SHELL: Nowoczesne oleje silnikowe do pojazdów ciężarowych obniżają emisję i zużycie paliwa
Unia Europejska wymaga ograniczenie emisji CO2 w nowych pojazdach ciężarowych. Do 2025 r. musi zostać ono zmniejszone o 15%, a do 2030 r. – o 30%. Oczekuje się jednocześnie, że osiągi takich pojazdów zostaną utrzymane, a nawet poprawione. Istotną rolę w osiągnięciu tych celów będą odgrywały nowoczesne środki smarne, głównie oleje silnikowe.

Rozwój produkcji środków smarnych jest napędzany wymogami branży samochodowej i kwestiami związanymi z ochroną środowiska. Aktualnie priorytetem jest wydłużenie czasu pracy silnika i oleju silnikowego oraz ograniczenie emisji spalin. Jeśli cała flota pojazdów w Europie obniży zużycie paliwa o 1,0%, może to przyczynić się do zmniejszenia emisji CO2 o 2,2 mln ton rocznie. Jednocześnie przełoży się to na oszczędności operatorów flot, które przy takich ograniczeniach szacowane są na miliard euro rocznie.
– Dążąc do ograniczenia emisji spalin i zmniejszenia zużycia paliwa, producenci OEM opracowali jednostki napędowe, które ograniczają zużycie paliwa na jednostkę mocy silnika oraz zmniejszają negatywny wpływ na środowisko naturalne. Wiązało się to z istotnymi zmianami w konstrukcji wysokoobciążonych silników. Mają one zapewnić najbardziej efektywne wykorzystanie paliwa bez utraty trwałości jednostki napędowej – mówi Cezary Wyszecki, Doradca Techniczny w dziale sprzedaży pośredniej środków smarnych w Shell Polska.
Do ochrony najważniejszych podzespołów nowoczesnego silnika należy stosować bardziej zaawansowane środki smarne o niskiej lepkości i niskiej wartości wskaźnika HTHS. Tylko taki olej może zapewnić zmniejszenie zużycia paliwa i stabilność parametrów oleju.

Nowa gama olejów Shell Rimula R7
Aby sprostać rygorystycznym przepisom dotyczącym ograniczania emisji – i tym samym – pomóc producentom oraz operatorom pojazdów ciężarowych, firma Shell opracowała i wprowadziła do oferty gamę olejów silnikowych nowej generacji Shell Rimula R7. Ta innowacyjna rodzina produktów o niskiej lepkości i niskiej wartości HTHS została przygotowana specjalnie z myślą o samochodach ciężarowych najnowszej generacji i jest owocem wieloletniego doświadczenia w zakresie formulacji olejów oraz współpracy z producentami OEM.
Oleje Shell Rimula R7 zmniejszają zużycie paliwa i emisję szkodliwych substancji bez uszczerbku dla trwałości, a jednocześnie chronią silnik nawet w najtrudniejszych warunkach. Wyjątkowa wydajność, stabilność i oszczędność paliwa w przypadku produktów z tej serii zostały sprawdzone w rygorystycznych testach oraz próbach przeprowadzanych w warunkach rzeczywistych, na dystansie wielu milionów kilometrów.
Najnowszymi produktami w rodzinie Shell Rimula R7 są Shell Rimula R7 Plus AI 0W-20 oraz Shell Rimula R7 Plus AD 0W-20. Po ich wprowadzeniu, gama Rimula R7 obejmuje cztery oleje silnikowe dające możliwość jeszcze bardziej ograniczyć zużycie paliwa:
- Shell Rimula R7 AD 5W-30 o wartości HTHS 2,9 mPa s, posiadający aprobatę Mercedes-Benz 228.61
- Shell Rimula R7 Plus AM 5W-20 o wartości HTHS 2,6 mPa s, posiadający aprobatę MAN dla M 3977 i Scania dla LDF-5
- Shell Rimula R7 Plus AI 0W-20 o wartości HTHS 2,6 mPa s, posiadający aprobatę Iveco dla 18-1804 TLV LS
- Shell Rimula R7 Plus AD 0W-20 o wartości HTHS 2,6 mPa s, posiadający aprobatę Mercedes-Benz 228.71

– Oleje z rodziny Shell Rimula R7 o obniżonej wartości HTHS zapewniają bezpośrednie obniżenie zużycia paliwa o około 1% w porównaniu z konwencjonalnym olejem SAE 5W-30 (HTHS na poziomie 3,5)[4], bez negatywnego wpływu na ochronę silnika i podzespołów. Wykorzystywane w transporcie pojazdy pokonują rocznie setki tysięcy kilometrów. Ten 1% daje wymierny efekt finansowy, przynosząc znaczne obniżenie kosztów paliwa i konserwacji. Niższe zużycie paliwa dzięki stosowaniu oleju o niskiej wartości HTHS oznacza też mniejszy ślad węglowy, czystszy filtr cząstek stałych i tym samym lepszą wentylację silnika oraz niższe spalanie. Każdy litr spalonego oleju napędowego emituje średnio 2,6 kg CO2. Oleje z rodziny Shell Rimula R7 mogą bezpośrednio i trwale zmniejszać emisję gazów przez flotę dzięki obniżeniu zużycia paliwa – podkreśla Cezary Wyszecki, Doradca Techniczny w dziale sprzedaży pośredniej środków smarnych w Shell Polska.
Wszystkie oleje z rodziny Shell Rimula R7 zostały opracowane z wykorzystaniem technologii Dynamic Protection Plus, która łączy stosowanie bazowego oleju syntetycznego powstającego w technologii GTL oraz technologii Adaptive Additive, zapewniając doskonałą ochronę silnika. Zaawansowana technologia niskopopiołowa (LowSAPS) zapobiega blokowaniu lub zanieczyszczaniu urządzeń oczyszczających spaliny, takich jak katalizatory i filtry układu wydechowego. Dzięki temu nowoczesne pojazdy spełniają wymogi prawne i pracują z wysoką sprawnością.
Oleje Shell Rimula R7 wykazują doskonałe parametry w wymagających testach stanowiskowych i polowych silników z układami EGR, DPF, SCR, obejmujących korozję, zużycie pierścieni tłokowych i tulei cylindrowych oraz zużycie zespołu zaworów. Spełniają najnowsze wymagania dotyczące długich okresów między wymianami oleju w przypadku nowoczesnych silników Euro 6, umożliwiając operatorom optymalizację harmonogramów konserwacji i kontrolę jej kosztów.
(CYPH)
Fot. Shell
- 100-tonowy transport transformatora bez zezwoleniaZestaw przewożący transformator zaskoczył inspektorów ITD – znacznie przekraczał limit zezwolenia na przejazd. Pojazd, oczekujący na wyznaczenie bezpiecznej trasy i odpowiednie zezwolenie, trafił na parking strzeżony. Inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego (ITD) przeprowadzili kontrolę na drodze […]
- WEBFLEET: Cold Chain – nowe rozwiązanie dla transportu chłodniczegoWebfleet, renomowane rozwiązanie Bridgestone do zarządzania flotą, wprowadza na rynek Webfleet Cold Chain. Ta innowacyjna platforma umożliwia monitorowanie w czasie rzeczywistym floty pojazdów chłodniczych w zapewnieniu odpowiedniej jakości i bezpieczeństwa przewożonych towarów. Ma to kluczowe […]
- FORD: Ranger Raptor samochodem technicznym największej imprezy rowerowej w PolsceMałopolska Joy Ride Festiwal to największa w Polsce impreza rowerowa łącząca najróżniejsze odmiany dwukołowych sportów ektremalnych i goszcząca zawodników rywalizujących w różnych konkurencjach. W organizacji tego niezwykłego przedsięwzięcia pomagał równie niezwykły samochód techniczny – Ford […]
- Zakaz ruchu przyczep i naczep z Rosji i BiałorusiMinister Mariusz Kamiński podpisał 29 maja br., ważne rozporządzenie dotyczące zmian w ruchu granicznym na wybranych przejściach granicznych. Nowe przepisy, które wejdą w życie 1 czerwca 2023 r., wprowadzają tymczasowe zawieszenie ruchu towarowego na granicy […]