycie pierścieni tłokowych i tulei cylindrowych oraz zużycie zespołu zaworów. Spełniają najnowsze wymagania dotyczące długich okresów między wymianami oleju w przypadku nowoczesnych silników Euro 6, umożliwiając operatorom optymalizację harmonogramów konserwacji i kontrolę jej kosztów.

    (CYPH)
    Fot. Shell

    • 100-tonowy transport transformatora
      100-tonowy transport transformatora bez zezwolenia
      Zestaw przewożący transformator zaskoczył inspektorów ITD – znacznie przekraczał limit zezwolenia na przejazd. Pojazd, oczekujący na wyznaczenie bezpiecznej trasy i odpowiednie zezwolenie, trafił na parking strzeżony. Inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego (ITD) przeprowadzili kontrolę na drodze […]
    • WEBFLEET: Cold Chain - nowe rozwiązanie dla transportu chłodniczego
      WEBFLEET: Cold Chain – nowe rozwiązanie dla transportu chłodniczego
      Webfleet, renomowane rozwiązanie Bridgestone do zarządzania flotą, wprowadza na rynek Webfleet Cold Chain. Ta innowacyjna platforma umożliwia monitorowanie w czasie rzeczywistym floty pojazdów chłodniczych w zapewnieniu odpowiedniej jakości i bezpieczeństwa przewożonych towarów. Ma to kluczowe […]
    • FORD: Ranger Raptor samochodem technicznym największej imprezy rowerowej w Polsce
      FORD: Ranger Raptor samochodem technicznym największej imprezy rowerowej w Polsce
      Małopolska Joy Ride Festiwal to największa w Polsce impreza rowerowa łącząca najróżniejsze odmiany dwukołowych sportów ektremalnych i goszcząca zawodników rywalizujących w różnych konkurencjach. W organizacji tego niezwykłego przedsięwzięcia pomagał równie niezwykły samochód techniczny – Ford […]
    • Zakaz ruchu przyczep i naczep z Rosji i Białorusi
      Zakaz ruchu przyczep i naczep z Rosji i Białorusi
      Minister Mariusz Kamiński podpisał 29 maja br., ważne rozporządzenie dotyczące zmian w ruchu granicznym na wybranych przejściach granicznych. Nowe przepisy, które wejdą w życie 1 czerwca 2023 r., wprowadzają tymczasowe zawieszenie ruchu towarowego na granicy […]
    Tagi : Shell
    Udostępnij :
    • Facebook
    • Twitter
    • Google+
    • Pinterest
    • Email

    Aktualne wydanie

    Ciężarówki i Logistyka – maj 2023

    Na skróty

    Redakcja
    Napisz do nas
    Reklama
    Polityka prywatności
    Regulamin
    Mapa strony

    Ceny paliw

    Pb98
    6,94
    Pb95
    6,61
    ON
    6,35
    LPG
    2,97
    CNG
    3,40

    KURSY WALUT

    EUR/PLN
    4,58
    USD/PLN
    4,15
    CHF/PLN
    4,67
    GPB/PLN
    5,21
    NOK/PLN
    0,38
    © 2020 copyright ESER MEDIA, wszelkie prawa zastrzeżone